מבקרי המסעדות של ישראל: מדד הקשיחות 2015

הם גורמים לסועדים לא להגיע, זוכים לאלפי שיתופים ברשתות החברתיות ואפילו מביאים לפעמים לסגירתן של מסעדות. מי הכי קשוח ומי דווקא משמין מנחת?

בעזרת החברים מאפליקציית דירוג המסעדות טבלת המבקרים, בדקנו מיהו מבקר המסעדות הקשוח בישראל ומה בדיוק עשה לו את זה השנה. מתחילים:

 

הדירוג

dirug

שגיא כהן / הארץ

8

2015 הייתה השנה שבה גילה כהן שאין דבר כזה ביקורת קטלנית מדי. תשאלו את מיכל אנסקי ואת החברים מדייגו סאן, רובע 5 וקלואליס הכשרה שחטפו באבי אביהם. אם הוא נהנה מזה, גם אנחנו נהנים.
ציון ביקורת ממוצע: 74.31

ביצה עלומה / מאקו

כמעט כל נסיעה מחוץ לתל אביב עושה את זה לביצה. סזרינה, מרקטו, כולא, עלה גפן ורולא הן חלק מהמסעדות הצפוניות שזכו לביקורות משתפכות. האם ביצה עלומה הוא יליד הצפון העורג למטבח ילדותו?
ציון ביקורת ממוצע: 76.37

גיל אקרמן / Time Out

אקרמן החל השנה לכתוב גם למסעדנים עצמם. עלות חומרי גלם, עלויות תפעול ואגו של טבח לשעבר מופיעים ברבות מהביקורות, שלא תמיד דופקות חשבון לחברים. בסצנה קטנה כל כך צריך אומץ כדי לבקר קולגות.
ציון ביקורת ממוצע: 77.7

ניב גלבוע / ערוץ 10

החוכמות עם המלצרים, הפרצופים למצלמה והנבירה בחשבון  -הביקורות של גלבוע הן כמו ללכת למסעדה עם אבא, והוא יודע את זה. גלבוע הפך השנה למבקר המסעדות של ההורים שלנו.
ציון ביקורת ממוצע:  78.09

אבי אפרתי / וואלה!

אפרתי הוא מבקר המסעדות הוותיק בישראל. שערוריית רושפלד־לונץ הזכירה לנו שמי שכתב על מסעדת כפות תמרים ב־1998 ביקורת שערוריתית המתחילה במשפט "נפיחה היא סוג של גז" עדיין לא התעייף.
ציון ביקורת ממוצע: 78.8

דניאל שק / Time Out

שק היה עד לפני כמה שנים שגריר ישראל בצרפת, ובמהלך 2015 השיל מעליו חלק מגינוניו הדיפלומטיים והפך למבקר נשכני. אנחנו מנחשים שבשנה הקרובה תושלם המטמורפוזה ושק יהפוך לאימת המסעדנים.
ציון ביקורת ממוצע: 82

עומר שוברט / הארץ

מהרגע ששוברט הבין שארוחה עסקית היא בסך הכל ארוחת צהריים, הכל הפך מעניין יותר. בזמן שאנחנו חווים פומו קולינרי בעבודה, שוברט מספר לנו מה אנחנו מפסידים.
ציון ביקורת ממוצע: 85.3

חיליק גורפינקל / גלובס

נדמה ש־2015 הייתה השנה שבה גורפינקל התחיל באמת ליהנות מהעבודה שלו – הוא לרוב בוחר לסעוד במסעדות שהוא כבר אוהב. בחירה מעט מוזרה בשביל מבקר, אבל אנחנו בעד שכולם ייהנו מהעבודה שלהם.
ציון ביקורת ממוצע: 87.37

כך דירגנו:

  • בחרנו את מבקרי המסעדות הדומיננטיים בישראל
  • ניתחנו כל ביקורת לפי חמישה פרמטרים: איכות המנות, חומרי הגלם, אווירה, שירות ותמורה לכסף. הציונים מ־1 עד 100, 100 מתייחס לביקורת טובה
  • שקללנו את הציונים וחילקנו במספר הביקורות השנתי

 

לאתר טבלת המבקרים