הפתרון החברתי: לא רק מאיידים נהנים יותר

כשהטכנולוגיה פולשת לדרך שבה אנחנו מתקשרים, צורכים תוכן ואפילו אוכלים, זה היה עניין של זמן עד שגם פעולת העישון תקבל את גרסת ההייטק שלה: איוד. האמת? נראה שכולנו מרוויחים מזה

איוד. הוא כבר כאן. צילום: שאטרסטוק
איוד. הוא כבר כאן. צילום: שאטרסטוק
22 בינואר 2019

תוכן שיווקי

קשה לדמיין את הנוף התל אביבי בלי מיסוך של עשן סיגריות, זה שמזוהה עם חיי היום יום והפך אפילו לאייקון שנוי במחלוקת של חיי הלילה. הריח החזק, השרוף והמוכר שנצמד אל כל חלקי הגוף והבגדים גם בבוקר שאחרי הפך לסימן ההיכר הבלתי נמנע של בילוי. סיכוני הבריאות ברורים וידועים לנו מגיל צעיר מאוד, אך ההתמכרות מצליחה תמיד לתעדף את עצמה גבוה יותר. בשנים האחרונות החלו מכשירי האיוד החכמים להיכנס לחיי המעשנים הקבועים באלגנטיות שמצליחה לספק את הצורך מבלי לשאוף את אלפי הרעלים המזיקים והמסרטנים, וכמובן – העשן. המכשירים הקטנים והמסקרנים הפכו לבשורה שמערערת את מעמד מוצרי הטבק המושמצים, אבל מה אנחנו באמת מרוויחים מזה? בדקנו.

פרקטי

תודו בזה, ההתלהבות מהקייס שקיבלתם מהחברה שטיילה במזרח תעבור בדיוק אחרי יומיים. זה תיק, ליטרלי. הוא נסחב איתכם לכל מקום ונוטה להישכח איפשהו, בדומה לקופסאות סיגריות. מכשירי האיוד הקומפקטיים נותנים מענה דווקא לצורך המודרני של להיות עם ולהרגיש בלי, בעיקר בלי לבקש מצית ממישהו כשבחוץ יורד גשם.

פרקטי. צילום: שאטרסטוק
פרקטי. צילום: שאטרסטוק

חברתי

איוד משפיע לא רק על המאייד עצמו, אלא על חברה שלמה שמכילה בתוכה מעשנים ומעשנים פסיביים, כלומר מעשנים בכפייה שנאלצים לשאוף את העשן הרעיל שנפלט, נמהל באוויר הפתוח ומעמיד אותם ברמת סיכון זהה. למרות החוק למניעת עישון במקומות ציבוריים נדמה שהאפשרות היחידה להימנע מעישון פסיבי היא להסתגר בפינה המבודדת בבית הקפה או בבר. עישון עלול להרחיק חברים או שותפים לדירה, ולפעמים אפילו הזדמנויות רומנטיות. המעבר לאיוד מציע מענה כמעט מושלם לתופעה הרעילה הזאת ונועד להפוך את המרחבים הציבוריים שלנו לנעימים ומכבדים יותר.

חברתי. צילום: שאטרסטוק
חברתי. צילום: שאטרסטוק

אקולוגי

העולם חושב ירוק יותר (לא כמו שאתם חושבים, נו), מיחזור זה הכי מיינסטרים וחוגים שלמים באוניברסיטאות שוקדים יום ולילה איך להפוך את חיי היום יום שלנו לידידותיים יותר לסביבה. חברה מאיידית היא חברה שהופכת את הנייר, בדלי הסיגריות, האריזות, הקופסאות והניילון לתופעה כמעט פרימיטיבית. אם לא האימא האמיתית שלכם, אז לפחות אימא אדמה כבר לא תתאכזב מכם.

אקולוגי. צילום: שאטרסטוק
אקולוגי. צילום: שאטרסטוק

הפחתת הנזק

אנחנו יודעים שאתם יודעים שסיגריות מסרטנות, גורמות לאימפוטנציה, מצהיבות את השיניים, הורסות את העולם, מקור הרוע בחיינו ועוד שלל אימג‘ים מטרידים שמוטבעים על קופסאות סיגריות ששנוררתם מחבר שטייל בתאילנד. אנחנו יודעים שזה גם לא מספיק מפחיד אתכם ושחאלס, חיים פעם אחת, וחבל, כי הפן הבריאותי הוא השיקול הכי חשוב שנלקח עם המצאת מכשירי האיוד. המפתחים של JUUL למשל הם מעשנים בעבר ומאיידים בהווה. הם הבינו את הצורך להחזיק משהו ביד ולעצור הכל לרגע. האיוד נועד למלא את הצרכים המוכרים לכל מעשן ומתייחס אליהם בכבוד הראוי, ומחקרים שנערכו ברחבי העולם מצאו כי תופעות הלוואי המזיקות המתלוות לשרפת הטבק פוחתות משמעותית. מזעור נזקים – זה הדיבור היום. באופן כללי, לא לעשן זה הדבר הכי טוב שאתם יכולים לעשות לעצמכם.

בריאות. צילום: שאטרסטוק
בריאות. צילום: שאטרסטוק

חיי לילה

גם המעשנים הכבדים ביותר חשים הקלה עם המקלחת שאחרי המסיבה. הרצון העז לקרצף את עצמם ואת הבגדים שלהם אחרי לילה (או בוקר) על הרחבה, שלא לדבר כלל על תחושת החנק והצריבה בעיניים – כל אלה הפכו לחלק בלתי נפרד מחוויית חיי הלילה העירוניים, המצליחים לפגום בהנאה. תופעות הלוואי האלו מקושרות לשרפת הטבק שבסיגריות ויכולות להתאדות עם המעבר לאיוד (וכן, משחק המילים כאן ברור) שפולט בעיקר אדים נטולי ריח המתפוגגים תוך מספר שניות בודדות.

חיי לילה. צילום: שאטרסטוק
חיי לילה. צילום: שאטרסטוק

כלכלי

מובן שצריכת סיגריות היא אינדיבידואלית, אך יש אפשרות שהמעבר לאיוד עשוי לחסוך לכם כסף. פעולת איוד נועדה להיות מפוקחת ומבוקרת יותר. המחויבות לסיים סיגריה שלמה (כי מה, כבר שילמתם), גם אם סתם בא לכם רק שאכטה קטנה – נפתרת. מכשירי האיוד מאפשרים לקחת כמה שאיפות בלבד, ולפעמים זה באמת כל מה שצריך.

כלכלי. צילום: שאטרסטוק
כלכלי. צילום: שאטרסטוק