אדינבורו היא העיר הטובה בעולם. תל אביב רק במקום ה-31

מה יש להם שאין לנ-- אה, אוקיי. אדינבורו, העיר הטוב בעולם לשנת 2022 (צילום: שאטרסטוק)
מה יש להם שאין לנ-- אה, אוקיי. אדינבורו, העיר הטוב בעולם לשנת 2022 (צילום: שאטרסטוק)

מדד הערים הבינלאומי של טיים אאוט לשנת 2022 פורסם אמש: בעקבות שינויים בשקלול המדד ותעדוף סוגיות כמו יוקר המחייה, תחבורה ציבורית וקיימות, תל אביב יורדת 23 מקומות בדירוג, כשמתחתיה ערים כמו ברצלונה, פריז, מיאמי ורומא. בין מובילות הרשימה המפתיעות: שיקגו, מדיין ומרקש

נתחיל מהחדשות הטובות: מדד הערים הבינלאומי של Time Out מתפרסם היום, כשהוא מתבסס על עשרות אלפי משיבים במשאל שכלל 53 ערים מסביב לעולם, וקובע כי תל אביב היא העיר השנייה הכי כיפית בעולם. עוד מצביע המדד על האיכות הקולינרית המתפרצת בעיר ועל שביעות הרצון הגבוהה של תושבי העיר מהיצע הבילויים הכללי בה ובפרט מכמות מרשימה של אפשרויות בילוי בחינם. בשנתיים הקודמות דורגה תל אביב במקום הראשון בקטגוריית "הכי כיפית" ובמדד של שנת 2022 היא מאבדת את הבכורה לטובת שיקגו.

באמת כיף פה, מה לעשות. לילה בתל אביב (צילום: אלכסי רוזנפלד/גטי אימג'ס)
באמת כיף פה, מה לעשות. לילה בתל אביב (צילום: אלכסי רוזנפלד/גטי אימג'ס)

כתגובה לשינויים שחוללה מגפת הקורונה בעולם, שינה מדד הערים הבינלאומי של Time Out את המשקל שהוא מעניק לסוגיות עירוניות קריטיות כמו יוקר המחיה, תחבורה ציבורית, הליכתיות, בטיחות וקיימות. כתוצאה מכך מדורגת תל אביב במקום ה-31 מבין 53 הערים הטובות בעולם על פי המדד המשוקלל, זאת לאחר שב-2021 דורגה במקום השמיני המאוד מכובד. מתברר שיש לנו עוד לאן לשאוף, ועדיין תל אביב ממוקמת במדד שמתפרסם היום מעל ערים כמו פריז, אתונה, דבלין, מיאמי, לוס אנג'לס, רומא, ברצלונה ואיסטנבול, כך שמצבנו היה יכול להיות גם גרוע יותר.

הדברים הטובים הם בחינם. תל אביב 2022 (צילום: אלכסי רוזנפלד/גטי אימג'ס)
הדברים הטובים הם בחינם. תל אביב 2022 (צילום: אלכסי רוזנפלד/גטי אימג'ס)

המדד המחודש מכיל לא מעט הפתעות: את המקום הראשון בדירוג הכללי תופסת אדינבורו ולמקום השלישי מגיעה במפתיע מדיין הקולומביאנית, כשבמקום השביעי מספקת העיר מרקש את הסנסציה של השנה. המדד נערך באמצעות תשובותיהם של יותר מ-20 אלף קוראים למשאל המפורט שהתפרסם מסביב לעולם והוא משקף את האופן שבו התושבים תופסים את עירם בשלל תחומים וקטגוריות. הפרויקט המלא יובא כאן בסופ"ש הקרוב, בינתיים אתם מוזמנים לקרוא את הדירוג המלא ב-Time Out London אחותנו, ואנחנו נשאיר אתכם להרהר בטופ 20 של מדד הערים הבינלאומי של Time Out לשנת 2022. תבלו, ועדיף שזה יהיה בערים האלה:

1. אדינבורו, 2. שיקגו, 3. מדיין, 4. גלאזגו, 5. אמסטרדם, 6. פראג, 7. מרקש, 8. ברלין,  9. מונטריאול, 10. קופנהגן, 11. קייפטאון, 12. מדריד, 13. מנצ'סטר, 14. מומבאי, 15. מלבורן, 16. טאיפיי, 17. לונדון, 18. פורטו, 19. ליון, 20. ניו יורק (!)

>> מה השתנה: מדד טיים אאוט הבינלאומי לשנת 2021