איפה לאכול בבייג'ינג

ממש כמו כל המדינה העצומה הזאת, האוכל מציע אינסוף אפשרויות. בייג'ינג - על קצה הצ'ופסטיק

אוכל סיני (צילום: shutterstock)
אוכל סיני (צילום: shutterstock)

בייג'ינג עוברת בשנים האחרונות מהפכה של ממש בתחום האוכל. במהלך העשור האחרון החלו לצוץ בעיר כפטריות אחרי הגשם מסעדות המגישות אוכל מכל רחבי סין והעולם. המבנים שבהם ממוקמים המסעדות האלה – החל בחללים מעוצבים במיטב הסגנון העדכני וכלה בחורים בקיר בפינות של הוטונגים חשוכים – הם חלק בלתי נפרד מההנאה.

האוכל הוא אחד מהדברים הנפלאים ביותר בבייג'ינג, ובמובן זה, הטוב מכולם הוא האוכל המקומי. במסעדות, בדוכני רחוב (אם כי כדאי להיות בררנים בנוגע לדוכן הספציפי), ומכל עבר, יקרצו לכם מיני תבשילים מקומיים מרתקים. בייג'ינג היא גן עדן לחובבי האוכל הסיני, אבל צריך לזכור שלכל אזור בסין מטבח שונה ובבייג'ינג נציגויות קולינריות מכל אזור בדמות מסעדה או שווקי אוכל ליליים. בשווקים אלה פועלים דוכני מזון, הפזורים לאורך מאות מטרים, מוארים בעששיות אדומות. כל דוכן מתמחה בסוג מסוים של אוכל.

האוכל בסין שונה מהאוכל "הסיני" המוכר לנו בארץ, ומי שמתגעגע למערב יוכל למצוא גם את כל מגוון האוכל המערבי שתוכלו להעלות על הדעת. בערים הגדולות תמצאו הכל, גם את רשתות המזללות המערביות המוכרות, וגם את מקבילותיהן הסיניות.

מסעדת Lan (צילום: טיים אאוט)
מסעדת Lan (צילום: טיים אאוט)

הסינים אוהבים מאוד אורז, והוא יוגש לכם כמעט בכל ארוחה. פירושה של המילה היפנית לאורז "גוהאן" הוא גם "ארוחה שלמה"; בסין מזמינים את הסועדים הרעבים לארוחה בקריאה שפירושה "האורז מוכן". לא יפתיע אתכם, אם כן, שהאורז הוא היום המאכל הפופולרי ביותר בעולם, שאוכלוסיית העולם צורכת יותר מ-700 מיליון טונות אורז בשנה ושהכמות גדלה בהתמדה. בסין, כמו גם בהודו ובאינדונזיה, אוכלים אורז פעמיים שלוש ביום.

בייג'ינג היא ביתו של המאכל המפורסם "ברווז בייג'ינג" (הקרוי במערב, וגם פה עדיין Peking Duck), שהוא ברווז צלוי המוגש בתוספת רוטב מקומי מתקתק ומעין פנקייקס דקיקים שבעזרתן עוטפים את פיסות הברווז. אף שישנן מסעדות רבות המתמחות במאכל זה, נסו את Li Qun Kaoya Dian שנמצאת בסמוך לכיכר טייאננמן (ראו להלן). חלק ניכר מהמסעדות המקומיות מכילות שולחנות עגולים שחלקם המרכזי מסתובב, וכך אפשר להגיע לכל אחת מהמנות המשותפות שעל השולחן בנקל. נותר מעט מאוד מקום לצלחת האישית של כל סועד, ואלה הן ארוחות משותפות במלוא מובן המילה, וחוויה סינית אותנטית להפליא.

במרבית המקרים, נהוג לשתות יין אורז סיני (Baijiu) עם הארוחה הסינית. למרות זאת, אם טעמו של המשקה החריף הזה אינו ערב לחככם, כדאי לנסות את אחת הבירות המקומיות, והמומלצת שבהן היא Yanjing Pijiu. משקה נוסף שכדאי להתנסות בו הוא תה כריזנטמות.

ועוד דבר קטן לגבי מסעדות סין. כמו בכל מקום במדינה הזאת, העישון במקומות ציבוריים מותר בהחלט, והמקומיים אוהבים לעשן – שילוב שיוצר מסעדות אפופות עשן. מי שקיבתו רגישה לעשן סיגריות עשוי לסבול מכך לא מעט. מי מביניכם שכן מעשן בוודאי ימצא שהחוויה נעימה למדי, משום שתמיד אפשר לעשן בכיף סיגריה של אחרי הארוחה…

Aria

איכות היא מילת המפתח במסעדה הזאת, ואפילו המנות הקטנות והפשוטות ביותר יוצאות מן המטבח כיצירות מופת של ממש. האווירה שלווה ורגועה והשירות מצוין.

כתובת: 2nd floor, China World Hotel, 1 Jianguomenwai Dajie, Chaoyang

The Courtyard

המסעדה, הממוקמת בצידה המזרחי של העיר האסורה, היא מהמסעדות המפוארות והיוקרתיות בבייג'ינג. המטבח מציג שילובים יצירתיים ומעודנים בין מטבח סיני מסורתי לאירופי.

כתובת: 95 Donghuamen Dajie, Xipei Lou, Dongcheng, Center

אתר: www.courtyardbeijing.com

Courtyard (צילום: טיים אאוט)
Courtyard (צילום: טיים אאוט)

Bellagio

מסעדה טייוואנית שפתוחה כל הלילה ומציעה תפריט מגוון הכולל מנות טייוואניות קלאסיות, מנות סצ'ואניות ועוד. במקום יש מוזיקה פאנקית, עיצוב נעים וצוות חביב ויעיל.

כתובת: 6 Gongti Xilu, Chaoyang

Bellagio (צילום: טיים אאוט)
Bellagio (צילום: טיים אאוט)

Lan

מסעדה סינית עכשווית, שנחשבת בעיקר עקב העבדה כי מי שעיצב אותה הוא לא אחר מאשר פיליפ סטארק. התפריט מציג פיוז'ן של מנות סיניות קלאסיות עם סושי יפני, וגם מנות מהמטבח האמריקאי, הדרום-אמריקאי והאוסטרלי.

כתובת: 4th floor, LG Twin Towers, B12 Jianguomenwai Dajie, Chaoyang

Lan (צילום: טיים אאוט)
Lan (צילום: טיים אאוט)

Huang Ting

עיצוב המסעדה שואב את השראתו מבתיה הישנים של העיר בעלי החצרות הפנימיות, בתים שנעלמים מן הנוף במהירות רבה בבייג'ינג המשתנה. לראיה: הלבנים שהן השתמשו כדי ליצור את העיצוב הגיעו מבית אמיתי שכזה שפורק במהלך עבודות הבנייה החדשות. זוהי, כמעט ללא ספק, המסעדה הקנטונזית הטובה ביותר בבייג'ינג. המנות העיקריות נהדרות, והדים סאם עשוי לעילא.

כתובת: Peninsula, 8 Jinyu Hutong, Wangfujing, Dongcheng, Center

Huang Ting (צילום: טיים אאוט)
Huang Ting (צילום: טיים אאוט)