מביך שם בחוץ: תכירו את סדרת החורף הבאה שלכם

"האחיות המוצלחות שלי", סדרה חדשה של yes, מבטיחה להעלות את הרף להומור מבוכה בישראל. התפתלות נעימה

25 בנובמבר 2015

אין צורך לציין שוב שסצנת הסטנד־אפ האלטרנטיבית בתל אביב גדלה לאחרונה בקצב מפלצתי, נכון? אם כך היה זה רק עניין של זמן שהשפע הפתאומי באנשים שנונים, מצחיקים ואינטליגנטיים בעלי יכולות כתיבה מופלאות יתורגם לסדרות מקור, ממש כפי שבחו"ל סטנדאפיסטים עומדים מאחורי העשייה הטלוויזיונית הכי מרגשת בשנים האחרונות.

ב־yes הרימו את הכפפה, ובחורף הקרוב תעלה שם "האחיות המוצלחת שלי", קומדיה פרי עטן של גלית חוגי (סטנדאפיסטית, תסריטאית והדוברת הכי מצחיקה של הפמיניזם המזרחי) והתסריטאית נועה ארנברג. השתיים למדו יחד בסם שפיגל, ולדבריהן הסתובבו עם הסדרה חמש שנים עד שמצאו לה בית חם. "ידענו שהסדרה הזאת צריכה בית שיאפשר לה להתפרע, להתעכב על ניואנסים, להיות בקצב שלה. yes הם הבית המושלם לזה. פנינו אליהם – באמת, פשוט התקשרנו, בלי שום היכרות מקדימה או משהו. הם קראו, נפגשנו והתאהבנו. בד בבד נוצר גם חיבור עם חברת טדי, שהפיקה את הסדרה. הם השלימו את התמונה והפכו את ההפקה הזאת לחוויה מאוד כיפית בשבילנו". 

"האחיות המוצלחות שלי", בבימויו של גורי אלפי ובכיכובן של נלי תגר, דנה סמו, טס השילוני וגילי סער, היא סדרה על שלוש אחיות לא מוצלחות במיוחד שנאלצות לתפקד כמשפחה לאחר שהוריהן מוכרים בהפתעה את הבית ויוצאים לטיול סביב העולם. שלא במפתיע, תפקוד הוא לא בדיוק הצד החזק של אף אחת מהן. "בגדול, כל השלוש מבוססות קצת עלינו וקצת על סך כל הבנות שיצא לנו להכיר, ויש בסדרה דברים שקרו לנו ודברים שהעובדה שהם לא קרו לנו היא מזל ונס גדול", אומרות חוגי וארנברג. "זו סדרה עם הרבה הומור מבוכה. אנחנו מאוד אוהבות מבוכה".

בואו נעשה קצת ניימדרופינג. תסריטאיות אהובות?

"קודם כל ובאופן גורף אנחנו אוהבות את כל התסריטאיות בעולם. אבל אם לפרט, אז אנחנו אוהבות את שרה סילברמן, שהיא כמובן לא רק תסריטאית, אבל זה חלק מהעשייה שלה. אנחנו אוהבות את שירלי מושיוף שלא עוסקת בקומדיה, אבל אנחנו צופות אדוקות שלה, וכמו כולם גם אנחנו סאקריות של אבי ג'ייקובסון ואילנה גלייזר, היוצרות של 'ברוד סיטי'". 

הייתן אומרות ש"האחיות המוצלחות שלי" מציגה הומור נשי? יש בכלל דבר כזה?

"המושג 'הומור נשי' מעצבן אותנו מאוד. כמו שלא אומרים 'הומור גברי', גם לא בא לנו להגיד 'הומור נשי'. זו סדרה שהגיבורות שלה הן בנות, יש בה הומור, וזהו. אם גברים צריכים להגדיר אותה בתור 'הומור נשי' זו לא הבעיה שלנו".

"האחיות המוצלחות שלי״, החל מפברואר ב־yes