לתפארת מדינת ה… מה זה היה?

בשם כל אלה שפעם חשבו שאם הם ימותו במלחמות ויעשו בגרות חמש יחידות ביולוגיה וידעו את כל השירים של הביטלס בעל פה, אז הם יהיו מסודרים בחיים

סלפיש. איור: יובל רוביצ'ק
סלפיש. איור: יובל רוביצ'ק
26 באפריל 2017

 

1.

בין יום השואה ליום הזיכרון יש ארבעה ימים חסרי כל משמעות ציונית, ואני בתור מדליק משואה ביום העצמאות רואה בזה חוסר אחריות, אבל אני גם רואה חוסר אחריות בזה שאשתי לא מכבסת לי את התחתונים, למרות שאני לא נשוי ואני לא לובש תחתונים – יכול להיות שיש קורלציה. אני באמת חייב להפסיק לעשות קקי במכנסיים. ועדיין, איך אני יכול להדליק משואה כשאני יודע שיש אנשים בקהל, שרק לפני יומיים סתם חיו להם (אפרים, מדליק משואה. ויש לו סיפור:)

2.

נבחרתי להדליק משואה רק כי קוראים לי אפרים. אני חושב שאני האחרון במדינה. האחרון שעדיין יכול לעמוד בכוחות עצמו ולהחזיק את הלפיד ושלא יפול, וישרוף חצי הר הצופים. מצד שני אני עושה קקי במכנסיים, אז זה לא שהכל תותים. אלא אם כן אני אוכל תותים, שאז זה לא הכל, אבל לצערי הרוב (ויש תגובת השרה מירי רגב:)

3.

רגע, בני זונות, אני קוראת צ'כוב עכשיו. כל כך ירדתם עלי שהחלטתי להשלים. זה די מדכא, לא? זאת אומרת, שלוש אחיות? וואלה? למה משפחות כאלה קטנות, למה? (מירי רגב. ויש לה תובנה:)

4.

אז עזבתי את צ'כוב ועברתי לטולסטוי, כי אמרו לי שזה ספרות יפה ואני אוהבת דברים יפים כמו את עצמי נגיד, ויש לי רק דבר אחד להגיד לכם: הוא מפגר. כל המשפחות האומללות הן אומללות בגלל דבר אחד בלבד, וזה שאין להם חריף באוכל (ויש את תגובת הספרות הרוסית:)

5.

זה נכון. וגם קר, בלאט (ויש חזרה לאפרים:)

6.

אני לא מאמין שאתם כל הזמן בורחים לפוליטיקה כשאני יש לי משהו אמיתי מהלב להגיד לכם: אתם בסכנה גדולה! מדינה בלי אנשים שקוראים להם אפרים לא יכולה להתקיים! תראו את ונציה, שוקעת. תראו את צרפת, מלאה ערבים. תראו את אטלנטיס – לא צריך להרחיב, כן? (ויש את תגובת מארי לה פן:)

7.

מה אתם רוצים? אני באמצע בחירות, ודי לחוצה, כי איזה סיכוי יש לי בצרפת מול אחד שיש לו שם של עוגיה, שגם שכב עם המורה שלו. אז טוב. אגיד לכם משהו שלא תשמעו באף מקום: הלו, סה פיליפ לדו? נו, סה ז'ק (בדיחה שרק לומדי צרפתית יבינו כי הכריחו אותם בבית ספר. וחזרה לאפרים:)

8.

כן, יש לי חולצה משובצת.
כן, יש לי בכיס עט.
כן, זה עט בלוגרף משנות השבעים.
היתה תחרות בין בלוגרף לפרקר, ובמזכירות הקיבוץ החליטו לחסוך. כמו שהיתה תחרות בין הביטלס לנעמי שמר, ובארץ תמכו בנעמי שמר. החליטו לחסוך. כמו שהיתה תחרות בין ביאליק לארז ביטון, ובמשרד החינוך תמכו בארז ביטון. החליטו לחסוך. בשעות לימוד (ויש את תגובת הביטלס:)

9.

אנחנו, ג'ון פול ג'ורג' ורינגו או מה שנשאר מהם, מוחים בתוקף: אתם חוגגים חמישים שנה למלחמת ששת הימים, ולא לסרג'נט פפר? איזה משני האירועים הביא לכם יותר זיונים? טוב, בניכוי ערבים וחרדים, שהם סתם עושים את זה כדי להקים משפחות אומללות לפי דרכן (ויש סיום והדלקת משואה מאפרים)

10.

בשם כל אלה שפעם חשבו שאם הם ימותו במלחמות ויעשו בגרות חמש יחידות ביולוגיה וידעו את כל השירים של הביטלס בעל פה, אז הם יהיו מסודרים בחיים – זין, לא מדליק משואה. ולא הולך לבמות הבידור. ולא מספר לכם מה יותר כבד, קילו ברזל או קילו נוצות. תשאלו את בן אל וסטטיק, נראה מה יגידו (אפרים, מדליק המשואה לשעבר. שהעיפו אותו, ושמו את ההורים השכולים שרבו עם דוד ביטן. כי בכל זאת, אוטוטו בחירות וזה)