עם הילדים בבודפשט

פארקי שעשועים ישנים, גן חיות, סירות בנהר ורכבות קיטור - הופ, לבודפשט

(צילום: טיים אאוט)
(צילום: טיים אאוט)

אטרקציות הילדים הנוסטלגיות בבודפשט – פארקי השעשועים הקלאסיים, תיאטרוני הבובות, מועדוני ריקודי עם וכיוצא באלה פעילויות ותיקות וטובות –  הולכות ומפנות את מקומן לבתי קולנוע רבי-מסכים, מרכזים של משחקי וידיאו ושאר אטרקציות מודרניות.

באופן בלתי מפתיע, השינויים האלה משפיעים על אורחות חייהם של התושבים – ובעיקר על המקומות שהם נוהגים לבלות בהם את זמנם החופשי עם ילדיהם. רבים בוחרים לבלות את השבתות ואת ימי הראשון שלהם בקניונים בשופינג, באכילת מזון מהיר ובהפקדת ילדיהם באזורי משחק הנתונים לפיקוח ולהשגחה. למרות זאת, אחרים עדיין מעדיפים את אופני הבילוי הוותיקים יותר, הכוללים תיאטרוני בובות, מועדונים שונים ותיאטראות שכונתיים קטנים.

בודפשט יכולה להיות מקום כיפי לבילוי חופשה עם הילדים, אך היא גם עלולה להיות חוויה לא נעימה במיוחד. אתם יכולים למצוא כאן אטרקציות נהדרות, כמו נסיעה בקרונית עתיקה או תערוכת צעצועים ישנים, אבל כשתגיעו לשם תגלו שהעגלה אינה נכנסת בדלת האולם, או שהתערוכה נסגרה שעה מוקדם יותר מכפי שפורסם. המשפחה ההונגרית הממוצעת עודנה מוסד מסורתי מאוד, וכך גם גישתם של ההונגרים לגידול ילדים. לא תראו כאן הרבה משפחות עם ילדים קטנים במסעדות ובמקומות בילוי, פשוט משום שההורים מאמינים שהילדים צריכים להישאר בבית עם אמם עד לשלב שבו הם יודעים להתנהג כמו מבוגרים קטנים. אל תופתעו אם אנשים זרים – בעיקר גברות זקנות – יעצרו לידכם כדי ללטף בחביבות את ראש ילדכם, או באותה מידה לבקר את ההתנהגות שלו.

התנועה הכבדה בעיר וזיהום האוויר ברחובות הראשיים פירושם שהליכה ממושכת ברגל באזורי מרכז העיר – אינה מומלצת עם ילדים. במקום זאת, רצוי לטייל לאורך גדת הנהר, באזורי המדרחוב בסביבות Vaci utca, או באחד הפארקים או גני השעשועים המפורטים בהמשך. רק העגלות הצרות ביותר יעברו בפתחי האוטובוסים והחשמליות, והגישה עם עגלות עשויה להיות בעייתית גם בסיבוב קניות פשוט – מלבד בחנויות בסגנון המערבי המצטיינות במרחבים גדולים יותר. בכל מקרה, כדאי לציין כי בודפשט אינה עיר מערבית בכל הנוגע לבילוי עם הילדים, אבל בהחלט אפשר ליהנות כאן עם הקטנטנים בצורה מעט שונה ממה שאתם רגילים.

Margaret Island

מפלט ירוק, שקט ורגוע מהעיר הסואנת, הממוקם דווקא במרכז, בלב הדנובה בין בודה לפשט. האי נקרא על שם הנסיכה מארגיט (מרגרט), בתו של המלך בלה ה-4, שהתגוררה במנזר שבלב האי מגיל 9 ועד יום מותה ב-1271. כיום חלקו העיקרי של האי הוא פארק מקסים, שסגור לתנועת כלי רכב פרטיים ומהווה מקום מצוין לרכיבה על אופניים או לשיטוט נעים בין העצים הירוקים. בקיץ אפשר לשחות ולהצטנן בבריכות Palatinus Strand הטובות או ב-Hajos Alfred. יש גם בריכות תרמיות חמות ב-Thermal Hotel Margitsziget ובפלטינוס סטרנד. ילדים יאהבו את המקום, לרבות את הנסיעה בכרכרות הסוסים ובאופניים, את ההשתכשכות בבריכות, את מגרש המשחקים ליד Hajos Alfred ואת המדשאות הרחבות. ההורים יוכלו בינתיים לנוח במסעדות ובבתי הקפה, לשחק טניס או לטייל בגן הוורדים. אירועי תרבות רבים נערכים באי בקיץ, ואפשר להשתרע על הדשא ולהקשיב לקונצרטים.

Margret Island (צילום: shutterstock)
Margret Island (צילום: shutterstock)

Millenaris Park

מרכז פעילויות נהדר לילדים, ששוכן במבנה שהוקם במיוחד לצורך העניין. מתקני שעשועים מסוגים שונים, סדנאות יצירה, תיאטרון בובות, תיאטרון ילדים ועוד.

כתובת: Feny utca 20-22

Kids' Park

מרכז פעילויות לילדים בסגנון "דיאדה" המציע 500 מ"ר של מתקני משחקים במתחם מקורה.

כתובת: Foti ut 81B

City Park Városliget

רובו של הפארק נבנה לכבוד חגיגות המילניום של 1896. במסגרת תנופת בנייה זו נבנה גם דגם של טירה טרנסילבנית בשם Vajdahunyad, שהפכה לבניין של ממש הקבוע על אי קטן במרכז האגם, ומארח את מוזיאון החקלאות. האגם המלאכותי מתמלא סירות וכלי שיט בקיץ, ובחורף הופך למשטח פופולרי להחלקה על קרח. במקום יש גן חיות קטן, פארק שעשועים ומגרשי משחקים, רחבת מופעים Petofi Csarnok המארחת בימי שבת בבוקר שוק פשפשים מקסים ועוד.

כתובת: במרכז העיר, כניסה דרך 'כיכר הגיבורים' שנמצאת בקצה שדרת אנדרסיי(Andrássy)

Z00 – Allatkert

בשנים האחרונות התפתח גן החיות מאוד. כעת הוא כולל שטחים ירוקים חדשים, מגרש משחקים נפלא חדש והכלובים ידידותיים יותר לחיות. שמות החיות כתובים באנגלית ובהונגרית, ואפשר לרכוש מדריך באנגלית עם מפה. אם רוצים להספיק לראות את הכל – לרבות הופעות של החיות, פינת ליטוף ומבוך רצוף שאלות בנושא החי והצומח שעוזרות למצוא את הדרך החוצה – מומלץ לפנות את כל אחר הצהריים. החיות מאוכסנות בבניינים מהממים בסגנון אר-נובו. יש אזור משחקים מקורה (600-500 פורינט לשעה) ואחד מחדרי החלפת החיתולים הציבוריים היחידים בעיר. אל תפספסו את בית הדקלים, את האקווריום, את בית הפיל ואת איי הקופים.

כתובת: XIV. Városligeti körút 6_12, XIV

טלפון: 4900_273

אתר: www.zoobudapest.com

הנוף בגן החיות (צילום: shutterstock)
הנוף בגן החיות (צילום: shutterstock)