טובים השניים: ברצלונה עולה על אופניים

רכיבה על אופניים ברחובות ברצלונה ידידותית במיוחד וחושפת במלואה את גדולתה של העיר. אז צאו לדווש

אופניים בברצלונה (צילום: Shutterstock)
אופניים בברצלונה (צילום: Shutterstock)
22 באוקטובר 2013

כחלק מהגל הירוק ששוטף את ברצלונה (כמו גם את מרבית הערים הגדולות בעולם), הוקם בעיר שירות השכרת האופניים העירוני – ""bicing www.bicing.com) ), המעודד את התושבים להשתמש פחות במכוניות. במסגרת הפרוייקט הוקמו חניוני אופניים ברחבי העיר במקומות כמו פארקים עירוניים, תחנות מטרו ואטובוסים, מרכזי קניות ואתרים גדולים במרכז העיר.

בדומה לתל אופן של תל אביב, מדובר במערכת חכמה המאפשרת מעקב ורישום של המשתמשים. בעזרת הכרטיס אפשר לשחרר את האופניים מן החניה ולהתחיל בנסיעה. חצי מהשעה הראשונה היא בחינם ולאחר מכן ישנו חיוב נוסף של עבור 30 דקות ועד למקסימום של שעתיים. אין הגבלה למספר השימושים ביום אחד. את האופניים יש להחנות באחד החניונים המיועדים לכך, ובהיעדר מקום חניה פנוי, מסך אלקטרוני מציג את חניון האופניים מ-5:00 בבוקר ועד חצות בימי ראשון עד חמישי, ובמשך 24 שעות בשישי ושבת.

המרפסת בפארק גואל (צילום: טיים אאוט)
המרפסת בפארק גואל (צילום: טיים אאוט)

הרכיבה ברחובות ברצלונה נעימה וזוהי דרך נהדרת לראות את הבתים המרשימים של גאודי באישאמפלה, את הנמל ודג הזהב של פרנק גרי בטיילת שליד הים, ואת הארמונות העתיקים בסמטאות הצרות של הבארי גוטיק. אם אתם גם בכושר מעולה, כדאי לדווש במעלה הגבעה עד לפארק גואל ולצפות על כל העיר הנפרשת מהמרפסת היפה.