לכבודם: פאב הסימטא יפתח מחדש הערב

בשישי בערב, שבוע לאחר אירוע הירי שהתרחש במקום, יפתח פאב הסימטא מחדש לקהל הרחב. "זה לא פשוט אבל אין ברירה. חייבים להיות שמחים, אחרת מה אלון יגיד?"

חולדאי בפאב הסימטא אתמול (צילום: גיא יחיאלי)
חולדאי בפאב הסימטא אתמול (צילום: גיא יחיאלי)
7 בינואר 2016

ביום רביעי, שבוע פחות יום אחרי אירוע הירי בפאב סימטא, פתח אמנם המקום את דלתותיו, אבל עדיין לא במתכונת הרגילה. בעלי המקום שמחכים עד לסיום שבעת ימי האבל על שני הנרצחים שימי רוימי ואלון בקל ז"ל – האחרון מנהל משמרת בפאב – החליטו לקיים ערב קצת אחר. צוות המקום לא עבד כרגיל, המוזיקה השמחה נשארה דוממת ותמונות הנרצחים הונחו במקום בולט על הבר. חברים ועוברי אורח הגיעו כדי לכבד את זכרם, כולל ראש העיר, רון חולדאי. "הגעתי לפה להזדהות עם הכאב הזה ולעודד", אמר. "הפיגוע היה כאן בתל אביב-יפו, אבל ההלוויות היו באופקים ובכרמיאל. תושבי העיר אינם שונים מתושבים אחרים במדינה הזו ואלה שמדברים על מדינה נפרדת לא מבינים את המציאות. היו לנו אירועים בעבר, וגם הפעם נתגבר, נמשיך לפתח ונמשיך לחיות".

הערב (שישי 8.1), בסיום שבעת ימי האבל, יקיימו בעלי הסימטא את דבריו של חולדאי, והמקום יפתח מחדש – הפעם באופן רשמי. סער גבע, אחד הבעלים, מספר: "אתמול לא היתה פתיחה. זה היה ערב של פריקת מטענים רגשיים משותפת וחלק מסרגל מאמצים של חזרה לשגרה. זה היה סוג של בר פתוח במתכונת ישיבה שונה, עם גיטרות ומיקרופונים. כולם שרו לכבוד שמעון ואלון, לא לזכר, לכבוד. לא קל ביום אחד לשכוח את מה שקרה ולחזור לשגרה. אפשר להגיד שרק משישי בלילה נתחיל באמת להיכנס למתכונת של שמחה ושגרה. זה לא פשוט אבל אין ברירה. חייבים להיות שמחים, אחרת מה אלון יגיד?"