כל האמצעים לא כשרים: אתר חדש נלחם במונופול הכשרות הסחטני

כשר בהשגחת טיים אאוט. נקניקים וגבינות (צילום: שאטרסטוק)
כשר בהשגחת טיים אאוט. נקניקים וגבינות (צילום: שאטרסטוק)

"ליברלישופ" הוא אתר חדש שמבקש לרכז במקום אחד את כל המסעדות, המעדניות ובתי העסק ללא תעודת כשרות ו/או פתוחים בשבת, כדי שתוכלו להיאבק למען החופש שלכם גם דרך צרכנות נבונה יותר שאינה מממנת את כל מה שאתם מתנגדים לו. לא תמצאו מאבק טעים יותר

אמרנו שהציבור הליברלי התעורר? אמרנו. עכשיו מגיעה ההתעוררות גם לתחום המסעדות, המזללות והמעדניות, כשיותר ויותר צרכנים חילונים מחפשים לתמוך דרך הארנק בעסקים פתוחים בשבת, מסעדות לא כשרות, ומסעדות כשרות שסירבו להיכנע למונופול הכשרות הרבני המושחת. ואם אנשים מחפשים, צריך שתהיה דרך למצוא, ולמרות שהמציאו את האינטרנט די מזמן בדיוק כדי שאנשים יוכלו לחפש ולמצוא דברים, מתברר שעדיין אין ברשת שום מקום שמרכז את כל העסקים שפתוחים בשבת, שאין להם תעודת כשרות כי סירבו לדמי הפרוטקשן או סתם החליטו להיות לא כשרים. או יותר נכון, לא היה. כי עכשיו יש את "ליברלישופ".

היזמית ואשת הדיגיטל רוויטל סלומון חיפשה לפני מספר שבועות ולא מצאה רשימה ארצית כזאת, והחליטה לערוך אותה בעצמה. את האתר היא הקימה במהירות בזק, כאמור, וכעת הוא מכיל מספר מצומצם של עסקים, רובם מחוץ לתל אביב, וסלומון קוראת לעסקים שמעוניינים להשתלב בו לפנות בטופס הצטרפות דרך האתר. "כמו שאפשר לראות, יש באתר כמות קטנה של עסקים", הסביר סלומון בטוויטר. "עסקים לא רוצים לציין מפורשות באתר שלהם 'לא כשר' וכן הלאה, ובלי אימות אני לא יכולה לפרסם אותם, כדי לא להיחשף לתביעה. אם יצטרפו עסקים – אחלה. אם לא – גם כן אחלה. עצם השיח, עצם העובדה שיש פעילות חילונית מוגברת בכל החזיתות, זה מה שחשוב".

מבט אל הרשימה מגלה שהיא מכילה כבר לא מעט בתי עסק, מסעדות ומעדניות ברחבי ישראל, ולמרות הממשק הפשוט היא כבר די שימושית במקרה שאתם רוצים להתנגד להפיכה המשטרית עם הכסף שלכם. "אנחנו חיים (עדיין) במדינה חופשית", הוסיפה סלומון. "חלק מהכוח שלנו, הציבורי הליברלי, הוא בכיס. אני מציעה לכל אחת ואחד לעשות שימוש בכוח הזה – בתרומות (או הפסקת תרומות) לארגונים כאלה ואחרים, וגם בהחלטות רכישה. חלק ניכר מהמאבק יתנהל בזירה הכלכלית". רגע, אז אפשר עכשיו גם להיאבק בהפיכה וגם לקנות אוכל טעים בו זמנית? המחאה הזאת לא תאבד אותנו לעולם.

>> ליברלישופ, מקומות ומוצרים ללא תעודת כשרות ו/או פתוחים בשבת. הצטרפו עכשיו