הכירו את לילו: חמארה גרוזינית חדשה ומשמחת

מוזיקה סוחפת, נשנושים של מאמות והרבה (מאוד) אלכוהול - זה מה שתקבלו בלילו, החמאה הגרוזינית החדשה בשוק הפשפשים ביפו. הזמינו מונית מראש לסוף הערב

לילו. צילום: נמרוד סונדרס
לילו. צילום: נמרוד סונדרס
4 בספטמבר 2016

צלילי הבוזוקי הבוקעים מאלבי אוזו בר משתלבים הרמונית בהמולת שוק הפשפשים בימי שישי, כשהמקום הופך לטברנה יוונית סוערת. במהלך הקיץ ליאור דורי, הבעלים של אלבי, הקים מקום בילוי נוסף בסמוך. לילו היא חמארה גרוזינית המשובצת בצידה השני של הסמטה, ממש על הפינה הגובלת בכיכר שבה עורמים למכירה את האוצרות הנמכרים פה בשוק.

הקונספט דומה; אווירה הוללת שדורי מגדיר אותה "קרנבל", המלווה בלגימת אלכוהול, במוזיקה קצבית סוחפת, בנשנושים ובשלהוב הבליינים (שלפעמים אפילו קמים לחלץ עצמות ולרקוד). לצורך הקמת לילו אימץ דורי מאמא גיאורגית שתכין עבורו חינקלי ממולאים גבינות, חמאה ופרמזן (37 ש"ח), וכן חינקלי ממולא בשר (36 ש"ח), צ'יבורקי מטוגן ממולא בשר
(38 ש"ח), סירת בצק של חצ'פורי ממולאת בגבינה או הפתעה ובקבבוני עגל (69/67 ש"ח), וגם בלינצ'קי שמוגדר כאן כסוג של אגרול ממולא גבינות ) 35 ש"ח( וצלעות טלה ) 112 ש"ח(. נוסף על כך יש סלטים של ירקות טריים ועלי גפן ממולאים בלתי נמנעים (33 ש"ח). מכיוון שעם מסורת לא מתווכחים, תיאלצו לשטוף את האוכל ביינות גרוזיניים או בשאר משקאות אלכוהול.

לא רחוק מלילו, ברחוב בית אשל, פועל הבר הגיאורגי טש וטשה, שגם הוא מציע תועפות של שמחת חיים ואוכל טעים. כך, יש מאין, נוצר מסלול יפואי מושלם לסיבוב חמארות. הזמינו מראש מונית לסוף הערב, אין סיכוי שתצליחו לנהוג הביתה.

ללילו