לצמד Hepcat נמאס לטוס אז הם החליטו להביא את ההופעות השוות אלינו

בני הזוג פנינה שבתייב ואלכס ירושנקו הגשימו חלום והתחילו להפיק הופעות של אמני אינדי בינלאומיים. לכבוד הגעתם של דה אנטרלז לתל אביב, שוחחנו עם שבתייב על חרמות והברזות

פנינה שבתייב. צילום: Damon Charlatan
פנינה שבתייב. צילום: Damon Charlatan
30 ביולי 2015

לא פשוט להביא אמנים זרים לישראל. המצב הבטחוני וגודלה של קהילת חובבי האינדי לא עושים עימנו חסד, כך שמעטים האמיצים שיקחו את הסיכון וינסו להביא להופעה כאן להקה אהובה עליהם מחו"ל. למרבה השמחה, לצד ההצלחה ההולכת וגוברת של נרנג'ה, חברת ההפקות של ערן אריאלי, הצטרפו השנה שחקנים חדשים לשוק. בני הזוג פנינה שבתייב ואלכס ירושנקו החליטו לקחת את האהבה שלהם צעד אחד קדימה. "מגיל 18 אני הולכת להופעות. עם השנים הבנתי שכדי להנות מאמנים שאני באמת רוצה לראות אין לי ברירה אלא לטוס לחו"ל", מספרת פנינה שבתייב."לפני ארבע שנים התחלתי להשתעשע עם הרעיון להביא להקות לארץ ולפני שנה וחצי החלטתי שהגיע הזמן לקחת סיכונים וללכת על זה. וכן, זה קשה". בני הזוג בחרו לקרוא לחברה שלהם Hepcat, כינוי לאדם שהשתייך לתת תרבות של סצנת הג'אז של שנות ה-40, סוג של היפסטר פוסט מלחה"ע השנייה. "חיפשתי שם קליט והחלטתי ללכת על מושג מעולם הג'אז, שאני מאוד מחוברת אליו", מסבירה שבתייב.

באפריל הגיע לישראל ההרכב הלונדוני Yuck במסגרת הפקה ראשונה של Hepcat, והשנייה תתקיים ביום שלישי הקרוב, אז יופיעו בבארבי שלישיית האינדי-רוק מברוקלין  The Antlers במסגרת סיבוב ההופעות המקדם את אלבומם החמישי.

האנטלרז. צילום: מארק למוין
האנטלרז. צילום: מארק למוין

איך אתם מממנים את ההופעות?

"המימון בא מהלוואות, אנחנו לא ממש בונים על רווחים. המטרה היא קודם כל לכסות עלויות ואולי בטווח הארוך נוכל גם להרוויח. לאלכס ולי יש עבודה ושנינו מסיימים בקרוב לימודי תואר ראשון ושני, כרגע הפרויקט יחסית קטן אבל אנחנו מקווים שהוא יהפוך לדבר העיקרי בחיים שלנו".

כשמדובר באמנים זרים, קשה להתעלם מהמצב הפוליטי הרגיש במחוזותינו. למרות שלשניים עוד אין ניסיון רב, הם כבר הספיקו לחוות את הסיוט של כל מפיק כאשר להקת The Twilight Sad, שהייתה אמורה  להופיע כאן בתחילת יוני, ביטלה את הביקור עקב לחצים פוליטיים. "יש להקות שכבר ברגע שפונים אליהן אומרות לנו בכנות למה לא יבואו הנה, מאחרת אפשר להבין את זה בין השורות. בשנה וחצי האחרונות ניסיתי להביא כל כך הרבה להקות אבל זה מאוד קשה כשהרזומה שלך לא עשיר וכשמדובר בישראל".

עד עכשיו בחרתם בשמות פחות מוכרים, יש סיבה?

"זו רק ההתחלה. אנחנו לא מגבילים את עצמנו לשום דבר. החלום הוא להביא להקות מוכרות יותר ולמלא מקומות גדולים. הסטורקס זה ממש חלום ולא אתנגד גם לסיגר רוס".

The Antlers, בארבי (קיבוץ גלויות 52), שלישי, 4.8, 149 ש"ח, כרטיסים: http://www.hepcat.co.il/