הודו לאדוני: שף העל מתחיל פופ אפ משלוחים

אם מותר לנו פעם אחת להשתמש בביטוי תודה לקורונה במהלך המגיפה, כנראה זו הפעם: השף מאיר אדוני פוצח הערב בפופ אפ משלוחים של מנות דגל ממסעדותיו בארץ ובחו״ל ועוד הפתעות

זכרונות מסבתא מסעודה: אדוני עד הבית (צילום: מלי ארואסטי)
זכרונות מסבתא מסעודה: אדוני עד הבית (צילום: מלי ארואסטי)
19 באוגוסט 2020

מאיר אדוני מהיום במשלוח. קולטים? אם יש מישהו שלא האמנו שיצטרף לטרנד הרי שזה השף שחתום על האוכל הכי מורכב בארץ. בכל מנה שלו – או יצירה, אם לדייק – לוקחים חלק אינספור חומרי גלם, טווילים, קציפות ועיטורים. איך הם ישרדו אופניים חשמליים ובאמפרים? "לאורך השנים יצרתי בארץ ובחו"ל מנות אוכל רחוב שהיו יכולות להיות נפלאות במשלוח", מסביר אדוני. "כעת בניתי תפריט טוב ופשוט שיוכן ברגע ההזמנה ויגיע כמה שיותר מהר". והטעם? את זה נדע רק בערב, כי התפריט זמין להזמנה מהיום ב־18:00.

מאיר אדוני: עכשיו עד הבית (צילום: ירון בניש)
מאיר אדוני: עכשיו עד הבית (צילום: ירון בניש)

בפופ אפ המשלוחים שיימשך חודש מופיעות מנות דגל ממסעדותיו של אדוני בארץ ובחו"ל שהותאמו למשלוחים, ומנות בסגנון ביתי שיצר במיוחד עבור הפרויקט. לדוגמה: קרפצ'ו חציל נור סטייל – מחווה למסעדה המצליחה מניו יורק שכוללת חציל מעושן, טחינה, סילאן, פיסטוקים, ורדים מיובשים, תימין ושמן זית, ומוגשת עם בייגל ירושלמי (46 ש"ח), נמל טריפולינתחי דג מטוגנים בבלילת בירה, רוטב חריימה, גרגרי חומוס, לימון כבוש, כוסברה, צ'ילי, שום וטחינה בתוך פרנה ענקית עם סלט אישי (68 ש"ח), וזכרונות מבית סבתא מסעודהקציצות בשר בתבשיל מנגולד עם ציר עגל, לימון כבוש וזיתים, בתוך חלה של שישי עם סלט אישי (72 ש"ח). פחות כתית, יותר דוניא וקריצה לבישולים של סבתא ולשילוב המספק של חלבון ופחמימה.

נמל טריפולי מאיר אדוני במשלוח (צילום: תן ביס)
נמל טריפולי מאיר אדוני במשלוח (צילום: תן ביס)

הקורונה תפסה את אדוני בשיא העשייה. בראיון שערכנו איתו בדצמבר שעבר הוא סיפר על טאפאס בר בברצלונה, מסעדה בקייב ומסעדת הדגים YAM בירושלים כתוספת למסעדות בתל אביב, ברלין וניו יורק. בתום הסגר התברר שלומינה ובלו סקיי במלון קרלטון לא ייפתחו. את מקומן בעשייה בארץ תפסו מסעדת הגג Méli-Mélo ב־Hôtel BoBo מרשת בראון שנפתחה, נסגרה ותיפתח שוב ביום חמישי (21.8) ופופ אפ כתית בקלארו שלא יצא לפועל. כעת מצטרף אדוני למוטי טיטמן (מלגו ומלבר), רז רהב (OCD), אוראל קמחי (פופינה) ושפים נוספים שלאור המצב שלחו יד במשלוחים. התפריט המיוחד בתוקף עד ל־19.9.
הזמנות באפליקציית WOLT לתל אביב, רמת גן וגבעתיים, ודרך אתר/אפליקציית תן ביס לתל אביב