מופע הארנבות

בצד השני של מאורת הארנב נמצא ה"זאייצ'ק", שהגדיל ראש והציג בפנינו את האפשרות להרכיב קוקטיילים לא רק לפי טעם, אלא גם לפי מחירי המרכיבים. נוסיף לכך את הבירה-ללא-תחתית ביום ראשון, ונראה שמצאנו מקום שמבין סטודנטים. ביקורת פאב

פאב הזאייצ'ק. צילום: יח"צ
פאב הזאייצ'ק. צילום: יח"צ
13 באוקטובר 2013

איפה היינו? זאייצ'יק, נחלת בנימין 45, פינת מונטיפיורי

שישי בלילה. קו 4. "זה פאב של תמהוניים", היא אמרה לי בדרך וצהלתי בלב, בטח יהיה אקשן. ספוילר: לא היה. ירדנו מהמוני"ש ועצרנו בטיב-טעם לקנות בננות, כי לא אכלנו ארוחת ערב וחבל להשתכר בטיל. דילוג אחד אחרי והגענו. הזאייצ'יק (ארנבון ברוסית) חגג יום הולדת ארבע לאחרונה וקרוי על שם כינוי הילדות של אשת אחד הבעלים, איתמר. ארנבונים הם גם התמה הקישוטית השלטת בפאב.

שירות: המארחת עמדה בכניסה ובקשה ממני ת.ז למרות שאני בת מאתיים. כבר נקודה לזכותה. היא הושיבה אותנו על הבר ודאגה שאנו מרוצות. עומרי, ברמן ושותף בבעלות, היה חביב, המליץ על דרינקים והגיש בזריזות. בקיצור, נהנו ממש.

אווירה: על הבר היה נעים. בקומה למעלה היה קצת בלגאן והצטופפו על הספות.

אוכלים שותים: שתיה – יש הכל. הרבה סוגים של וויסקי וליקרים וגם בירות בטעמים. לחולי הצליאק – יש בירה ללא גלוטן, ווסטונס תפוחים 6.5%. לא רעה בכלל. דילים: בימי ראשון: בירה ללא תחתית. אופציה מרעננת בתפריט היא קוקטיילים בגרסאות מיתון ופרימיום – אותו דרינק בשינוי חומרי הגלם – והמחיר בהתאם. קיצר, תשלמו פחות על אלכוהול פחות משובח (אבל תקיאו את אותה כמות בבית אם תגזימו). קוקטיילים מומלצים: ג'ינה בזיל ועראקיווי. תטעמו ותודו לנו אחר כך. מבחינת אוכל, המגוון מצומצם: זיתים וקשקושים חינם, אבל בתפריט רק טוסטים עם גאודה ונאצ'וס. חבל. מדד טובורג-גולדסטאר: חצי ט' ב-26.

קהל: דווקא לא כאלה תמהוניים. מקומיים בימי השבוע וסמי-פריפריאליים בסופ"ש. סלבס אין, אבל יש מלא תמונות פזורות של פרס, גולדה ואיינשטיין עם אוזני ארנבון. לא ברור איפה רבין ונינט. טעון שיפור. כפכפים או מוקסינים? כפכפים.

עישון: כשאין פקחים. תו חוג הסרטן: התקבל.

פיק-אפ: פחות. זה פאב לדייטים על הבר או לחגיגות בקומה השניה. הייתה מלצרית נאה עם גופיה גזורה ושיער אסוף ברישול מדויק, אבל היא מלצרה הרחק מאיתנו אז לא התעקשנו. טלפון או יד-ימין? יד ימין.

מוזיקה: רוקנרול של פעם וגם של עכשיו, אווירת ניינטיז גראנז'ית מעט. בערבי שלישי יש ערב אלבומים לבחירת הקהל. בימי רביעי לקוחות מברמנים (בתיאום מראש) ולפעמים מגיעים החבר'ה של "רדיוטייפ", תחנת רדיו אינטרנטית, ומשדרים החל מתשע מהפאב עצמו, אפשר גם לשמוע בסטרימינג מהבית.

נקיון: השירותים מסודרים ותמיד יש נייר טואלט. המטבח הקטן כולל מקרר וטוסטר אז אין מה לטנף יותר מדי גם ככה. עדות אמיצה מחברה שבירמנה פעם: "הכל קול. אין שם זיתים שצפים במי ביוב". למקלחת או למיטה? למיטה.

לסיכום: פאב שכונתי חמוד בלי פוזה נובורישית ותפריט פואטי (ע"ע אייל שני). באמצע השבוע מגניב לזוגות, למי שאוהב לשתות לשוכרה לבד מבלי שיציקו לו מדי או לשבת עם החברים, בעיקר על הבר. אחרי פעמיים כבר יזכרו אתכם. לחברים בקבוצות גדולות מומלץ לשריין את הקומה למעלה.

ציון: 4 (מתוך 5)

ורק כי נפלנו על ערב חלושעס