הערב בתל אביב: מבצע "ניגוד עניינים" נגד חברי הקואליציה

גם המחאה יצאה לפגרה? ההפגנה באיילון אחרי הדחת עמי אשד, 10.7 (צילום: נועה רטינסקי/שאטרסטוק)
גם המחאה יצאה לפגרה? ההפגנה באיילון אחרי הדחת עמי אשד, 10.7 (צילום: נועה רטינסקי/שאטרסטוק)

תנועות המאבק בהפיכה המשטרית יוצאות הערב (חמישי, 19:00) ללילה מיוחד של הפגנות מול בתי הח"כים, במסגרתו יוקרא במערכות כריזה הסכם ניגוד העניינים של הנאשם בנימין נתניהו האוסר עליו לעסוק בענייני מערכת אכיפת החוק. נשמע לנו כמו בילוי מומלץ

10 באוגוסט 2023

"עליך להימנע ממעורבות בהליכי החקיקה הממשלתיים העלולים להשפיע על ההליך הפלילי בעניינך או על תוצאותיו. זאת, בין אם מדובר בקביעה או בשינוי של נורמות פליליות המשפיעות על ההליך הפלילי בעניינך, בין אם מדובר בהסדרים ביחס לסדר הדין הפלילי המשפיעים על ההליך הפלילי בעניינך, בין אם מדובר בהסדרים ביחס לתוצאות אפשריות של ההליך הפלילי בעניינך או על עצם קיומו" (מתוך הסכם ניגוד העניינים שהוחל על הנאשם בנימין נתניהו)

אם חשבתם שתנועת ההתנגדות להפיכה המשטרית יצאה לפגרה יחד עם הכנסת, חשבתם לא כל כך טוב. בנוסף להפגנה השבועית בקפלן שתתקיים במוצ"ש כרגיל ותסחוף רבבות מפגינים, יתקיים הערב (חמישי, החל מ-19:00) ליל הפגנות מיוחד מול בתי הח"כים חברי הקואליציה תחת הכותרת "מבצע ניגוד עניינים".

במסגרת הערב, מעבר לזמבורות, תופים ושירי מגהפונים, צפויים המפגינים להקריא בקולי קולות את הסדר ניגוד העניינים של נתניהו מול בתי הח"כים, על מנת להזכיר להם שהם עושים הכל עבור אדם שנמצא בניגוד עניינים עם הדמוקרטיה הישראלית. הסדר ניגוד העניינים של נתניהו נקבע לדרישת בית המשפט העליון, כתנאי להיותו ראש ממשלה תחת שלושה אישומים בשוחד, מרמה והפרת אמונים. ההסדר נקבע ב-2020 על ידי היועמ"ש דאז, אביחי מנדלבליט, ולפיו נתניהו מנוע מלעסוק בתחומים רבים הנוגעים למערכת המשפט.

באים לקואליציה. "בונות אלטרנטיבה" מול ביתה של גילה גמליאל (צילום: מטה "כוח קפלן")
באים לקואליציה. "בונות אלטרנטיבה" מול ביתה של גילה גמליאל (צילום: מטה "כוח קפלן")

ההסדר כולל החלטות הנוגעות למערכת אכיפת החוק, החלטות הנוגעות למערכת בתי המשפט, עיסוק בתחום הפעילות של משרד התקשורת, וחקיקה בעלת השפעה על ההליך הפלילי. נתניהו מפר את ההסכם באופן שיטתי ובוטה, ביתר שאת מאז חוקק את "חוק הנבצרות" שתלוי מול עתירות לבג"ץ ומונע את הוצאתו לנבצרות כתוצאה מאי קיום הסכם ניגוד העניינים.

במסגרת ההפגנות שיערכו הערב, מתבקשים המפגינים לאמץ ח"כ – לבחור את חברת הכנסת הקרובה לביתם או את אלה שתחום סוכנות הכאוס שלו נוגע להם – ולהגיע בהמוניהם אל בתיהם בהרעשה כבדה. בנוסף תיערך בתל אביב גם הפגנה מול בית ז׳בוטינסקי (מצודת זאב) בקינג ג׳ורג׳ 38 החל מהשעה 19:00. ואלה ההפגנות שצפויות בתל אביב:

לא ניתן לכם דקה של מנוחה. הפגנה נגד אמיר אוחנה, 2020 (צילום: אורן זיו)
לא ניתן לכם דקה של מנוחה. הפגנה נגד אמיר אוחנה, 2020 (צילום: אורן זיו)

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה: שדרות ההשכלה 17
השר אופיר אקוניס: רחוב פסטרנק 5
גילה גמליאל: שדרות קק"ל 112
מצודת זאב: קינג ג'ורג' 38

ממובילי תנועות המאבק נמסר: "״נתניהו המצוי בניגוד עניינים חמור מוביל קמפיין הסתה בעזרת שריו וחברי הכנסת שלו בניסיון להלך אימים על שלטון החוק בישראל. נגיע בחמישי בערב לשרים וחברי הכנסת, עד לפתח בתיהם להזכיר להם שהם נשבעו אמונים למדינת ישראל ולחוקיה – ולא לבעיות המשפטיות של הנאשם נתניהו".