המלחמה תקעה אתכם בחו"ל? כך תעבירו את הזמן בכיף

טיסת החזור לישראל בוטלה בגלל המצב? החדשות הרעות: זה יעלה יותר ממה שתכננתם. החדשות הטובות: אתם עדיין בחו"ל. כך תהנו מהזמן

ברלין. צילום: Shutterstock
ברלין. צילום: Shutterstock
23 ביולי 2014

ניו יורק

(למדריך המלא לניו יורק: לינה, קולינריה, שופינג ועוד)

ברודווי

צמאים לתרבות? ברודווי מחכה רק לכם. אמנם רצוי להזמין כרטיסים הרבה זמן מראש, אבל עבור מי שלא נעול על הצגה ספציפית או נתקע עם כמה ימים בעיר, קיים דוכן ה-Tkts שמוכר כרטיסים על בסיס מקום פנוי ביום ההצגה. הבונוס: רוב הכרטיסים נמכרים ב-50% ממכירם המקורי, ומצמצמים את הנזק בכיס.

לאתר Tkts

עם הילדים

החנות FAO Schwarz היא ממלכת צעצועים קסומה בת שתי קומות. המחירים אמנם גבוהים, אך מוכרים הלבושים בבגדי חיילים בריטיים, פסנתר ענק המופעל בדריכות רגליים ובובות פרווה מפה ועד האופק הופכים את הבילוי בחנות לחוויה לכל המשפחה. מי שלא מתחבר לבובות פרווה ולגו יוכל למצוא צעצועים אחרים בחנות Apple הסמוכה.

767 5th Avenue @ 58th St, New York

ל-FAO Schwarz

לחנות Apple

מצפה Top of the Rock

הבניין הכי מפורסם בניו יורק הוא האמפייר סטייט, אליו אפשר לעלות ולצפות על העיר מלמעלה. אך המצפה המוצלח יותר נמצא במרכז רוקפלר. הוא פחות עמוס בתיירים (אם כי, רצוי לא להגיע בציפייה שהמקום יהיה ריק) והנוף שנשקף ממנו כולל את בנייני העיר, הסנטרל פארק ופסל החירות. מומלץ להגיע בשעות אחר הצהריים המאוחרות ולצפות בשקיעה מהמצפה.

Rockefeller Plaza 30, New York

לאתר Top of the Rock

מדריד

(למדריך המלא למדריד: לינה, פארקים, עם הילדים ועוד)

מוזיאון ריינה סופיה

המוזיאון שוכן במבנה מרשים בעל חזית העשויה מזכוכית ופלדה, יצירתו של הארכיטקט הבריטי איין ריצ'י. גולת הכותרת של המוזיאון הוא "הגרניקה" של פיקאסו, יצירת ענק המתארת את זוועות הפצצת העיר גרניקה במלחמת העולם הראשונה. עוד במוזיאון, יצירותיהם של גדולי האמנות הספרדית במאה ה-20 חואן מירו וסלבדור דאלי.

Santa Isabel 52, Madrid

לאתר המוזיאון 

מטדרו

עד 1996 היה הבניין בית מטבחיים, אך מאז נוקה הדם ושונה ייעודו. היום מדובר במרכז תרבות עירוני המורכב מכמה בניינים. הוא כולל בית קולנוע, ארכיון, חללי תערוכות ושטחים שבהם תושבי העיר מוזמנים להיפגש ולדון באמנות, קהילה, תרבות וחברה, כמו גם מתחמים פרטיים בעלי אוריינטציה אמנותית.

