חכמולוגים: אלה האירועים הכי מעניינים בלילה של פילוסופיה

לילה של פילוסופיה חוזר - וזאת ההזדמנות שלכם להרשים את הדייט שלכם שלמדה פעם בגילמן עם ציטוטים של ניטשה. אלה האירועים הכי מעניינים

אני דלוק משמע אני קיים. רנה דקארט, איש חיי לילה
אני דלוק משמע אני קיים. רנה דקארט, איש חיי לילה

לילה אחד בשנה תל אביב מתחפשת לבניין גילמן באוניברסיטת תל אביב ומתבשמת בניחוח של פילוסופיה צרפתית. לילה של פילוסופיה, אירוע הפתיחה של עונת ישראל צרפת 2018, יתקיים זו הפעם הרביעית, ויאפשר גם למי שלא לומד בפקולטה למדעי הרוח להגיע להרצאות ושיחות בנושאים שנעים בין יחס לפליטים, טקסטים קלאסיים בפילוסופיה בפלפול עדכני ושיח פוליטי עכשווי. בואו להחכים קצת, מה קרה.

היחס לפליטים בישראל

מה הקשר בין פליטות, יהדות והמצב היום בישראל? איך הפך העם בציון מעם של פליטים שנרדף בכל מקום לאומה שמתנכרת לפליטים שמתדפקים על דלתה?
מרפסת המכון הצרפתי, שד' רוטשילד 7, 20:10

מחאה בישראל

המחאה החברתית מזמן התפוררה לאינספור התארגנויות שונות. האם יש היום אפשרות למחות בישראל בכלל? האם זה רלוונטי? ולאן נעלמו האינטלקטואלים הישראלים שאמורים להוביל דברים כאלה? בהשתתפות אלדד יניב, אור לי ברלב, אבי בוסקילה ורינו צרור.
מרפסת המכון הצרפתי, שד' רוטשילד 7, 22:10

אלדד יניב (צילום: איליה מלניקוב)
אלדד יניב (צילום: איליה מלניקוב)

מוח וחדשנות

מדעי המוח הם הדבר הכי חם היום בתפר שבין פסיכולוגיה, פילוסופיה ומדע. שני חוקרים בעלי שם בינלאומי במדעי המוח, ליונל נקאש מצרפת ומישל רבל מישראל, ידברו על האבולוציה של המוח, יצירתיות והמצאה. נשמע מעניין.
ביתן הדמוקרטיה, רוטשילד פינת הרצל, 19:00

על מסתורין הנעליים

אנחנו יודעים, זה נשמע מוזר, אבל אם ביבי הגיש לראש ממשלת יפן קינוח בנעליים וכולם השתגעו – כנראה יש פה משהו. ידעתם שנעליים הן סמל מיסטי עתיק? בואו לשמוע על ההיסטוריה המסתורית של החפץ הכי יומיומי בעולם.
אברהם הוסטל, לבונטין 21, 20:55

נימוסי שולחן

מחשבות על המפגש בין אוכל, אמנות ותיאטרון, במסגרת דיון סביב התערוכה המתקיימת בימים אלה בגלריה האוניברסיטאית ועוסקת, ובכן, באוכל באמנות. ולא, לצייר עם קטשופ על הצלחת עיניים וחיוך זה לא אוכל באמנות. או שמא כן?
המרכז לאמנות עכשווית, צדוק הכהן 2, 20:00

שיחות עם אובייקטים

זה הולך ונהיה מוזר יותר ויותר. באירוע הזה אמנים יקיימו שיחות עם חפצים, רקדנית בת־שבע תציג את החפצים והקהל ישתף פעולה. אז אל תבואו במצב רוח יבשושי.
המרכז לאמנות עכשווית, צדוק הכהן 2, 22:10

לילה של פילוסופיה, אתרים שונים בתל אביב, חמישי (31.5) מ־19:30, הכניסה חינם לכל האירועים