תל אביב, תתכונני: פרטים ראשונים על אירועי לילה לבן 2023

שוב הולך להיות טירוף? רק אם בא לכם. לילה לבן בתל אביב (צילום: גיא יחיאלי)
שוב הולך להיות טירוף? רק אם בא לכם. לילה לבן בתל אביב (צילום: גיא יחיאלי)

הנה זה בא: בסוף החודש, ה-29.6, הלילה הלבן חוזר להשתלט על העיר הלבנה, וברחבי תל אביב יתקיימו מגוון ענק של אירועים, מסיבות, הופעות. אז לאן כדאי ללכת בלילה הלבן? הופעה של קותימן, חגיגה עם שני כוכבי היפ הופ אמריקאים ועוד ועוד ועוד עד שלא תוכלו לישון

15 שנה ל-Raw Tapes עם אלכמיסט

עם כל הכבוד לאירועי העירייה החינמים ברחבי העיר, האירוע הכי מעניין הוא בייבי מתבגר של אחת מהלייבים החשובים של העיר, המקום שבנה את סצינת הביטים המקומית מחדש, בהפקה משותפת של דבק ואינדיגיגס כדי לחגוג לרו טייפס. ובהתאם – הליינאפ מטורף: באטרינג טריו במופע מיוחד, מסוק עם טדי נגוסה, ריג'וייסר מארח את סוויסה, לאבה דום, הפנר, ג'ני פנקין ושוזין, סט מיוחד על טהרת הסימפולים הישראלים מכהן ושני אקטים מדהימים מחו"ל – דה גסלאמפ קילר (שמי שהיה בתקלוטים הקודמים שלו בארץ יודע את גודל הטירוף) וההדליינר הכי מרשים – אלכמיסט, אחד ממפיקי הראפ הגדולים בעולם. יהיה היסטורי.
מוזיאון ארץ ישראל, 18:00, לרכישת כרטיסים (85 ש"ח, זה כלום).

15 שנים לרו טייפס
15 שנים לרו טייפס

קותימן בפארק התחנה

כחלק מסדרת "תחנה לייב" שמביאה הופעות אקוסטיות בכל יום חמישי, ההופעה שתתקיים בלילה הלבן היא קפיצה כי מדובר באחד מהאמנים הכי מיוחדים בישראל. שלא לדבר על איזה מסע בגלקסיה זו הופעה חיה של קותימן. פתיחת לילה לבן שקשה לשכוח.
פארק התחנה, פרופסור יחזקאל קויפמן 1, 21:00

יפו חוגגת לילה לבן עם להקת סיראג'

ביפו חוגגים כמו שביפו חוגגים, עם הופעה של להקת סיראג – להקה המשלבת בין יהודים לבדואים, בניצוחו של המאסטרו סאמר בשארה – שתחגוג במופע מחווה לגדולי הזמרים והזמרות של המוזיקה הערבית הקלאסית כגון אום כולת'ום, עבד אלווהב, פריד אלאטרש, עבד אלחלים, פיירוז, וורדה ועוד.
אמפי פארק המדרון, 20:30, כניסה בחינם ברישום מראש 

"כל כישרון צריך מרפסת": לילה לבן במרכז אריק איינשטיין

אין לנו מושג למה, אבל אירוע הלילה הלבן במרכז אריק איינשטיין שומר על עמימות רבה, וזה מוזר בהתחשב בכך שהם מבטיחים "להקה אייקונית שאתם.ן מאד, אבל מאוד, אוהבים.ות". יפה, לפחות אינקלוסיבי. חוץ ממופע המיסתורין (שגם נרמז בעמוד הפייסבוק שהוא של "להקה מתוקה", מה שלא יהיה הרמז הזה), יהיה גם חימום של כמה הרכבי אינדי מקומיים, ולמרות כל הסודיות שכרגע באוויר, אנחנו רוצים להאמין שהם יקיימו את כל ההבטחות.
מרכז אריק איישטיין, 20:30, דב הוז 16 ברחבת המרכז. לפרטים נוספים, למרות שאין באמת

מרכז הקהילה ואשכול הגנים אריק איינשטיין (צילום: עיריית תל אביב-יפו)
מרכז הקהילה ואשכול הגנים אריק איינשטיין (צילום: עיריית תל אביב-יפו)

לילה לבן בכיכר ביאליק

בתי התרבות שבכיכר ביאליק יארחו לילה שכולו אמנות ותרבות עם מופעי סאונד ופרופורמנס (נראה לנו שבעברית קוראים לזה פשוט מופע), הכוללים ערב מחווה לשירי מאיר ויזלטיר, סיפורי הלילה של תל אביב ותערוכות חדשות, עיצוב ואמנות. בקיצור, פינה תרבותית לעבור ולהרגיש שהתפתחתם.
כיכר ביאליק, ביאליק 27, 19:00, כניסה חינם, ניתן להירשם מראש אבל אין חובה. לפרטים נוספים

מי הכניס לפה מכוניות? אה יופי, אף אחד. כיכר ביאליק (צילום: Shutterstock)
מי הכניס לפה מכוניות? אה יופי, אף אחד. כיכר ביאליק (צילום: Shutterstock)

לילה של רוק ישראל על החוף

למבוגרים מביניכם ואלו שנשארו טיפה מאחור תמיד יש את הים. תרגעו, אנחנו לא אסקימוסים, פשוט שולחים אתכם לבלות ערב של רוק במרחבי החוף של צפון העיר. הערב יתחיל עם די.ג'יי שרן ליבוביץ בסט שיחמם מנועים עם רוק ישראלי מכל הזמנים, ימשיך (ב-22:00) עם הופעה אקוסטית של גבע אלון, ויסתיים עם הרוקיסט הכי מגניב שיש לנו (אולי כי הוא יודע גם ז'אנרים אחרים) – אסף אמדורסקי, שיעלה ב-23:00 עם הלהקה למופע לילי.
מרכז קהילתי חוף תל ברוך, 20:30, לפרטים נוספים

הלילה לא נשכב לישון. אסף אמדורסקי (צילום: שי פרנקו)
הלילה לא נשכב לישון. אסף אמדורסקי (צילום: שי פרנקו)