קרובים לצלחת: כלי האוכל שיעשו לילדים שלכם טעים

יש המעדיפים להגיש לאוכלוסיית הילדים את ארוחת הסדר בכלים חד פעמיים מבאסים ומאוד לא חגיגיים, ולו רק כדי לשמור על שלמותו של הסרוויס היקר של סבתא, אבל אנחנו מציעים אלטרנטיבה מוצלחת בהרבה - כלי אוכל ייעודיים לילדים

סט של לקטבע
סט של לקטבע
29 במרץ 2015

יש שיטענו שזהו אחד הרגעים המשפחתיים המרגשים ביותר בשנה, ולעומתם יאמרו אחרים שמדובר בתענוג מפוקפק. כולם יסכימו שהישיבה לשולחן החג עם ילדים קטנים דורשת תכנון, ארגון ובעיקר משנה זהירות ודריכות שיא, שכן אין לדעת מתי יחליט אחד הזאטוטים למשוך מפה, לנפנף צלחת או לנער כוס יין מלאה.

יש המעדיפים להגיש לילדים בסדר את הארוחה בכלים חד פעמיים מבאסים ומאוד לא חגיגיים, ולו רק כדי לשמור על שלמותו של הסרוויס היקר של סבתא, אבל אנחנו מציעים אלטרנטיבה מוצלחת בהרבה – כלי אוכל ייעודיים לילדים, כלומר עמידים וחזקים דיים כדי לעמוד בנפילות מהשולחן ובתאונות אחרות, וחשוב לא פחות – כלים שיוסיפו לשולחן הערוך, או לשולחן הילדים הצדדי, טאץ' צבעוני וחן רב.
בתיאבון!

נוסטלגי מובהק

את צלחות המלמין המצוירות מאיירת ביד ענוגה נטלי לטה (Nathalie Lete) הצרפתייה – אמנית רב תחומית שלעבודותיה סגנון נוסטלגי מובהק. הן מיובאות היישר מפריז ויוכלו להיתלות על הקיר כיצירות אמנות לכל דבר ועניין לאחר סיום תפקידן על שולחן הסדר. אפשר להשיג צלחות וקעריות במגוון גדלים ואיורים – חתולים, ציפורים, פרחים, במבי קטן וחמוד – והן אינן שבירות בכלל.

45 ש"ח לצלחת, שוקה גבעתיים, שינקין 2, 5730627־03;
שוקה בנחלה, רמב"ם 7 נחלת בנימין, תל אביב, 5101525־03, shooka.net, משלוחים לכל הארץ

צלחת של שוקה
צלחת של שוקה

קופיף מחייך

לא בטוח שהילדים הקטנים הסבים לשולחן החג מתעניינים במיוחד בהגדה או בריכולים המשפחתיים, אבל הם ימצאו עניין רב בקופיף או בקיפוד המחייכים אליהם מצלחות מלמין או מקעריות, ואפילו מסכו"ם. אם תחלקו לכל ילד סט כלי אוכל עם חיה אחרת, או שתערבבו בין הסטים, תקבלו אופציה למשחק משעשע סביב השולחן, בסגנון "מי יודע איך עושה קיפוד?!".

 סט צלחת וקערה קטנה – 69 ש"ח, סכו"ם (כף ומזלג) – 39 ש"ח, בלקטבע, market.marmelada.co.il/leketeva

סט של לקטבע
סט של לקטבע

צלחת שובבה

כלי האוכל השובביים של המותג הדני Done By Deer (לשעבר Silly You) הם הוכחה חותכת לכך שגם בדנמרק הילדים – בניגוד לתדמית המקובלת – יודעים להיות פרחחים גדולים כשהם יושבים סביב השולחן. סכו"ם מפוספס עם הדפס ארמדילו וספל פלסטיק שמעודד שתייה הם רק שתי דוגמאות מתוך המגוון הרחב של צלחות, קעריות וכוסות בעיצוב סקנדינבי קולי ומתוחכם, שאין ילד שלא ישמח לאכול ולשתות מהן.

צלחת מחולקת – 79 ש"ח, צלחת אובלית – 59 ש"ח, קערית – 49 ש"ח, ספל – 29 ש"ח
להשיג ב־market.marmelada.co.il/darahome

סכו"ם של Done By Deer
סכו"ם של Done By Deer

אקולוגי וצבעוני

איך שלא תסתכלו עליהם, כלי האוכל של Re Play הם אחלה מוצרים: גם אקולוגיים (מיוצרים ממכלי חלב ממוחזרים), גם יפים, צבעוניים ונעימים למגע וגם בגודל שמתאים בדיוק למנה של ילדים (המזלג והכפית – בדיוק בגודל ביס!!!). אפשר לנקותם במדיח, הם באים במגוון צבעים לבנים ולבנות ולכולם, ושימו לב לכוסות השתייה: תהפכו אותן, תנערו אותן חזק, ואף טיפה של יין תירוש אדום ומכתים לא נוזלת. קסם של ממש.

 49־69 ש"ח, להשיג בחנות המקוונת: dandelion.co.il/shop/index.php

צלחות של Re Play
צלחות של Re Play

סכו"ם של Re Play

עיטורי גזר

גפילטע פיש – אותה מנה משונה ורוטטת המעוטרת בעיגול גזר, הייתה מאז ומתמיד חשודה בעיני הדור הצעיר. לעומת זאת, כלי האוכל ממלמין המעוטרים בגזרונים חביבים לא מאיימים על אף אחד ולא ינסו לשדל – כמו כל מיני סבתות שפגשנו – לטעום רק ביס קטן מהגפילטע, ומחזירים לגזר את תפקידו המוכר: לא עוד דקורציה לקציצה אפורה אלא ירק כתמתם, מתוק וטעים.

 28־58 ש"ח, להשיג ב־Sofi רבי נחמן 3 שוק הפשפשים ובחנות המקוונת: market.marmelada.co.il/sofidesign

צלחות של Sofi
צלחות של Sofi