10 מסעדות מומלצות בפריז

אין פה באגט וקוראסון, רק גורמה עילי חוצה מטבחים ותרבויות. קבלו את המסעדות הכי חמות בעיר האורות

מסעדות בפריז. צילום: שאטרסטוק
מסעדות בפריז. צילום: שאטרסטוק

ממאכלי ים ועד פיצות, מקינוחים משוגעים ועד קרואסון מסורתי – בפריז יש הכל מהכל. לצד הפלישה הישראלית של אייל שני עם "המזנון" ואסף גרניט עם "בלאגן", פריז משובצת מסעדות שיבטיחו לכם חוויה קולינרית יוצאת מגדר הרגיל. בירת הבאגט כבר לא מסתפקת במאפים ושלל המסעדות שבה הסתערו על המטבחים האסייתיים, האיטלקיים, המזרח תיכוניים וכן הלאה, כך שהעיר הפכה למוקד מוצדק לאניני טעם שאוהבים ומעריכים גורמה. אז איפה חייבים לעצור ולאכול לפני שקופצים לאייפל? הנה המסעדות המומלצות בפריז:

מסעדות בפריז. צילום: שאטרסטוק
מסעדות בפריז. צילום: שאטרסטוק

עוד מסעדות מעולות בפריז
ביקורת אוכל ב"מזנון" הפריזאי של אייל שני
"בלאגן" הפריזאית של אסף גרניט מלמדת את הצרפתים לאכול בידיים

טסים לפריז? חפשו כאן מלונות מומלצים

Les Arlots

חברותי, ביתי ואמין: אלו שלושת התנאים עליהם עומד המקום המעולה הזה והמרוויח העיקרי הוא הלקוח. ברגע שנכנסתם לחלל הבר המרווח, מומלץ להתחיל עם ביצה רכה וירקות ולאחר מכן להמשיך עם בשר בקר שמוגש כאן עם תפוחי אדמה מוקפצים ביין אדום ורוטב שום (לא מאוד מקורי אבל מאוד מאוד טעים). לקינוח תוכלו להינות פה מעוגת תות מפורקת ואל תשכחו להעיף מבט בתפריט היין שנותן דגש ליצרנים קטנים מהאיזור.

כתובת: rue du Faubourg Poissonnière 136 , 10e

Mokonuts

יש פודיז בקהל? המקום הזה הומצא במיוחד בשבילכם. מאחורי דלפק פתוח, עומאר קוריטם מבשל לכם תמהיל ייחודי ופרשנות לבנטינית לשלל מנות "סטנדרטיות". וכן זה כולל לבנה וטחינה כמו שהישראלים אוהבים במיוחד. תוכלו לבחור בין ארוחת 45 יורו שכוללת שלוש ראשונות ומנה עיקרית, או 20 יורו ל-3 מנות של ראשונות בקטנה. באמצע שבוע אפשר להזמין מראש לקבוצות של 6-12 אנשים.

כתובת: rue Saint-Bernard 5 , 75011

Quinsou

דניס אפור מסנט גונולה, תפוחים וורודים, חמאת מרווה – התפריט הזה מתחיל לעורר תיאבון כבר בשלב הקריאה שלו. כל מנה בתפריט מגיעה ברוב תשומת לב על ידי מלצר סבלני שיסביר לכם בדיוק על כל פריט בתוכה, כולל המקור המדויק ממנו הגיע, עד לרמת שם החקלאי שגידל את חומרי הגלם. שמו של השף אנטונין בונה הולך לפניו (בעבר בישל ב- Le Sergent Recruteur בפריז, The Green House בלונדון ועוד) והוא ידוע בקשריו האישיים עם כל הספקים שלו. עיצוב המסעדה כפרי, אלגנטיף פשוט אך בטוב טעם – מה שהולם את המיקום שלה ברובע ה-6 של העיר. התפריט משתנה מידי יום לפני המוצרים הזמינים, ואם יהיה לכם מזל תיפלו על הקינוח המושלם של גלידת רוזמרין עם פירות טריים, כפית ריבת פטל וביסקוויט קטנטן.

כתובת: rue de l’Abbé Grégoire 33, 6e

Balagan

אחרי שכבשו את לונדון עם פאלומר, אסף גרניט ואורי נבון עושים את זה בפריז. בתפריט: פרנבון, קובנה, שימיצ'ורי, פתיתים ובסבוסה. בלאגן ממוקמת במרכזה של פריז, במלון רנסאנס, וכיאה למסעדות מקבוצת מחניודה היא בנויה מחלל ישיבה וגם מבר עליו אפשר לאכול ובמקביל לצפות בכל המתרחש במטבח הפתוח. הישיבה על הבר מספקת לא רק חוויה קולינרית אלא גם מקצועית, מדהים לראות את הצוות בפעולה, את הרכבת המנות וכמובן שאי אפשר בלי השירים המפורסמים והדינמיקה בין חברי הצוות. גרניט ונבון, מתוגברים בשף דן יושע ("משחקי השף"), חברו ל־Experimental Cocktail Club והצליחו ליצור חיבור מעניין בין המטבח שלהם לבין האווירה הצרפתית המעונבת והשילוב כנראה עובד בטירוף – המסעדה מלאה בסועדים וכדאי מאוד להזמין מקום מראש.

