דב אלפון סופרסטאר: "לילה ארוך בפריז" יהפוך לסדרה צרפתית

לילה מאוד מאוד ארוך בפריז. דב אלפון (צילום: רותם רייצ'ל חן)
לילה מאוד מאוד ארוך בפריז. דב אלפון (צילום: רותם רייצ'ל חן)

קשת אינטרנשיונל תפיק עבור הערוץ הצרפתי המוביל TF1 את "Unite 8200", מותחן ריגול המבוסס על רב המכר של דב אלפון ובמרכזו קצין מ-8200 שיוצא לחקור רצח של קצין אחר מ-8200 בפריז ונקלע לפרשיית ריגול בין-מעצמתית. עוד גאווה ישראלית: ליאורה קמינצקי על התסריט ודן סחר על הבימוי

7 באוגוסט 2023

מזמן לא הייתה לנו הצלחה ישראלית חדשה ומשמעותית בשווקי הטלוויזיה העולמית, ומה שנותר מתעשיית הטלוויזיה המקומית נמצא בסכנת הכחדה אליה מוביל סוכן הכאוס שלמה קרעי, כך שהחדשות הטובות הבאות מגיעות לנו: קשת אינטרנשיונל תהפוך את רומן הריגול הבלשי המעולה של דב אלפון, "לילה ארוך בפריז", לסדרה בהפקה צרפתית שתשודר בערוץ הצרפתי המוביל TF1, כך חשף שגיא בן נון ב"וואלה תרבות" מוקדם יותר היום.

"לילה ארוך בפריז" מאת דב אלפון זכה בפרס "פגיון הזהב" למותחן הזר הטוב ביותר. הסופר דב אלפון הוכרז אמש (יום חמישי) כזוכה…

Posted by ‎כנרת זמורה דביר‎ on Thursday, October 24, 2019

דב אלפון, העורך הראשי לשעבר של "הארץ", הוציא לאור את ספר הבכורה שלו ב-2016, חמש שנים אחרי שעזב את התפקיד הנחשק ועבר להתגורר בפריז ככתב המערכת. "לילה ארוך בפריז" הפך לאחד מרבי המכר הגדולים של אותה שנה, תורגם למספר שפות וב-2019 זיכה את אלפון בפרס מאריון הצרפתי ובפרס פיגיון הזהב הבינלאומי למותחני ריגול. מאז לא פרסם אלפון ספר נוסף, ולפני כשלוש שנים עלה לליגת העל העולמית של עורכי העיתונות כשמונה לעורך הראשי של ה"ליברסיון" המוערך.

>> עיתונות, פרנויה ו-8200 על האש: ריאיון עם דב אלפון (2016)

עלילת הספר מתרחשת מאחורי הקלעים של יחידת 8200 הנחשקת, בה שירת אלפון בצעירותו, ועל רקע האפליה העדתית-מעמדית ביחידה לאורך השנים. בריאיון ל"טיים אאוט" עם צאת הספר סיפר אלפון ש"כל החלק הטכנולוגי ביחידה מושפע מהשכלת ההורים ובפועל יש שם בעיקר אשכנזים. רוסים לא נחשבים אשכנזים לצורך העניין. כל תפקידי ההאזנה, לעומת זאת, זה בעיקר מזרחים ורוסים. יש קיטוב מעמדי ועדתי ברור ביחידה, וזה ברור לכולם שיוצאי האגף הטכנולוגי הם אלה שיעשו מיליונים בהיי־טק".

בסדרה יככב הזמר-שחקן היהודי פטריק ברואל שיגלם את קצין המודיעין הישראלי זיו עבדי, ולצידו נטשה לינדינגר בתפקיד מפקחת המשטרה המקומית שמסייעת לו לנסות ולפענח שרשרת רציחות שמזעזעת את פריז ומתחילה ברצח של קצין מודיעין ישראלי. "Unite 8200", כפי שיקראו לסדרה בצרפת, נוצרה בשת"פ של ליאורה קמינצקי ("כפולים") עם התסריטאי השוודי דיווד דוסה והתסריטאית הצרפתיה ונגר דיאוואדי; הסדרה תהיה דוברת צרפתית ואנגלית וגם קצת עברית, ונקודה נוספת לגאווה הישראלית היא שדן סחר ("השוטרים") יביים. נמתין במתח.