המדריך לצועד המתחיל: מה צריך לעשות כדי לשרוד את מצעד הגאווה?

צפייה על המצעד האחרון ב-2019. צילום: אמיר לוי\\גטי אימג'ס
צפייה על המצעד האחרון ב-2019. צילום: אמיר לוי\\גטי אימג'ס

המצעד השנה, יותר מתמיד, מתאים עבור אלה ששנים רצו אבל מעט חששו: תוואי קצר יותר, בלי תיירים ושמש קשוחה אבל לא מדי. אספנו בדיוק עבורכם כמה המלצות חמות שיסייעו לכם לשרוד את המצעד, וגם לספר

23 ביוני 2021

נראה שאוכלוסיית העיר כולה – להטב"קים וסטרייטים, נחלקת לשתי קבוצות עיקריות: זו שמתקרחנת כל מצעד כאילו אין מחר, וזו שרוצה אבל מעט חוששת מהעומס, הבלגן וההמולה. אנחנו יודעים שאתם שם, אנשי הקבוצה השנייה, גם אם אתם נוהגים להסתיר את ההשתייכות אליה כי זה פחות קול.

ברוח חודש הגאווה אנחנו לגמרי מבינים ומכילים, ואף שמחים להביא לכם כמה המלצות חמות כיצד לשרוד את האירוע הכי גדול בלו"ז השנתי שלנו (אם כי השנה הוא צפוי להיות מעט יותר מצומצם, גם זו נקודה חשובה). התחלנו:

1. כובע, קרם הגנה, משקפי שמש ומים

כן, בדיוק כמו שביקשו מכם ביציאה לטיול השנתי. אמנם השנה לראשונה המצעד יתקיים בשעות אחר הצהריים, אבל עדיין חם פה מאוד, ואם אתם הולכים לצעוד כמה שעות. הצטיידו בכל מה שצריך.

צועדים בכל הגילאים. צילום: אמיר לוי\\גטי אימג'ס
צועדים בכל הגילאים. צילום: אמיר לוי\\גטי אימג'ס

2. להצטרף לגושים של משפחות צעירות

רוצות לצעוד ולרקוד אבל בקצב המתאים לכן? מזל שעברנו כברת דרך, והמצעד מיועד כיום ל-כ-ו-ל-ן. תפסו קבוצה של משפחות צעירות (או שלא, כולם מוזמנים!) ותלכו אתה בקצב שלה ושלכן.

3. ללכת עם חברים שסומכים עליהם

לא שאנחנו באים לסכסך, אבל אירוע כמו המצעד מועד לכך שתאבדו את החברים שלכם, ותמצאו את עצמכם לבד באוקיינוס של חוגגים. אם זה מה שאתם מחפשים – תפדאל. אם זה פחות מתאים לכם הגיעו למצעד עם חברים שאתם יודעים שלא ייעלמו לכם.

4. להרים באחריות

אנחנו האחרונים להגיד לכם כמה אלכוהול לשתות וכמה סמים לצרוך אבל זכרו שהשילוב בין מזג האוויר החם של סוף יוני, אינספור אנשים וצריכת חומרים מסוימים – יכולה להיות ממש מסוכנת. במידה ואתם כן מחליטים להרים בכל הכוח תמצאו לעצמכם פינה מוצלת בחוף או שתעשו זאת בהדרגתיות עד שנשבר החום. באיכילוב יסתדרו בלעדיכם.

כאן תוכלו למצוא אותנו מאחורה, עם הכובע. צילום: גיא יחיאלי
כאן תוכלו למצוא אותנו מאחורה, עם הכובע. צילום: גיא יחיאלי

5. אין כניסה ל-FOMO

איך הולכת האמירה המפורסמת? "בן אדם מתכנן תוכניות ואלוהימה צוחקת צחוקיות"? מצעד הגאווה מורכב מהמון אירועים, מיצגים, הופעות, נאומים ומשאיות. להספיק הכל כולל הכל זה לא באמת אפשרי. סמנו לכם שלושה איוונטים (שאינם חופפים בשעות, תעשו לנו טובה) חשובים ונסו להגיע אליהם. קחו בחשבון שיכול להיות שלא תספיקו או לא תצליחו להגיע – וזה בסדר גמור. בכל פינה במצעד יש התרחשות כלשהי ותאמינו לנו שלא תפסידו את הכיף.

6. צאו עם בטרייה מלאה (ותביאו מטען)

אין פה פאנצ'. פשוט תעשו את זה. תודו לנו אחר כך.

מצעד הגאווה 2018. צריך לצלם, נו זה בייסיק. צילום: ג'וליה ברשקוב
מצעד הגאווה 2018. צריך לצלם, נו זה בייסיק. צילום: ג'וליה ברשקוב

7. עזבו את המכוניות, הקטנועים והקורקינטים

הרחובות חסומים, התנועה פקוקה ואתם לא תתנגדו לשתות כמה בירות – כל הסיבות הנכונות לזנוח כל כלי תחבורה פרטי באשר הוא. לכו ברגל, תפסו אוטובוס או רכבת, תגיעו באווירון – העיקר שתורידו מעצמכם את הצורך לנהוג או לרכוב.

8. תפסו מקום של כבוד ביציע

רוצים להרגיש בפנים אבל בלי החום והקטע הזה של ללכת? תפסו לכם עמדה מסוימת בצידי תוואי הצעדה. יש לנו לוקיישן מושלם משלנו אבל אנחנו קצת חוששים לגלות אותו, כי אז כל העולם יגיע ויהיה מעט צפוף. כך או אחרת יש לא מעט מקומות עם צל, חנויות ליד וכל מה שצריך כדי ליהנות מהכל.