אטרקציות מרכזיות בבנגקוק

בנגקוק עובדת 24/7 ללא הפסקה ויש לה הרבה מה להציע לכולם

צ'יינה טאון (צילום: טיים אאוט)
צ'יינה טאון (צילום: טיים אאוט)

התאילנדים קוראים לה Krung Thep – "עיר המלאכים", והיא דומה למקבילה האמריקאית (לוס אנג'לס) גם בבלגאן השורר מעל לפני השטח, בחוסר מרכז עיר מוגדר, באליטות החזקות והעשירות ששולטות בה, ומנגד בשכונות ענק של עניים מרודים. כל אלו יוצרים פסיפס אורבני מרתק ואטרקציות מרובות ממקדשים, ארמונות, קניות בשווקים ועד לאגרוף תאילנדי.

Thanon Yaowarat – צ'יינה טאון

הרובע הסיני הוא הצפוף ביותר בעיר ומכיל אינספור שווקים, סמטאות קטנטנות ומקדשים מסוגים שונים, אבל האזור העיקרי ברובע, מבחינה תיירותית, הוא Thanon Yaowarat המשובץ אינספור מסעדות ודוכני אוכל (לא זולים) ובערב הופך המקום כולו לשוק לילי סואן. עבור המקומיים הרחוב הזה הוא הרובע הסיני למעשה, והוא מהווה נקודת התייחסות לנהגי מוניות. הרחוב ידוע בזכות כאזור שבו נמצא עיקר סחר הזהב המקומי וגם מגוון רחב של מסעדות טובות ודוכני אוכל. מהשקיעה ועד ל_21:00 הופך הרחוב לשוק ענק, והדוכנים והסוחרים מתפרשים לרחובות והסמטאות הסמוכים. השוק הישן Talaat Kao ממשיך לתפקד כשוק מסורתי במשך כל שעות היום, וכדאי מאוד גם לבקר גם ברחוב Sampeng Lane שבו מתבצע מסחר ער זה עשרות שנים. מקדש Wat Traimit (כתובת 661 Thanon Charoen Krung פתוח כל יום 17:00_8:00 כניסה חינם) מציג את פסל בודהה הזהב הגדול בעולם, כולו עשוי זהב טהור. גובהו של הבודהה 3 מטרים והוא שוקל כמעט 5 טונות, ורק מתוך הידיעה שהוא עשוי כולו זהב הוא מצליח להרשים הרבה יותר מאחיו המצופים זהב.

צ'יינה טאון (צילום: טיים אאוט)
צ'יינה טאון (צילום: טיים אאוט)

האי Rattanakosin

במרכזה של העיר העתיקה של בנגקוק נמצא Ko Rattanakosin, אי אליפטי שיושב ב-1872. על האי שוכן ארמון ה-Grand Palace וה-Wat Phra Kaew, שתי פנינים ארכיטקטוניות של פאר והדר. מחוץ לשער התעלמו מהרמאים העוסקים בתרמית התכשיטים וטוענים שהמקום סגור. אסור להיכנס בסנדלים, במכנסיים קצרים ובכתפיים חשופות. כ-2 ק"מ של חומות מעוטרות מגוננות על המתחם, ששטחו כ-160 דונם, והיה בעבר עיר עצמאית כמעט לחלוטין. ארמון המלוכה נבנה ב-1782 על ידי המלך ראמה הראשון והוא מורכב ממספר מבנים יפהפיים. ליד הכניסה לשטח הפנימי של הארמון נמצא מוזיאון הנשק המלכותי, שנותן סקירה היסטורית על כלי הנשק התאילנדיים. במתחם הארמון נמצא גם ה-Dusit Audience Hall, בניין יפהפה, המוגבה על פלטפורמה משיש המעוצבת בצורת צלב לטיני, ונחשב בעיני רבים לדוגמה הטובה ביותר לארכיטקטורה המלכותית. ארמון המלוכה משמש כיום לטקסים בלבד, ואילו המלך גר בארמון Chitlada הנמצא בצפון העיר וסגור למבקרים.

ארמון המלך (צילום: shutterstock)
ארמון המלך (צילום: shutterstock)

באותו קומפלקס בניינים של ארמון המלוכה נמצא גם Wat Phra Kaeo, שבו נמצאת ה-Emerald Buddha, דמות הבודהה הכי מוערצת בתאילנד, וכן אוסף של חפצי אמנות תאילנדיים. התאילנדים מאמינים שדמות ה-Emerald Buddha מסמלת את העצמאות, החוזק והמזל הטוב של תאילנד, וכן שקמע קדוש זה אוצר בתוכו את כוחו המאגי של המלך. מקדש Phra Kaeo הוא המקדש החשוב והקדוש ביותר בתאילנד, וגם הוא נבנה במאה ה-18 על ידי המלך ראמה הראשון. המקדש הוא דוגמה טובה לאסתטיקה של הארכאולוגיה הדתית בתאילנד. בכניסה למקדש יש לחלוץ נעליים ואסור לצלם בתוך המקדש. במתחם המקדש ישנם שלושה בניינים עיקריים, הסטופה המוזהבת שבה נמצאים שרידיו של בודהה, ה-Phra Mondop, שבו נמצאת הספרייה המכילה את כתבי הקודש של בודהה והיא הטובה ביותר מסוגה בתאילנד, והפנתיאון המלכותי, שבו נמצאים פסליהם של המלכים משושלת צ'אקרי.

