ליצור עם הילדים: 11 רעיונות לסדנאות צבעוניות ומקוריות

כבר החלטתם איך להעסיק את הילדים היום אחרי הגן? כדי לחסוך לכם את כאב הראש, אספנו 11 רעיונות לסדנאות יצירה - וגם כמה ערכות ביתיות שישאירו אתכם במזגן

פוסטר צביעה ענקי בנומרו 13 (צילום: יח"צ)
פוסטר צביעה ענקי בנומרו 13 (צילום: יח"צ)
17 ביולי 2016

קראפטי

בלב העיר, בחלל קטן וקסום, מעבירה אושרית בן גל (הלוא היא gugu design ממרמלדה מרקט) סדנאות יצירה ו־DIY לגדולים ולקטנים באווירה אינטימית וכיפית. קראפטי הוא המקום ללמוד ולהתנסות בעבודה עם חומרים מעניינים, בטכניקות שראיתם בפינטרסט ובעיקר לתת דרור ליצירתיות, במסגרת קייטנה או סדנה חד פעמית. בין הסדנאות המוצעות: תפירת בובת "יצור", פיסול בעיסת נייר, עיצוב מחברת אישית, הדפסים וחותמות על חולצות.

גרוזנברג 6 תל אביב. לאתר קראפטי

[tmwdfpad]

מורן אלחלל

הסדנאות שמעבירה בסטודיו הפרטי שלה מורן אלחלל, מעצבת תעשייתית בוגרת שנקר, הן המקום המושלם לצלול בו לתוך העולם המופלא של האוריגמי ולגלות את הקסם, התחכום והיופי הנוצרים במעבר בין נייר דו ממדי ליצירה תלת ממדית. ילדים קטנים ילמדו כאן לתכנן ולקפל סירות, פרפרים ופרחים, ואילו הבוגרים יותר יוזמנו להתנסות בקיפולים מסובכים ומאתגרים יותר, שפשוט וכיף לשחזר אחר כך גם בבית.

054-5962625, לפרטים נוספים

סדנאת אוריגמי של מורן אלחלל (צילום: יח"צ)
סדנאת אוריגמי של מורן אלחלל (צילום: יח"צ)

הסטודיו של לנה

לנה כהן היא מהנדסת לשעבר שהחליטה להפוך תחביב למקצוע ופתחה סטודיו שבו היא יוצרת בובות, כלים, תכשיטים וחפצים שונים מקרמיקה, חומרים ממוחזרים, נייר ובד. היא מעבירה סדנאות יצירה חד פעמיות וחוגים לילדים ולמבוגרים וגם מארחת קבוצות קטנות לרגל ימי הולדת או אירועים משמחים אחרים. כהן מתאימה את משך הסדנה, רמת הקושי והחומרים לגיל המשתתפים, כך שכולם ייצאו מרוצים ומלאי חוויות.

מחירים 50־1,000 ש"ח (משעת יצירה לילד עד סדנה לתריסר ילדים). אבן גבירול 46 תל אביב 052-6622449. לאתר

הסטודיו של לנה (צילום: יח"צ)
הסטודיו של לנה (צילום: יח"צ)

בעלי המלאכה

אין כמו סדנת הדפס משי כדי לתת ביטוי לרעיונות, דמיונות ומאוויים יצירתיים, שאותם ניתן לממש על בד או על נייר. הכיף גדול – לומדים את טכניקות דפוס המשי, החותמות והשבלונות ויוצרים הדפסים פשוטים או מורכבים על חולצות, גופיות, מוצרי נייר, תיקים או כל פריט אחר שרוצים. מי שנשבה בקסם מוזמן להירשם לאחת הסדנאות המורחבות שמציע המרכז ולהכיר עוד טכניקות וחומרים מרתקים.

מחיר ממוצע לסדנה: 400 ש"ח. י"ל פרץ 15 תל אביב. לאתר

פיצקדולים

פיצקדולים הוא שם החיבה של ליהיא, בתה של בבי סלודקי, שהקימה לפני חמש שנים את מותג סריגת חוטי הטריקו, מתוך אהבה לאסתטיקה, פריטי עיצוב בוטיקיים לילדים וסריגה ידנית, כמובן. בבי סורגת מחוטים ממוחזרים שטיחים, כובעים, סלים ובובות ומעבירה סדנאות קבוצתיות ופרטיות למבוגרים וגם לילדים, ואפילו צעירים מאוד, בסטודיו המתוק שלה הממוקם ביפו העתיקה. לסרגנים בעלי ידיים קטנות במיוחד ובלתי מנוסות מתאימה בבי טכניקת סריגה קלה ופשוטה ללמידה, ובכל מקרה – כל אחד ואחת, בכל גיל שהוא, ייצאו מהסדנה בחזה נפוח מגאווה עם פריט טקסטילי שהכינו בעצמם.

