"אני צריכה להסביר לאנשים שזאת לא תחפושת אלא אופנה"

נוגה טבצ'ניקוב. צילום: איריס פירס
נוגה טבצ'ניקוב. צילום: איריס פירס

נוגה טבצ'ניקוב לובשת בגדים שגורמים לה לחייך. חושבים שזה ילדותי ומתאים לפורים? לא אכפת לה, ויש קהילה שלמה מאחוריה

31 ביולי 2019

נוגה טבצ'ניקוב, 25

עיסוק: סטודנטית לקלינאות תקשורת ומדבבת
אינסטגרם: _nonobunny@

ספרי על הסטייל שלך.
"לוליטה זה סגנון שהומצא ביפן ושואב השראה מתקופות אופנתיות שונות – רוקוקו, ויקטוריאני ורטרו של שנות ה־50. יש הרבה תתי סגנונות כמו קלאסי וגותי, אבל אני לובשת בעיקר את זה שנקרא Sweet Lolita, שכשמו כן הוא – חמוד ומתוק, מלא בצבעי פסטל, פפיונים, הדפסים של חיות או עוגות ודברים מתוקים אחרים. בגלל מזג האוויר והעובדה שזה לבוש מאוד יקר, קשה ללבוש לוליטה לעתים קרובות, אבל אתלבש ככה לפגישה עם אנשים נוספים שמתלבשים בסגנון הזה, לאירועים מיוחדים או לצילומים. ביומיום אני לובשת בגדים קלילים ונוחים יותר, אבל תמיד עם אלמנטים חמודים וצבעי פסטל".

מה מושך אותך בסגנון הזה?
"כשאני מסתכלת על הבגדים האלה אני מתמלאת שמחה. לפעמים אני מרגישה שהטעם שלי לא השתנה הרבה מאז הילדות, רק השתדרג. בשמלות לוליטה יש הדפסים מאוד מורכבים עם הרבה אלמנטים קטנטנים, ואפילו תמונות שמספרות סיפור".

נוגה טבצ'ניקוב. צילום: איריס פירס
נוגה טבצ'ניקוב. צילום: איריס פירס

איך הכרת את אופנת הלוליטה?
"בגיל 12 התחלתי ללכת לכנסים של אנימה ונחשפתי לאופנת הרחוב היפנית. התחלתי להתעניין בסגנון המסוים הזה כשזמרת יפנית שהערצתי דגמנה למותג לוליטה. ראיתי כמה חמודה ובובתית היא נראית והבנתי שככה אני רוצה להתלבש. להורים שלי לא הייתה בעיה שאלבש בגדים צבעוניים ומוזרים, אבל אימא שלי נחרדה מהשם וחששה שמדובר במשהו מיני כמו בספר 'לוליטה', אפילו שממש אין לזה קשר. כשהיינו בפריז כל המשפחה היא באה איתי לחנות של מותג הלוליטה Baby the Stars Shine Bright וכשהיא ראתה את הבגדים היא הבינה שזה באמת לא קשור לספר, היא הבינה למה אני אוהבת את זה. שמלה חדשה של המותגים הגדולים מיפן עולה 700 עד 1,200 ש"ח, אז את רוב תלבושות הלוליטה שלי קניתי יד שנייה, זה מוריד את המחיר לסביבות 300־500 ש"ח. חצאית הלוליטה הראשונה שקניתי הייתה ממותג הרבה יותר זול, אבל בדיעבד התברר שהאיכות לא טובה ושחלק מהעיצובים גנובים".

נוגה טבצ'ניקוב. צילום: איריס פירס
נוגה טבצ'ניקוב. צילום: איריס פירס

איך אנשים מגיבים ללבוש שלך ברחוב?
"אני צריכה להסביר לאנשים שזאת לא תחפושת אלא אופנה. לא חסרות תגובות כמו 'מה זה, פורים היום?', יש אנשים שמצלמים אותי בלי רשות. מהצד השני זה מסקרן הרבה אנשים, יותר ויותר מזהים את הסגנון הזה מטיולים שהם עשו ביפן, מתעניינים ורוצים לשמוע עוד. יש כאלה שיגידו שזה לבוש ילדותי, אבל לא אכפת לי. אני חיה חיים רגילים לגמרי, יש לי פשוט חיבה לסוג לבוש קצת שונה".

מה מרכיב אאוטפיט לוליטה תקני?
"יש כללים ללבוש לוליטה. החצאית צריכה להגיע עד הברך לפחות ולא להיות קצרה יותר, השרוולים של השמלה או החולצה צריכים להסתיר את הכתפיים, וצריך להיות מתפיח מתחת לחצאית. רוב בגדי הלוליטה שלי הם באותה סקאלת צבעים אז הכל מתאים. יש לי כמה זוגות נעליים שמתאימים לכל השמלות וחולצות לוליטה בצבעים ניטרליים כמו לבן או קרם שאפשר ללבוש מתחת לשמלה. לזה אני מוסיפה אביזרים, שאת רובם אני לא קונה בחנויות של לוליטה אלא ברשתות זולות בארץ, אפילו יש לי כמה מציאות מקולקציית הילדים של H&M".

נוגה טבצ'ניקוב. צילום: איריס פירס
נוגה טבצ'ניקוב. צילום: איריס פירס

"יש כאלה שיגידו שזה לבוש ילדותי, אבל לא אכפת לי. אני חיה חיים רגילים לגמרי, יש לי פשוט חיבה לסוג לבוש קצת שונה"

יש רבים שמתלבשים כך בארץ?
"כמה עשרות שאני יודעת עליהם, ויש הרבה שמתעניינים בנושא – גם גברים. זה סגנון שפונה לכל המגדרים וכל אחד ואחת מוזמנים להתלבש ככה. יש קהילה שלמה של בנות שעוזרות ששמחות להסביר איך להתחיל ואיפה למצוא בגדים. פעם בכמה זמן אנחנו נפגשות בבתי קפה או עושות פיקניק ביחד. כשאחת ממנהלות הקהילה הישראלית התחתנה הגענו כמה בנות בלוליטה, היה כיף לרקוד יחד עם השמלות המנופחות".

נוגה טבצ'ניקוב. צילום: איריס פירס
נוגה טבצ'ניקוב. צילום: איריס פירס

ואתן גם בקשר עם קהילות מחו"ל?
"כן, כשמגיעה מישהי מחו"ל אנחנו מארגנות מפגש איתה וגם כשאני טסה לאירופה אני יוצרת קשר עם קהילת הלוליטה המקומית והן מארגנות מפגשים ספונטניים וקטנים. בלונדון ובפריז יש קהילות גדולות של מאות אנשים והם עושים אירועים מאוד גדולים סביב לוליטה או אופנה יפנית. לאחרונה הייתי בפריז והלכתי למפגש לוליטה ענקי שארגן המותג האהוב עליי Angelic Pretty, שיש לו סניף בפריז. המפגש היה בטירה שנמצאת כשעה נסיעה מפריז, הכל שם היה מדהים. במפגשים כאלה אני מצליחה להכיר בנות מקסימות, הן עוזרות לי למצוא מקומות מיוחדים בעיר ועם חלקן נשארתי בקשר. זה מאוד מרגש להסתובב בקבוצה גדולה שכולן לובשות לוליטה, לכל אחת יש הסגנון הייחודי שלה ואני מתמלאת השראה מכולן. כל כך כיף לראות מגוון כזה גדול של צבעים והדפסים".

נוגה טבצ'ניקוב. צילום: איריס פירס
נוגה טבצ'ניקוב. צילום: איריס פירס