ליבר בר: טברנת פיצות נפתחה בשוק הכרמל

רחוב יום טוב הפך להיות מרכז קולינרי עם שלל עסקי אוכל שנפתחים בו. הדייר החדש: ליבר בר - טברנה עירונית עם פיצות, דגים כבושים ואלכוהול באחלה מחירים

פיצריית LIBER, צילום: מרב סריג
פיצריית LIBER, צילום: מרב סריג
28 בספטמבר 2016

הטברנה תכולת הפסיפס שצצה השבוע ברחוב יום טוב, ליבר בר, מייצגת באופן מדויק את אופיו של הרחוב כולו, שהפך לשמורת טבע עם הייפ. כמו מרבית הנקודות ברחוב, העיצוב לא מאוד מושקע כלכלית אבל עשיר בחשיבה וביצירתיות. האוכל הטרי מתבסס על חומרי הגלם של שוק הכרמל, שדוכניו גולשים לבתים הסמוכים, והמחירים הם הכי מתחשבים שתמצאו, ובהתאם ליכולות ולתקציבים המוגבלים של המעמד היצירתי שמשוטט פה.

פיצריית LIBER, צילום: מרב סריג
פיצריית LIBER, צילום: מרב סריג

השם ליבר, שרומז לחופש לבשל, הוא שיתוף פעולה של שני טבחים צעירים: תום עבוד ושגיא בר חמה, שעובדים מעבר לדלפק ומכניסים פיצות לתנור לבנים לא גדול. בר חמה עבד במזנון של אייל שני ולפרק זמן קצר הקים את הבאסטה האיטלקית השמחה מריו ולואיג'י בשוק הכרמל. מסיבות בירוקרטיות הוא נאלץ לנטוש את הבסטה ההיא, אבל מכיוון שהוא תושב כרם התימנים לא הייתה לו כוונה לעזוב את השכונה.

עלי גפן עם צזיקי. מטיאס עם בצל מוחמץ. פיצריית LIBER, צילום: מרב סריג
עלי גפן עם צזיקי. מטיאס עם בצל מוחמץ. פיצריית LIBER, צילום: מרב סריג

למרות העיצוב של ליבר, כטברנה שבה תריסי העץ, צבעי התכלת, כסאות הבר, והאדניות מתכתבים עם יוון, בר חמה ועבוד העניקו לעצמם את החופש לאפות גם איטלקי. פיצות אישיות מוגשות על מגשי עץ עגולים (20 ₪ לפיצה) לצד פוקצ'ות אישיות שיוצאות עם שלושה מטבלים; סלסה, טחינה ושמנת עם עירית (14-18 ₪), ומיוון מגיע הסלט היווני (17 ₪), סלט שרי (19 ₪), ועלי גפן שמוגשים בבריכת צזיקי בוינגרט שום לימון (/2319 ₪ למנה). המטרה של השותפים היא לייצר מקום בילוי שבו אפשר לשתות בלי לחשוש מהתוצאות. בגלל זה תקבלו מותגים מובחרים בצ'ייסר במחיר קבוע ומתון (9 ₪); אבסולוט, פינלנדיה וכו'. חצי ליטר גולדסטאר מהחבית (19 ₪) ואתם חוזרים מהפסקת הצהריים במצב רוח מרומם במיוחד. הקונספט הזה תקף גם בערבים, מלבד בסופי שבוע, שכן עם כניסת השבת המקום נסגר מתוך מטרה לשמור על שכנות טובה, בהתאם לבקשת התושבים הותיקים של הרחוב.

פיצריית LIBER, צילום: מרב סריג
פיצריית LIBER, צילום: מרב סריג

LIBER, יום טוב 33, תל אביב. ראשון-חמישי 11:00-1:00 שישי עד כניסת השבת, מוצ"ש-1:00      

עוד שלושה מקומות ברחוב יום טוב שאתם חייבים להכיר

מזנון יום טוב

בית הקפה של (בוגי) בן שלוין הוא הנקודה הנכונה בעיר לפגוש את המוסיקאים שאתם מפנטזים לנגן איתם (פורטיס תעשה לי מינימל קומפקט). כריך האבוקדו הוא הטוב בעיר, והאספרסו מצוין (22 ₪ לקומבינציה של שניהם). למעלה בסלון נערכים לפעמים אירועי תרבות, ולמטה לא תספיקו להתפעל מקרני האופניים הבוקעים מהקירות לפני שמישהו יפתח איתכם בשיחה על אמנות.

מזנון יום טוב, יום טוב 30, תל אביב, 054-4257567

ג'ולי

ג'ולי אוזון היא מסעדנית ותיקה. במסעדה שלה, שנראית כסלון קטן, כתוב "כיכר תחריר" ואוזון אכן מכינה אוכל מצרי נפלא, ומתובל בנדיבות. מרק מלוחיה, ארטישוקים ממולאים בשר, וסלקים ממולאים דגנים. למרות שהמקום צנוע כמו מסעדת פועלים, המחירים הכתובים בגיר על לוח מעט יותר יקרים מהז'אנר. בימים שאוזון מתעלה על עצמה האוכל הזה מרפא אכזבות. בדוק.

ג'ולי, מל"ן 42 פינת יום טוב, 03-5169334

ביר באזר

הבר של הביר בזאר מאגד את הגרעין הקשה של שוחרי הבירה שבאים לשתות, לטעום, ולדבר על המבשלה הפרטית שהם מנהלים בדירה השכורה שלהם באזור. 90 סוגי בירות מקומיות מציעים פה, חלקן הישר מחביות הממוקמות בקומה מעל בשביל מזיגה מושלמת. אחרי שתזמינו נשנושים תומכי בירה שנאספים בשוק הכרמל, אתם חייבים לטעום את בירת חתול שמן.

ביר בזאר, ישכון 36, פינת יום טוב, תל אביב, 03-6125029  

[tmwdfpad]