טעים במקום רובים: יש דלי גיאורגי חדש ומסקרן בשוק הכרמל

גיאורגיה בשוק. ללה דלי בר (צילום אפיק גבאי, סטיילינג עידן ספיבק)
גיאורגיה בשוק. ללה דלי בר (צילום אפיק גבאי, סטיילינג עידן ספיבק)

המסעדנית לילי בן שלום פותחת דלי חדש בקרבת המקום הנוכחי שלה בשוק ואנחנו כבר יודעים שצפוי להיות פה שמח וטעים. לכל הפרטים ההכרחיים

המלחמה באוקראינה מסיטה את הזרקורים לים השחור. בטיימינג שרק היקום יכול להיות אחראי לו פותחת היום (רביעי, 2.3) המסעדנית לילי בן־שלום את ללה דלי & בר – מעדנייה גיאורגית שקורצת למדינות האזור.

המעדנייה ממוקמת בשוק הכרמל, סמוך לבית המאפה הגיאורגי ללה, שנפתח מעט לפני פרוץ הקורונה.

"התכנון שלי היה לפתוח מקום חלבי שיפעל במקביל לראצ'ה", היא מספרת. "חודשיים לפני הקורונה בעלי מסעדת TYO לקחו את החלל וירדתי מ-500 מ"ר למקום קטן, שהביא את הפאר והאסתטיקה שלי לשוק. הרגשתי שאני צריכה להמשיך ולהתפתח ורציתי מקום שישווק חלק מהדברים שאני עושה, כי במסעדה זה לא עובד. כולם רוצים את החצ'אפורי הקפוא שלי ואת הרוטב לסלט שלי, ולכן החלטתי לפתוח מעדנייה שיהיה בה גם בשר. הצורך הגיע מהלקוחות".

חצ'אפורי גיאורגי ומאפים מהבלקן (צילום אפיק גבאי, סטיילינג עידן ספיבק)
חצ'אפורי גיאורגי ומאפים מהבלקן (צילום אפיק גבאי, סטיילינג עידן ספיבק)

בחלל משופץ בפינת הרחובות הרב חבשוש והכרמל אוצרת בן־שלום מעדנים המשקפים את עושר המטבחים שסביב הים השחור. לדוגמה: לביבות כרישה במילוי גבינות ותפוחי אדמה (62-54 ש"ח), עלי גפן במילוי אורז אם או בלי בשר, עשבי תיבול ושזיפים (42-56 ש"ח); פרוסת חצ'פורי במילוי בשר עם רוטב שזיפים ירוקים (38 ש"ח); קוויאר אדום על מדליוני בריוש עם שמנת חמוצה (22 ש"ח), ממולאים, סלטים, ריבות וגבינות וקינוחי פחלווה (עלי בצק במילוי אגוזים וצימוקים), סוטלץ' (אורז מבושל בשמנת מתוקה, חלב וחמאה) וצורצ'חלה. ממתק גיאורגי מסורתי.

"אני אמנם באה מהמטבח הגיאורגי אבל אנחנו כל כך דומים לטורקים, ליוונים ולרומנים. הקונוטציה כרגע אינה חיובית אך לכל כך הרבה אנשים בארץ יש שורשים בסביבת הים השחור, הבלקן ודרך המשי".

ללה דלי בר (צילום אפיק גבאי, סטיילינג עידן ספיבק)
ללה דלי בר (צילום אפיק גבאי, סטיילינג עידן ספיבק)

צמוד למעדנייה תוכנן בר ישיבה קטן שבו יוגשו מוצרי המעדנייה לצד קוקטיילים מקוריים, ליקרים וצ'צ'ה. עיצוב ברוח המסורת המסורת הגיאורגית פוגש את הצבעוניות של שוק הכרמל, ולצד המעדנים יימכרו כלי הגשה, צלחות עתיקות וגביעי קריסטל. בעתיד היא מתכננת לפתוח מעדניות נוספות באותו סגנון, "כי אוצר כזה חייבים לשכפל".
ללה דלי&בר, הכרמל 9 (פינת חבשוש), תל אביב, ראשון-חמישי 9:00 – 17:00, שישי 8:00 – 16:00