מבלים במועדון בתל אביב נחשפו לחצבת – משרד הבריאות קורא להתחסן

בליין שחלה בחצבת חשף את החוגגים במסיבה במועדון הדופלקס לנגיף, המדבק במיוחד. משרד הבריאות קורא לכל מי שחגג בשישי לפנות בוקר למהר להיבדק - ולהתחסן במידת הצורך

יאללה מסיבה. שאטרסטוק
יאללה מסיבה. שאטרסטוק

משרד הבריאות פירסם הודעה הקוראת לבליינים שנחשפו לחצבת במהלך מסיבה בתל אביב ללכת להתחסן. על פי ההודעה, חולה חצבת הגיע ביום שישי האחרון (8.3.2019) למועדון הדופלקס בין 12 וחצי בלילה ל-5 לפנות בבוקר, למסיבה של ליין נוייז. מאוחר יותר באותו יום הוא המשיך לג'ימבורי Jump בנתניה. משרד הבריאות קורא לאנשים שנולדו משנת 1957 והלאה ואינם מחוסנים בשתי מנות נגד חצבת לברר האם עליהם להתחסן נגד המחלה.

עוד כתבות בנושא:
כל מה שצריך לדעת על התפרצות החצבת
נגיף החצבת מתפשט וההורים נותרים חסרי אונים
תלמיד בגימנסיה הרצליה חלה בשחפת

בשנה האחרונה עולה החצבת שוב ושוב לכותרות בעקבות חשיפות של קהלים גדולים למחלה. רק השבוע הודיע משרד החינוך שיחייב תלמידים ומורים לחתום על הצהרת בריאות ולהתחסן כנדרש לפני היציאה למסעות לפולין. החצבת היא הנגיף המדבק ביותר בעולם ולכן המחלה מרימה את ראשה בהתפרצויות בכל פעם שאחוז המתחסנים נגדה באוכלוסיה יורד. לחצבת אין תרופה וכשליש מהנדבקים בה יפתחו סיבוכים כמו דלקת אוזניים, דלקת ריאות או דלקת של המוח, והיא אף עלולה להרוג. במשרד הבריאות אומרים כי הסיכוי של אדם שאינו מחוסן להידבק לאחר שנחשף לחולה חצבת הוא למעלה מ-90 אחוז, אך ביצוע חיסון לאחר החשיפה למחלה עשוי למנוע אותה או להקל בחומרתה.