שימותו הקנאים: אין מנחה ראויה יותר לאירוויזיון מבר רפאלי

נתניהו מואשם בשוחד בכפוף לשימוע? חמגשיות. ביטן חשוד בשוחד? שטויות. אבל בר רפאלי? איך היא מעיזה לעשות עלינו סיבוב?

בר רפאלי (צילום: Getty Images)
בר רפאלי (צילום: Getty Images)
24 באפריל 2019

למי אכפת מבר רפאלי. זו שאלה שמעסיקה אותי לא מעט. אני מסתובב ברחוב, מביט על האנשים ותוהה: לבחורה עם הכלב השמן אכפת מבר רפאלי? לאיש הזקן שחוצה את הכביש אכפת מבר רפאלי? לנהגת שעומד ברמזור אכפת מבר רפאלי? למוכר במכולת שעומד בכניסה ומעשן, אכפת לו מבר רפאלי? למי אכפת מבר רפאלי, ולמה?

מה בר רפאלי עשתה בחייה שנוגע בישראלים, ועוד בעצבים החשופים שלהם? איזה תפקיד היא ממלאת עבורם? היא לא טיפסה לתהילה מתוך משפחה במצוקה. היא לא בחורה כל-ישראלית. למעשה, היא כמעט לא ישראלית בכלל. היא מייצגת את עצמה, ורק את עצמה. איך היא הפכה לסמל? התהיות האלה, שהושתקו לאורך השנים, מתחילות לבעבע.

בימים האחרונים מתעורר משנתו יצר הקנאה הישראלי שדורש את ראשו של מי שסרח. סרח, כלומר שיחק את המשחק הישראלי טוב מדי. מהרגע שבו הישראלים לומדים לומר "כסף" הם יודעים שכולם רוצים לדפוק אותם. משה אמנם לימד לא לגנוב, אבל אבא לימד אותנו שמי שגונב מאיתנו, מותר לגנוב ממנו. ולכן מותר לגנוב ממתקים בסופר, ומותר לגנוב את הרמזור, ומותר לא לדווח על עסקאות קטנות, ואולי גם על עסקאות גדולות, ובכלל – מי אתם שתגידו לי משהו, גם ככה כולם רוצים לדפוק אותי כל הזמן, מה ששלי שלי ומה שעשיתי עשיתי בעשר אצבעות ואתם לא תגעו לי בכסף שלי. אחח, הכסף שלי.

הפנים היפות של ישראל. מנחי אירוויזיון 2019 (צילום: אייל נבו, באדיבות כאן תאגיד השידור)
הפנים היפות של ישראל. מנחי אירוויזיון 2019 (צילום: אייל נבו, באדיבות כאן תאגיד השידור)

מי אתם שתגידו משהו על ביבי? אפשר לחשוב, כמה חמגשיות, מה אתם כאלה צרי עין. למה שיהיה לו אסור לקבל כמה שמפניות, ביג דיל. ואם דוד ביטן גזר איזה קופון, אז בסדר, אפשר לחשוב, אנחנו לא עשינו את זה פעם? עשינו. אבל בר רפאלי? איזו בר רפאלי, בר רפאלי שלנו? מה, היא מנסה לדפוק אותנו? אחרי כל מה שעשינו בשבילה, איך שטיפחנו אותה וראינו אותה גדלה, שמחנו איתה על ליאונרדו דיקפריו ומחינו דמעה אחרי הפרידה, עכשיו היא מעלימה מס? למה מי היא בכלל? ובאמת, מי זו בכלל בר רפאלי? למה למישהו אכפת אם היא תנחה את האירוויזיון או לא? מה זה עניינו של מישהו מבין אלפי הטוקבקיסטים, כותבי הטורים ופובליציסטי הפוסטים אם היא תנחה תוכנית טלוויזיה?

אה, כי האירוויזיון מייצג את פניה היפות של ישראל, הגלויה שאנחנו שולחים לעולם כדי להראות איזו מדינה נהדרת אנחנו. לא ראוי, אומרים, שמי שעשתה ככל יכולתה כדי להימנע מתשלום מס בישראל וחיה במקביל את החיים היפים בהוליווד, תייצג את המדינה. אפילו צבא היא לא עשתה. איזו מין תמונה זה יצייר בפני העולם?

אדרבא, במדינה שבה ראש הממשלה עומד בפני כתב אישום בכפוף לשימוע בגין עבירות שוחד והפרת אמונים, יו"ר הקואליציה לשעבר חשוד בשוחד, סגן שר הבריאות חשוד בקבלת שוחד תמורת הגנה על חשודה בפדופיליה שר הפנים חשוד בעבירות מרמה והפרת אמונים ושר הרווחה חשוד בשוחד גם כן – במדינה כזו, אין מנחה ראויה יותר. ובעצם, למי אכפת מבר רפאלי? אם כבר, צריך להתנגד להנחיה של ארז טל. הוא הביא עלינו את "האח הגדול", פשע שאין עליו מחילה.