מזמן לא שמענו ממאיר אדוני. עכשיו הוא בקטע של זעפרן

חיוך של מיליון זעפרן. מאיר אדוני (צילום: ירון בניש)
חיוך של מיליון זעפרן. מאיר אדוני (צילום: ירון בניש)

השף הנערץ מאיר אדוני השבית את רוב פעילותו בארץ, אבל כששמע על חברת אגרי-טק ישראלית שמפתחת טכנולוגיה לגידול זעפרן מסביב לשנה נפתחה לו מחדש הצ'אקרה המקומית: שיתוף הפעולה בין אדוני וזעפרן טק יביא את התבלין היוקרתי לכל מסעדותיו. ויש גם קו מוצרי זעפרן על הפרק

31 באוגוסט 2022

באמת מזמן לא שמענו ממאיר אדוני. וזה לא כל כך סביר. השף הפעלתן אינו נח בדרך כלל לרגע, אבל לאחרונה שמענו ממנו ביולי 2021, עת התכתש עם מבקר המסעדות שגיא כהן אחרי ביקורת קשה על מלי מלו, הבר-מסעדה של אדוני במלון בובו. בשנה שחלפה היה אדוני עסוק הרבה בחו"ל ומעט מאוד בארץ, אבל היום התבשרנו על מיזם ישראלי חדש שהשף המבריק מעורב בו. ומילת המפתח היא זעפרן.

חברת האגרי-טק הישראלית זעפרן טק מפתחת טכנולוגיה ייחודית לגידול וייצור זעפרן בתנאי מעבדה תוך שימוש בטכנולוגיה מדייקת, והסכם שיתוף פעולה אסטרטגי בינה ובין שף אדוני נחתם "לטובת הרחבה ופיתוח שוק הקולינריה מבוססת הזעפרן ומיצוב הזעפרן של החברה כזעפרן עילית לשוק הקולינרי". אדוני, המרבה להשתמש במטבחו בזעפרן, יהיה מעורב בפיתוח עסקי של פעילות החברה ושוקל פיתוח של קו מוצרים מבוססי זעפרן. בנוסף, הוא עתיד לשלב את הזעפרן בפיתוחה של זעפרן טק במנות אותן הוא מגיש במסעדות שלו בארץ ובעולם. פוטנציאל השוק של השימוש בתבלין הזעפרן בעולם נאמד בכמיליארד דולר.

חברת זעפרן טק פיתחה פרוטוקול לגידול זעפרן בחקלאות ורטיקלית, בחדרים נקיים ובתנאים מבוקרים המאפשרים שליטה על איכות הזעפרן ואת גידול לאורך השנה כולה, ולא כגידול חד-שנתי כפי שקורה בטבע. הזעפרן ידוע לא רק כתבלין יוקרתי המככב במסעדות יוקרה, אלא גם כרכיב חדשני בשוק התרופות, בהציעו מענה טבעי לדיכאון, חרדה, הפרעות קשב ועוד.

"הזעפרן הוא תבלין מופלא", אמר אדוני בהודעה לתקשורת, "נגיעה ממנו יכולה להעצים כל חומר גלם. הזעפרן הוא תוספת מושלמת למוצרי קונדיטוריה, מציע תבלון מדויק למרקים ותבשילים וכתמצית לעולם הקוקטיילים ותה הוא מציע בשורה אמיתית. כששמעתי על חברה שרותמת את החדשנות הטכנולוגית המופלאה שיש בישראל עם תבלין הזעפרן, לא היה לי ספק שאני רוצה להשתלב בחברה ולסייע לה לפתח את המוצר המושלם. ביחד נוכל להנגיש את הזעפרן לקהל הרחב, כך שבכל בית לא רק ישמעו על הזעפרן אלא גם יתאהבו בו".

>> מעוניינים להשקיע בזעפרן? החברה מגייסת משקיעים במימון המונים. קליק אחד כאן ואתם בפנים