Wat Pho וסביבותיו

Wat Pho (כתובת: 2 Thanon Sanam Chai) הוא מקדש הבודהה השוכב – המקדש הגדול והעתיק ביותר בתאילנד – השוכן מאחורי הארמון המלכותי ומתפרש על שטח נרחב. פסל הבודהה עצמו, שהתווסף לארמון רק באמצע המאה ה-19, עשוי לבנים ושכבת גבס מצופה זהב. אורכו 46 מטר וגובהו 15 מטר. הוא מסמל את הבודהה המואר בעת הגעתו לניוורנה. ממזרח למקדש נמצא פארק Saranrom השוקק חיים בבוקר, ולפנות ערב כמאות מתעמלים אירוביים מגיעים אליו להתעמלות. כדאי מאוד לבקר במקדש Wat Ratchabophit (כתובת: 2 Thanon Fuang Nakhon), מקדש מתויר פחות אך מקושט בצורה יוצאת דופן. כדאי מאוד להגיע בשעות אחר הצהריים משום שאז מתעורר המקדש לחיים עם מבקרים, ילדים המשחקים בתחומיו ומגוון פעילויות אחרות.

Wat Pho (צילום: טיים אאוט)
Wat Pho (צילום: טיים אאוט)

14 October Monument

מגדל גרניט הנושא את שמותיהם של 73 בני אדם שנהרגו על ידי הצבא במהלך ההפיכה נגד הדיקטטורה בשנת 1973, אם כי מספר מדויק ייקבע רק בעזרת חקירות נוספות. בגלריות הסובבות נמצאים מוצגים שיידעו את הדורות הבאים על שנעשה. ניצולים וקרובי משפחה שמתחזקים את האתר, ישמחו לדבר על חוויותיהם. המקום גם מארח מחאות זכויות נוספות.

בשער Thanon Na Phra באוניברסיטת Thammasat, נמצא גן פסלים לזכר מאבקים דמוקרטיים אחרים, וביניהם אנדרטאות לזכר הטבח של 6 אוקטובר 1976.

כתובת: 14/16 Thanon Ratchadamnoen Klang, at Thanon Tanao

אתר: www.14tula.com

 

אנדרטת ה-14 באוקטובר (צילום: shutterstock)
אנדרטת ה-14 באוקטובר (צילום: shutterstock)

Chao Mae Tubtim Shrine

התאילנדים סוגדים לפריון או שגשוג במקדש צ'או מאה טובטים (Chao Mae Tubtim), הנמצא לצד התעלות. המתפללים מגישים לאלת הפריון המיני מנחות בדמות אבר המין הגברי – בכל גודל וצורה.

כתובת: Soi Nai Lert, service entrance of Nai Lert Park Hotel

מקדש Chao Mae (צילום: shutterstock)
מקדש Chao Mae (צילום: shutterstock)

 Chatuchack Weekend Market

שוק סוף שבוע ענק שאותו פוקדים כ-250 אלף איש מדי שבוע. מדובר בשוק קניות מגוון וצבעוני שנפרס על פני שטח גדול ובסופי השבוע תמצאו בו כמעט 9,000 דוכנים. השוק ממוקם בתחנה האחרונה של הרכבת העילית ופתוח בימים שבת וראשון בבוקר. במקום דוכני עתיקות, אמנות, רהיטים, בגדים ואביזרי אופנה, אוכל ושתייה, אביזרים לבית, צמחים ופרחים, חיות מחמד, ספרים וכלי מטבח ועוד. הכל מסודר בקפידה לפי אזורים ממוספרים וצבעים. רצוי להצטייד מראש במפה שעליה מופיעים האזורים השונים. כדאי להקדיש לביקור בשוק כמה שעות ולקחת בחשבון שלמרות המפה, מהר מאוד אפשר לאבד כיוון.

כתובת: Thanon Phahon Yothin, corner of Thanon Kamphaengophet, North

אתר: www.chatuchak.org

שוק Chatuchack (צילום: shutterstock)
שוק Chatuchack (צילום: shutterstock)

Jim Thompson's House

ג'ים תומפסון היה ארכיטקט אמריקני שהגיע לתאילנד בסוף מלחמת העולם השנייה והתיישב שם. הוא זיהה את הפוטנציאל הטמון בתעשיית המשי המדשדשת בתאילנד ואחראי באופן ניכר לתחייתה.

הבית בו הוא חי (לאחר שהרכיבו מ-6 בתי עץ תאילנדים מסורתיים בשנת 1959), מתפקד כיום כמוזיאון המאכלס את חפצי האמנות האסייתים שתומפסון אסף במשך השנים.

מראה הבית נשמר ברובו כפי שתומפסון התגורר בו, עד להיעלמותו המסתורית ברמות קמרון שבמלזיה, בשנת 1967. במקום יש מסעדה, חנות משי ואת מרכז ג'ים תומפסון לאמנות.

כתובת: 6 Kasemsan Soi 2, Thanon Rama I

אתר: www.jimthompsonhouse.com

מוזיאון Jim Thompson (צילום: shutterstock)
מוזיאון Jim Thompson (צילום: shutterstock)

Ratchadamnoen Stadium

אצטדיון לקרבות אגרוף תאילנדי לחוויה ספורטיבית אינטנסיבית במיוחד. האגרוף תאילנדי הוא גם ספורט וגם אמצעי להגנה עצמית. המתחרים יכולים להשתמש כמעט בכל חלק מהגוף: רגליים, מרפקים, ברכיים, כתפיים וכפות רגליים. במהלך התחרות מושמעת מוזיקה מסורתית הגורמת להתרגשות. הקרבות מוגבלים בגיל, ומי שטרם מלאו לו 16 לא יכול להשתתף. בכל קרב חמש מערכות הנמשכות שלוש דקות כל אחת. למרות מגבלת הגיל, נראה כי המתמודדים לא עברו אותה בהרבה.

כתובת: 1 Thanon Ratchadamnoen Nok

אגרוף תאילנדי (צילום: טיים אאוט)
אגרוף תאילנדי (צילום: טיים אאוט)