כתובת: rue d'Alger, 9. Paris 75001

Spoon 2

מסעדה שכולה מחווה לנסיעות וטיולים בעולם, כך שבארוחה אחת אתם יכולים לטעום מנות מהמטבח האסייתי, צפון אמריקאי ואמריקאי לטיני. המנות כוללות מרק ברווז המוגש עם פנקייק (7 יורו), סלט פפאיה חם וטרי (8 יורו) כוס מלאה בשרימפס עד גדותיה (12 יורו), תבשיל קארי אדום עם אורז ושרימפס (22 יורו) ועוד. שימו לב – יש פה גם דיל של ארוחת צהריים במחיר של 32 יורו לאדם.

כל התבשילים נעשים בקפידה רבה והינם מלאי טעם ותבלינים. אם אתם אוהבים חריף, מדובר במקום חלומי עבורכם. קטגוריית הקינוחים יצירתית גם היא: קרם ברולה מנגו עם אבוקדו וכוסברה, גירסת המסעדה על חטיף באונטי עם שוקולד וקוקוס והלהיט הבריטי – פודינג לחם וחמאה. התכונה הבולטת ביותר בספון 2 היא קלילות. בכל מנה יש הומור וכיף תוך שמירה על מצוינות והחשבון בסוף הארוחה לא יהיה לכם סופר חריף כמו חלק מהמנות בתפריט.

כתובת: Palais Brongniart, place de la Bourse, 75002

Pizza Chic

המקום מתמזג עם הרחובות העמוסים של Saint-Germain-des-Prés, איפה שהשיק הוא דת בפני עצמה והעיצוב המודרני (חיפוי עץ, תאורה מושקעת, שולחנות מרווחים מפות לבן וסכו"ם מכסף) לא מונע מהפיצות במקום להיות מהטובות ביותר בפריז. אפשר לסכם את המקום בתור גרסה צרפתית לשיק האיטלקי. מוצרים כמו מוצרלה מיוחדת, נקניקיות קלאבריה חריפות, זיתים ואנשובי מיובאים ישירות מאיטליה כך שהפיצה לא רק נראית מעולה, יש לה גם טעם מדהים. המומלצת שלנו היא "Carciofi" – עם קרם ארטישוק, ארטישוק טרי, עלי רוקט ומוצרלה שיושנה במשך שנתיים, אבל גם הפשטות הנפלאה של Aurora (עגבניות, מוצרלה, בזיליקום טרי) עונה על כל הציפיות.

כתובת: rue de Mézières 13, 6e

Abri Soba

המסעדה מפורסמת בעיקר בזכות הסנדוויצ'ים המדהימים שלה, מהם אפשר להינות בימי שני- שבת מהשעה 10 בבוקר ועד השעה 17:00. מי שאחראי על התענוג הוא השף אוקיאמה שבכריכים שלו אפשר למצוא לחם על הגריל, רוטב מיוחד, חביתת ירק, כרובית חמוצה-מתוקה וגבינה רכה. בשאר הזמן המטבח מפנה מקום לתפריט צרפתי עם נגיעות יפניות. תפריט הטעימות של המקום כולל 4 מנות במחיר של 22 יורו לאדם.

כתובת: rue Saulnier 10 , 75010

L'Arpège

אם אתם יכולים להרשות לעצמכם להתפרע עם הכסף – למשל, 42 יורו למנה פותחת של תפוחי אדמה – היכונו לחוויה קולינרית יוצאת מגדר הרגיל אצל השף אלן פאסארד. הניסיון שלו לפשט מטעמי גורמה עלול להיראות כמו יומרה בעייתית אך כשהאוכל מגיע לשולחן החששות מתפוגגים.מנה של עוף (מתרנגולת חופש) עם בצלצלי שאלוט, בצלים, תפוחי אדמה ומיצי מחבת מענגים היא ההגדרה של מזון מנחם וטעים. גם הקינוחים אלגנטיים ומוצלחים.

כתובת: rue de Varenne 84, 7e

Miznon

למי מכם שלא מתחבר כל כך לסגנון הצרפתי ורוצה משהו מוכר ואהוב, אייל שני הביא את המסעדה שלו "המזנון" מתל אביב היישר לפריז. המנות הן אותן מנות כמו בארץ-ממנת ה-"steak minute” ועד הקבבים בפיתה. העיצוב גם הוא נשמר עם לוח גירים עליו כתוב התפריט. ומה חשב על המזנון בפריז מבקר המסעדות שלנו דניאל שק?

כתובת: rue des Ecouffes 22, 4e

Akrame

אקרמה היא אחת הכתובות הלוהטות בפריז מאז שהיא פתחה את דלתותיה בשנת 2011 וזכתה באותה השנה לכוכב מישלן. אל תצפו לתפריט טיפוסי עם 12 מנות שונות. למקום קונספט של "הטעם של היום" בלי מנות של טעימות (כמובן שהמלצר מוודא שאין אלרגיה לשום מנה כך שאם ישנה בעיה השף יכין אלטרנטיבה). לארוחה בת שלוש מנות תשלמו סכום של 35 יורו בארוחת הצהריים. למסעדה יש תפריט יינות מצוין, והסומליה ינסה לשכנע אתכם לקנות בקבוק שלם ולא להסתפק בכוס אח. מפתה ויקר.

כתובת: rue Lauriston 19, 16e