מחיר: החל מ־100 ש"ח. בבי סלודקי 054-3456153. לאתר

סריגה אצל פיצקדולים (צילום: יח"צ)
סריגה אצל פיצקדולים (צילום: יח"צ)

יולטה

את הפרידה הזמנית מאביזרי הנייר הבית ספריים אפשר לחגוג בסדנאות היצירה הקיציות של המקדש התל אביבי למוצרי נייר – יולטה בכיכר מסריק. בסדנאות, שהן למעשה קייטנה בת חמישה ימים שתתקיים במהלך כל הקיץ, ילמדו הילדים מיני טכניקות מדליקות ואף נוסטלגיות כגון גילוף חותמות, כריכת ספרים, עיצוב יומנים, הדפסה על עץ ועוד כל מיני דברים יצירתיים שבדרך כלל לא יודעים ואין זמן לעשות לבד בבית. הסדנאות תתקיימנה בקבוצות קטנות ותועברנה על ידי מומחים בתחומם.

מחיר: 950 ש"ח לחמישה ימים (כולל חומרים וארוחת עשר טעימה). מסריק 17 תל אביב (ליד חנות יולטה)

עמי 054-4561936 | מיה 054-6244525. לאתר

ערכות יצירה לבית

ערכת פיסול אימג'ינריום

המזוודה, שתהפוך את המשחק בפלסטלינה מסתם קיבצ'וץ' גושים דביקים לכיף יצירתי לא נורמלי, כוללת בתוכה יותר מ־20 אביזרים כמו רולרים, שבלונות, חותמות, תבניות, כלי רידוד ועיבוד צבעוניים, מאורגנים היטב בשתי קומות מחולקות לתאים קטנים.

מחיר: 199 ש"ח

ערכת פיסול אימג'ינריום (צילום: יח"צ)
ערכת פיסול אימג'ינריום (צילום: יח"צ)

ערכת טבעות צבעים מחיקים

כמו כמעט כל מוצר שמגיע מיפן, גם טבעות הצבעים המחיקים הן משהו חמוד שאי אפשר לעמוד בפניו: ניתן להשחיל אותן על האצבעות, ליצור מהן מחרוזת, כמובן גם לצייר איתן והכי חשוב – למחוק בקלי קלות.

מחיר: 45 ש"ח בשוקה

ערכת טבעות צבעים מחיקים (צילום: יח"צ)
ערכת טבעות צבעים מחיקים (צילום: יח"צ)

ערכת אריגה של המותג השבדי micki

אחת הדרכים הנעימות והקראפטיות ביותר ללמידת מלאכת היד המסורתית. הערכה כוללת נול קטן, כדורי צמר באורך 10 מ' וחוברת הדרכה קלה להבנה. עד החופש הגדול הבא כבר יהיה לכם שטיח חדש למסדרון.

מחיר: 75 ש"ח בשוקה

ערכת אריגה של micki (צילום: יח"צ)
ערכת אריגה של micki (צילום: יח"צ)

ערכות יצירה של סופרקיט (ינשופים ופילים)

במחיר של קצת יותר ממגנום בפיצוצייה מציעה סופרקיט ערכות חביבות בתחומי יצירה רבים – תפירה, קיפולי נייר, הדבקות, השחלות, צביעה – שמתאימות לכל מיני גילים, ג'נדרים, רמות מיומנות וכמויות סבלנות.

מחיר: 16 ש"ח. להשיג בחנויות היצירה ברחבי הארץ

ערכות יצירה של סופרקיט (צילום: יח"צ)
ערכות יצירה של סופרקיט (צילום: יח"צ)

פוסטר צביעה ענקי

הנה התשובה הצעירה לטרנד ספרי הצביעה: פוסטר שיספק תעסוקה לכל חודשי הקיץ לילדים ויעורר את קנאתם של ההורים והתפעלות כשיהיה גמור ותלוי על הקיר בסוף אוגוסט. בינתיים קוו שהילדים יקפידו לצבוע רק את השטחים המסומנים ולא יחרגו לאיורים על הפרקט או על ארונות המטבח.

מחיר: 125 ש"ח. נומרו 13, שבזי 13 נווה צדק

פוסטר צביעה ענקי בנומרו 13 (צילום: יח"צ)
פוסטר צביעה ענקי בנומרו 13 (צילום: יח"צ)