כוס בירה בכל יד ונקניקיה בלב

אוקטוברפסט, פסטיבל הבירה הגדול בעולם, הופך סוף סוף למסורת שמחה גם בישראל. לקראת החגיגות הרשמיות בבירגארדן במתחם שרונה הכנו לכם מילון מושגים כדי להתכונן כמו שצריך

7 בספטמבר 2016

בירה, בירה ועוד הרבה הרבה בירה. אוקטוברפסט, חגיגות הבירה המטורפות שנערכות מדי שנה במינכן בגרמניה, הן הפסטיבל הגדול בעולם עם מיליוני מבקרים שגומעים נהרות של בירה. הפסטיבל, שנמשך 16 ימים, הוא אורגיה של בירות מיוחדות לאירוע, נקניקיות, פרעצלים וגם עוד בירה. 206 שנים אחרי שנערך לראשונה כדי לחגוג את נישואיהם של לודוויג הראשון והנסיכה תרזה, האוקטוברפסט הפך גם למסורת תל-אביבית. בירגארדן, גינת הבירה במתחם שרונה בתל אביב, יקיים זו השנה השלישית, ב-14-16 בספטמבר, את האירוע המקודש של שתיית בירה, זלילה, הופעות חיות ושתיית עוד בירה. רוצים להתמזג באווירה? הכנו לכם מילון מושגים שיכין אתכם כמו שצריך:

מס-קרוג (Maßkrug)

כוס בירה בווארית מסורתית ממנה שותים חוגגי האוקטוברפסט, כדי שלמחרת תוכלו להגיד "הגזמתי ממס".

אוצפט-אוס! (O'zapft is!)

קריאת הפתיחה הרשמית של חגיגות האוקטוברפסט, אותה קורא ראש עיריית מינכן באירוע הפתיחה, רגע לאחר שהוא שותה את כוס הבירה הראשונה (איש אינו רשאי לשתות לפני כן). התרגום לעברית הוא "הבירה נמזגה מחבית" – עובדה פשוטה אך מעניינת.

צילום: shutterstock
צילום: shutterstock

 

לדר-הוזן (Lederhosen)

מדובר במכנסי עור בווארים מעניינים למדי, שהפכו ללבוש המסורתי של האוקטוברפסט, ומאפשרים ישיבה יציבה ואף בוטחת בשעה שאתם לוגמים נהרות של בירה. מומלץ!

דרינדל (Drindl)

הגרסה הנשית ללדר-הוזן: שמלה מסורתית לחוגגות באוקטוברפסט מאז ומתמיד. הולכת טוב עם כוס של ליטר בירה בכל יד.

לדרהוזן ודרינדל בבירגארדן מתחם שרונה. צילום: אנטולי מיכאלוב
לדרהוזן ודרינדל בבירגארדן מתחם שרונה. צילום: אנטולי מיכאלוב

Biergarten (ביר-גארטן)

ביר-גארדן, גינת שיכר. רחבה עם ספסלים הממוקמת תחת כיפת השמים ומאפשרת לגימה בנחת – גם בסתיו התל אביבי הקצר והמעורפל.

Prost! (פרוסט)

לחיים! אתם עשויים להגיד את זה הרבה. תתחילו להתאמן.

נתראה באוקטוברפסט תל-אביב, יהיה Wahnsinn. חפשו במילון לבד.

חגיגות האוקטוברפסט של תל אביב יתקיימו במשך שלושה ימים ברחבה המרכזית של מתחם שרונה, 14-15 בספטמבר החל משעה 19:00 וביום שישי ה-16 בספטמבר החל מ-12:00 ועד כניסת השבת. בירה גרמנית מיוחדת, נקניקיות, פרעצלים, מתקנים והופעות חיות.