"כאן זה רק ביבי": מנהל משמרת בקפה לנדוור סירב לשרת מפגינים

אין שירות למפגינים נגד הממשלה? לנדוור הבימה (צילום מסך: מתוך פוסט הפייסבוק של תמי גיא)
אין שירות למפגינים נגד הממשלה? לנדוור הבימה (צילום מסך: מתוך פוסט הפייסבוק של תמי גיא)

חוק האפליה עוד לא בתוקף, אבל אתמול בקפה לנדוור אפשר היה לטעום ממנו משהו כשמנהל המשמרת בכיכר הבימה סירב לתת שירות למפגינים. בטוויטר קוראים בתגובה להחרים את הרשת. לנדוור בתגובה: "רשת לנדוור לא תאפשר לעולם אפליית לקוחות בין כותליה, מכל סיבה שהיא. העובד מכחיש כל טענה לאפליה, או כי אמר את הדברים"

תקרית חמורה התרחשה אמש בשולי ההפגנה נגד הממשלה ומהלכיה לריסוק הדמוקרטיה: סניף קפה לנדוור, הממוקם בקומת הקרקע של היכל התרבות ופונה אל הכיכר, משך אליו כמו בתי קפה אחרים סביב כיכר הבימה, מפגינים שביקשו לשתות ולאכול משהו אחרי שהפגינו את נוכחותם או להצטייד בקפה ומאפה להמשך הערב. להפתעתם, הכריז מנהל המשמרת שלא ינתן שירות למפגינים "כי כאן זה רק ביבי".

בפוסט שפרסמה לקוחה המומה בשם תמי גיא פייסבוק, היא מספרת כי "אחרי הפגנת המחאה התישבנו לאכול בקפה לנדוור בכיכר הבימה, אחרי שהזמנו נכנסתי פנימה לשירותים, מנהל המשמרת אמר שהם לא נותנים לנו שירות כי כאן זה רק ביבי… קמנו והלכנו. אחרי כמה רגעים ח"כ גלעד קריב הגיע ואחרי ששמע קם והלך. לא מפרנסים אנשים רעים שחושבים שאפליה זה בסדר".

כשחוק האפליה מחלחל למטהולמה לא יושבים בקפה לנדוור הבימה.אחרי הפגנת המחאה התישבנו לאכול בקפה לדוור בכיכר הבימה,אחרי…

Posted by Tami Guy on Saturday, January 7, 2023

 

לקוחות נוספים ששהו במקום סיפרו כי מנהל המשמרת חזר על הדברים יותר מפעם אחת וכי הדברים נאמרו בטון תקיף ועוין שלא הותיר מקום לספק שאולי מדובר בבדיחה לא מוצלחת שהוצאה מהקשרה. "הייתה לו שנאה בעיניים שלא ראיתי בשום בית עסק בעיר", אמרה עדת ראיה, "מי שלא מסוגל להפריד בין הדעות שלו ובין שירות לקוחות כנראה לא מעוניין בלקוחות שחושבים אחרת ממנו, אני לשם לא אחזור".

ברחבי הרשת ובעיקר בטוויטר כבר נשמעו קולות הקוראים להחרים את הרשת עד לפיטוריו של המנהל. מלנדוור נמסר בתגובה: "רשת לנדוור לא תאפשר לעולם אפליית לקוחות בין כותליה, מכל סיבה שהיא, גם אם הנ"ל יותר בחוק כזה או אחר. מבדיקה ראשונה של האירוע, עולה תמונה שונה מהמתואר בפוסט, והעובד מכחיש כל טענה לאפליה, או כי אמר את הדברים. לדברי צוות המסעדה, על רקע העומסים שיצרה ההפגנה, כבר בתחילת הערב התקלקלו השירותים, וזו הסיבה היחידה שבגינה לא אפשרו לעוברים והשבים הרבים להשתמש בהם. רשת לנדוור מתחייבת לשרת ולכבד תמיד, את כל פלחי האוכלוסייה, ללא כל התייחסות למוצאם, מינם, העדפתם או אמונתם".