Plaza de Legazpi, 8, Madrid

לאתר המטדרו

Gran Via

מלחמה היא התירוץ הכי מוצלח להתפרעות כלכלית. כולם יודעים שבעתות מלחמה שופינג הוא אחת התרופות היעילות לשיכוך חרדה ודיכאון (יעידו על כך שקיות הקניות מחנויות המעצבים שהצטברו ברכב של אמי במלחמת לבנון השנייה. כמובן שהשפעת התרופה דעכה כמה שעות אחר כך כשגילינו שפרצו לנו לרכב ורוקנו לנו את השלל). Gran Via הוא רחוב ובו מרוכזות חנויות של מיטב המותגים ובהם זארה, מנגו ו-H&M, שיקלו על הכיס ועל הלב.

Gran Via (צילום: shutterstock)
Gran Via (צילום: shutterstock)

ברלין

(למדריך המלא לברלין: מלונות, קולינריה, חיי לילה ועוד)

Fassbender & Rausch

אחת מחנויות השוקולד המפורסמות בעיר. חוץ מהניחוח המשכר שיכה באפיכם כשתכנסו, החנות מציגה לראווה פסלים של המונומנטים הגדולים של עיר – עשויים שוקולד כמובן (אם יש צדק, בתוך פסל הרייכסטאג ישנו פסל קטן של היטלר – משוקולד מריר). אל תתפתו להחזיר אתכם ארצה שוקולד, כי הנסיעה תרכך ולא תעשה עמו את הצדק שמגיע לו.

Charlottenstrasse 60, Berlin

לאתר החנות

סיור במקלט האטומי של העיר

למי שמרגיש אשם שהוא מסתובב באוויר הצח ללא חשש, מומלץ להגיע לסיור במקלט האטומי של העיר. המקלט נבנה בימי המלחמה הקרה ותוכנן כדי לספק מזון וקורת גג ל-3,600 איש במקרה של הפצצה אטומית על העיר.

Kurfürstendamm 207-208, Berlin 

מוזיאון הנקניקיות

אוהבים נקניקיות? המוזיאון מתחבא מאחורי דוכן נקניקיות בעיר, והוא נבנה ב-2009 לכבוד 60 שנה להמצאת נקניקיית ה-Currywurst. המוזיאון מציג את ההיסטוריה של המאכל, משחקי הכנת נקניקיות וירטואליים ויפתח לכם את התיאבון למאכל המהולל.

Schützenstraße 70, Berlin

לאתר המוזיאון

לונדון

(למדריך המלא ללונדון: לינה, שופינג, קולינריה ועוד)

תיאטרון שייקספיר גלוב

מיטיבי הלכת יוכלו לצפות במחזותיו של שייקספיר המועלות בגלוב. מי שהאנגלית האליזבתנית נשמעת לו כמו סינית יכול לספוג אווירה בתערוכה שנמצאת במקום, שתיקח אתכם הישר לאנגליה בה שייקספיר חי וכתב.

New Globe Walk 20, Bankside, London

לאתר התיאטרון

Tower of London

המקום, ששימש במשך 900 שנות קיומו כארמון, כמבצר ובסופו של דבר כבית כלא, מלא בסיפורים מרתקים על בגידות, עינויים והוצאות להורג. תוכלו לראות כאן את המקום שבו נשמרים יהלומי הכתר הבריטי, לבחון את הנשקייה העתיקה שבמגדל הלבן ולצפות בהצגות המשחזרות את ההיסטוריה של המקום עם תלבושות ססגוניות וסיפורים מסמרי שיער.

The Tower of London, EC3N 4AB

לאתר הארמון

(צילום: טיים אאוט)
(צילום: טיים אאוט)

מוזיאון הקומיקס

המוזיאון הוא חובה למי שמתעניין בקומיקס וקריקטורות. חנות המוזיאון, ובה למעלה מ-900 ספרי קומיקס, נובלות גרפיות וספרי ילדים יכולה לשרוף מספר שעות מזמנכם. במוזיאון עצמו מוצגת בימים אלו תערוכה הנקראית "Never Again" שעוסקת בקריקטורות וקומיקס מימי מלחמת העולם הראשונה. מי שמעוניין במעט אסקפיזם יכול להשתקע בספרית המוזיאון ובה למעלה מ-5000 ספרי קומיקס.

