אמסטרדם עם ילדים

העיר - וסביבותיה - מציעה כמה אטרקציות יוצאות דופן שיתאימו לילדים (וגם למבוגרים)

הכפר Zaanse Schans (צילום: Shutterstock)
הכפר Zaanse Schans (צילום: Shutterstock)
22 באוקטובר 2013

בשנים האחרונות זוכה אמסטרדם להצלחה הולכת וגוברת בקרב משפחות ישראליות. אחת הסיבות לכך היא ללא ספק שאמסטרדם, והולנד כולה למען האמת, היא קטנה דיה כדי שתוכלו להספיק לראות הרבה ממנה בזמן קצר יחסית, מבלי להזדקק לנסיעות רבות במיוחד. בנוסף לכך, ולמרות התדמית הבוגרת יותר של אמסטרדם כעיר בילויים, יש כאן גם שפע של אתרי שעשועים לילדים וסידורי לינה ואוכל נוחים להורים.

מי שמעוניין לצאת מעט מהעיר ולנדוד עם ילדיו למחוזות הכפריים של הולנד יכול להיות רגוע גם כן. לא צריך לנסוע מרחקים ארוכים במשך שעות מייגעות ומשעממות. בטווח של שעה-שעתיים נסיעה ישנן אפשרויות רבות מאוד.

יעד פופולרי אחד בקרב התיירים המשפחתיים מישראל, אם כי רציני וקודר למדי, הוא בית אנה פרנק – מקום המסתור של הנערה היהודייה שיומנה מתקופת מלחמת העולם השנייה הוא מן העדויות המפורסמות ביותר של התקופה. שעות אחרי הצהרים מומלצות לשיט בתעלות העיר המספק מבט אחר על העיר וממבנה העיר והזדמנות טובה להתרשם מבתיה המיוחדים של העיר. חוויה נוספת ומהנה מאוד בטיול שלכם עם הילדים באמסטרדם היא השכרת אופניים לכל המשפחה והכרת העיר בצורה כזו.

אחד מאוצרותיה הגדולים של אמסטרדם הוא אוסף המוזיאונים המגוון שתמצאו בה שמתאים לכל הגילים. מוזיאונים רבים מציעים במהלך סוף השבוע ימים מיוחדים של פעילויות ואירועים לילדים ונוער. מידע ותאריכים ניתן למצוא בלשכת התיירות בעיר.

למי שיש יותר מיומיים-שלושה בעיר, כדאי להקדיש יום אחד לטיול מחוץ לאמסטרדם וביקור בהולנד של טחנות הרוח, הגבינות וכפרי הדייגים. וולנדם הוא כפר דייגים הולנדי טיפוסי, הנמצא כחצי שעה נסיעה מאמסטרדם לכיוון צפון-מערב, ואפשר להגיע לשם גם בתחבורה ציבורית (קו 110 יוצא מתחנת הרכבת המרכזית של אמסטרדם, ונוסע כארבעים דקות). בכפר מומלץ לטייל בסמטאות, לאכול בדוכנים שלאורך הרציף, ומי שרוצה יכול להצטלם לבוש בבגדים הולנדיים טיפוסיים. הכפר עצמו תיירותי במקצת, אך עדיין שומר על המסורת ההולנדית המקורית. בדרך לוולנדם כדאי גם לעצור באחת החוות ולהתרשם מתהליך ייצור הגבינות ההולנדיות. בחלק מהחוות יש מפעלים משפחתיים לייצור קבקבי עץ, אותם ניתן לזהות לפי קבקבי העץ הגדולים המוצגים בחוץ.

שוקי גבינות הם חוויה משפחתית נהדרת שניתן למצוא בהולנד בחודשי הקיץ. שני שווקים שכדאי לראות הם בעיירות אדאם (בימי רביעי בחודשים יולי עד אוגוסט) ואלקמאר (בימי שישי בחודשים יוני עד ספטמבר). רצוי להגיע מוקדם, כדי לא לפספס את הסוחרים.

כדי לראות קצת טחנות רוח הולנדיות בפעולה כדאי להרחיק ל-Zaanse Schans, כפר קטן שמשחזר עבור התיירים את החיים בהולנד כפי שהיו במאה ה-19 וננמצא 13 ק"מ צפונית לאמסטרדם. במקום בתים משוחזרים וטחנות רוח שפועלות כל השנה.

De Efteling

יער הקסמים שנמצא ליד העיר Tielburg, מרחק 110 ק"מ מאמסטרדם, הוא אחד מפארקי השעשועים הוותיקים באירופה. זהו באמת יער קסום, עמוס בפיות, גמדים וענקים, ובשלל דמויות מסיפורי האחים גרים. במקום גם רכבות הרים, גני שעשועים, ואפילו פחי אשפה מדברים. מתקנים שאסור לפספס: טיסת החלומות, וילה וולטה, טיסת הנשר, מסלול האבובים ופטה-מורגנה.

כתובת: Europalaan 1, Kaatsheuvel

אתר: http://www.efteling.com

Zaanse Schans

כפר קטן שנוצר בשנות השישים להנצחת החיים בהולנד במאה ה-17. חנויות, בתים, טחנות רוח ובתים היסטוריים מאזור Zaan הונצחו כאן במוזיאון פתוח בו אנשים חיים ועובדים. הקהילה שומרת על צורת החיים ההולנדית ובמקום אפשר למצוא מפעל לקבקבי עץ, מאפייה, יצרני מפרשים, חוות גבינות קטנה, בית תה ועוד.

כתובת: כ-13 ק"מ צפונית לאמסטרדם

אתר: http://www.zaanseschans.nl

Joe's Vliegerwinkel

חנות שמציעה מגוון רחב של עפיפונים, מכל הסוגים והגדלים. אחרי הכל, צריך לנצל את כל הרוח ההולנדית הזו. בחנות תמצאו גם מגוון של בומרנגים וקליידסקופים, ככה שלכל אחד במשפחה יש מה למצוא שם.

כתובת: Nieuwe Hoogstraat 19

אתר: http://www.joesvliegerwinkel.nl