סיציליאנו, קובנה והמאפים המלוחים הכי טובים לשבועות

סיציליאנו של ביסקוטי (צילום בועז לביא)
סיציליאנו של ביסקוטי (צילום בועז לביא)

עם כל הכבוד לעוגות גבינה - ואלוהי הלקטוז יודע שיש לנו הרבה כבוד - שבועות זה הזדמנות לטרוף גבינות במגוון נפלא של מאפים מלוחים. מבורקסביח עצום בגודלו דרך קובנה ממולאת ועד למאפה עלי פילו דקיקים, גבינות וחצילים ברוטב בשמל שישדרג כל שולחן חג. וכן, גם אנחנו רוצים לקפוץ ראש לתוך בורקס מים

1 ביוני 2022

אי אפשר לחיות רק על מתוקים: לאחר שגילינו לכם איפה אפשר למצוא את עוגות הגבינה הטובות ביותר לשבועות, קבלו את הדבר האמיתי – מאפים מלוחים.

1. מגה־בורקסביח DIY | דלאל

קולקציית Think Big שהשיקה תימור לביא הקונדיטורית של דלאל היא עונג לגרגרנים שצריכים יותר מאשר ביס. בגזרת המלוחים מככב הביג דיל: בורקס באורך 40(!) ס"מ מבצק עלים חמאתי במילוי גבינה ועיטור שומשום כנדרש. כדי להפוך את כל העסק לעוד יותר אטרקטיבי מצורפות למאפה ביצים קשות פרוסות ופרוסות חציל אפוי, טחינה לבנה וסלסת עגבניות ושמן זית. פותחים את הבורקס, מסדרים בתוכו את התוספות והרי לכם בורקסביח לתפארת. 118 ש"ח.
להשיג בדלאל הקונדיטוריה, קפה דלאל ו-שה דלאל ובוולט, להזמנות 054-4781435

ביג דיל אינדיד: בורקסביח בדלאל (צילום אסף קרלה)
ביג דיל אינדיד: בורקסביח בדלאל (צילום אסף קרלה)

2. קובנה ממולאת | טאטי&אילנ'ס

קובנה היא האיט גירל של שבועות 2022. המיזוג בין הבייקרי הוותיק לרשת הקפה הוליד קובנה ממולאת לאבנה וזיתי קלמטה, מאפה שיפאר את שולחן החג. לאחר שקורעים פיסה בידיים כיף לטבול אותה בעגבניות מרוסקות טריות וסחוג, ולנשנש ליד זיתים – כולם כלולים בדיל. 88 ש"ח.
טאטי & אילנ'ס

הקובאנה של טאטי & אילנ'ס (צילום דניאל לילה)
הקובאנה של טאטי & אילנ'ס (צילום דניאל לילה)

3. בורקס פטה, תפו"א וזעתר | עמיתה

בורקס המרווה-שמנת-אנשובי של מיכל בוטון ואנה שפירו הוא פייבוריט בכל ימות השנה. לכבוד שבועות כדאי לשנות קצת ולנסות את הטוען לכתר: בורקס בצק עלים במילוי תפוח אדמה אפוי וקצוץ גס עם זעתר מיובש ופטה. משהו קטן וטוב. 21 ש"ח.
דרך שלמה 1 יפו, 03-7600880

הטוען לכתר. עמיתה (צילום דן פרץ)
הטוען לכתר. עמיתה (צילום דן פרץ)

4. סיציליאנו | ביסקוטי

גם אם תפוצצו את המטבח בפשטידות, תמיד יש מקום למאפה שיגנוב את ההצגה. הסיציליאנו של ביסקוטי מורכב מעלי פילו דקיקים ושחומים, גבינות וחצילים ברוטב בשמל, והוא אחד היפים והטעימים שתוכלו להניח על שולחן החג. צנצנת טפנד עגבניות ביתי שממוקמת במרכז המאפה מוסיפה עניין ומשלימה את הטעמים. 98 ש"ח.
ביסקוטי

5. בורקס גבינה | לחמים

אי אפשר לדבר על מאפי גבינה מלוחים מבלי להתייחס לבורקס, וזה של מאפיית לחמים הוא סמן ימני מצטיין מסוגו: מאפה – משולש כמובן – מבצק עלים פריך, שמתפזר בביס לאלף דפדפים דקיקים ושומשום, ובתוכו מלית גבינה עשירה במליחות מאוזנת (110 ש"ח לקילו). מי שאינו חושש מאפייה יוכל להוזיל עלויות בגרסה קפואה, ולהרוויח ניחוח משכר שימלא את הבית (45 ש"ח לחצי ק"ג).
לחמים

בכל השנה וגם בשבועות. בורקס גבינה ממאפיית לחמים (צילום דניאל לילה)
בכל השנה וגם בשבועות. בורקס גבינה ממאפיית לחמים (צילום דניאל לילה)

6. ספנקופיתה | גרקו

כשהלב נמלא געגוע ליוון, ביס אחד מספנקופיתה הוא כל מה שצריך כדי להעיר לחיים זיכרונות מהחופשה האחרונה: עלי פילו עדינים וזהובים במילוי תרד וגבינה, בתוספת ביצה קשה מגורדת ויוגורט יווני. יאסו. 58 ש"ח.
גרקו

7. בורקס מים | דילק'ס

שכבות עלי בצק מבושלים עם גבינות ו/או תרד, הגרסה הטורקית ללזניה שבשבילה שווה לסבול את הפקקים בדרך לשכונת התקווה (או לפתוח את אפליקציית וולט). אין מה להכביר מילים על הפלא הקולינרי הזה, צריך פשוט לטעום כדי להבין. 30 ש"ח.
דרך ההגנה 33, תל אביב