Little Russell Street 30, London

לאתר המוזיאון

רומא

(למדריך המלא לרומא: לינה, תרבות ורומא לקטנים)

מוזיאון הותיקן

המדינה הקטנה בעולם היא ביתו של אחד המוזיאונים הגדולים והעמוסים בעולם. המוזיאון שהוקם ע"י האפיפיור יוליוס ה-2 במאה ה-16 הוא בעצם מתחם של מספר מוזיאונים שונים, המציגים את אוספי הכנסייה הקתולית. המוזיאון כולל בין השאר את הקפלה הסיסטינית שצייר מיכלאנג'לו במאה ה-16. יש להגיע בלבוש צנוע.

Viale Vaticano, 00165 Roma

לאתר הותיקן

מוזיאון הפסטה

מוזיאון המוקדש לפחמימה האיטלקית האהובה. במוזיאון תוכלו ללמוד על תהליכי הייצור של הפסטה, לצפות ביצירות אמנות העוסקות בה (וכיאה למאכל הזוכה למעמד של קדושה באיטליה, הפסטה מופיעה אפילו בהצגות תיאטרון), וללמוד אחת ולתמיד איך קוראים לפסטה שנראית כמו ביסלי.

Via Flaminia, 141, Angolo Piazzale delle Belle Arti, Roma

לאתר המוזיאון

בית הכנסת הגדול

זקוקים לבריחה מהקדושים והצלובים? בית הכנסת הגדול של העיר יהווה עבורכם מפלט. המבנה שנבנה ב-1904 לא יכול אמנם להתחרות בפאר של הכנסיות הנוצריות, אך הכיפה המרובעת הייחודית שלו בולטת מכל נקודה בעיר. מבית הכנסת ניתן לעבור אל המוזיאון היהודי וללמוד על ההיסטוריה של הקהילה בבירה האיטלקית.

Lungotevere Cenci 00186, Roma

לאתר המוזיאון

בית הכנסת הגדול. צילום: shutterstock
בית הכנסת הגדול. צילום: shutterstock

פריז

למדריך המלא לפריז: לינה, שופינג, קולינריה ועוד)

Crêperie Bretonne Fleurie

בארץ אנחנו מכירים את הקרפ כקינוח עמוס סירופ שוקולד זול וקצפת, אך הפריזאים לוקחים את האוכל שלהם מאוד ברצינות. כאן תוכלו להזמין קרפים במגוון מילויים מלוחים (גבינות ונקניקים משובחים) או מתוקים (אגסים, בננות ושוקולד).

Crêperie Bretonne (צילום: טיים אאוט)
Crêperie Bretonne (צילום: טיים אאוט)

ארמון ורסאי

הארמון נבנה בפקודתו של המלך לואי ה-14, והיסטוריונים משערים שעלות התחזוק הכבדה הייתה אחת הסיבות לפרוץ המהפכה הצרפתית. לא קשה לדמיין למה: זהו אחד הארמונות המפוארים בעולם, עם גנים מעוצבים רחבי ידיים וארכיטקטורה מנקרת עיניים. מומלץ לבקר באולם המראות רחב הידיים ובגנים המטופחים.

Château de Versailles, Place d'Armes – 78000 Versailles

לאתר ארמון ורסאי

Le Moulin Rouge

המולין רוז' הוא אחד מתיאטראות הקברט המפורסמים בפריז ואולי בעולם כולו. בעבר הופיעו בו פרנק סינטרה ואדית פיאף, והצייר טולוז לוטרק הנציח את המקום בכרזות שיצר עבורו. כיום מתקיימים בו הופעות ובהן רקדניות ואקרובטים בתלבושות ססגוניות רוקדים את ריקוד הקאן קאן המסורתי.

Bd de Clichy 82, Paris

לאתר המולין רוז'