קמדן, אוקספורד, הייד פארק ועוד: כל האטרקציות המרכזיות של לונדון

הייד פארק, מוזיאון טייט מודרן, שופינג באוקספורד, משמר המלכה בארמון והשוק המהדהים של בריק ליין - כל האטרקציות בלונדון שאסור לכם לפספס

תהיה בשקט, אני מכירה את הנהג הזה מקו 5. לונדון (צילום: שאטרסטוק)
תהיה בשקט, אני מכירה את הנהג הזה מקו 5. לונדון (צילום: שאטרסטוק)

ביג בן

הרשימה נפתחת עם אחד מהאיקונים הלונדוניים הידועים ביותר – למעשה, לא תוכלו לבקר בלונדון מבלי לחזור ארצה חמושים בסלפי עם המגדל. החל מאוגוסט 2017 הביג בן עצר מלכת לאחר פעילות רצופה של 157 שנים, זאת על מנת לשפץ אותו בעלות שמוערכת ב-29 מיליון ליש"ט. הוא יישאר דומם למשך 4 השנים הבאות ואחריהן כנראה שיפעל לנצח – אז אל תשכחו להשוויץ בזה שהייתם שם כשהזמן עצר מלכת.

כתובת: וסטמינסטר, לונדון SW1A 0AA, בריטניה

אולי יעניין אותך גם:

המלונות הכי טובים בלונדון 
אוכל הרחוב הכי טוב בלונדון

קמדן מרקט

האיזור של קמדן צעיר ותוסס וכיפי ביותר. בשוק הבדים אפשר לכלות שלוש שעות מבלי לשים כלל – במיוחד אם את בחורה בעלת חיבה יתרה לבגדי וינטג'. כל האיזור צעיר ומלא גם באוכל רחוב טעים ולא יקר. ממש מחוץ לאיזור נמצא מועדון הקוקו – KOKO Club – היכן שכל להקה שמכבדת את עצמה מופיעה וכדאי להתעדכן בתכנייה של המקום ולקנות כרטיסים מראש.

כתובת: Camden Lock Pl, London NW1 8AF, בריטניה

סיור בעקבות הארי פוטר

אם ראיתם לפחות סרט אחד מסדרת "הארי פוטר" של ג'יי.קיי. רולינג, אתם חייבים להכניס את הסיור באולפני וורנר לרשימת האטרקציות שמוכרחים לחוות בלונדון. זה אומר לפנות כשש שעות מהלו"ז, שכוללות נסיעה הלוך וחזור באוטובוס מיוחד שיוצא ממרכז לונדון, זמן בחנות המתנות והסיור עצמו.

השם הרשמי של האטרקציה הוא The Making of Harry Potter, וכשמה כן היא. הסרט, התלבושות והתפאורה מפורקים לגורמים ומוצגים בארבעה חללים גדולים, וכן בחצר שבה אפשר לשתות "בירצפת" (Butterbeer), לאכול משהו ולהתרשם מה"אוטונוּס"' מהגשר המפורסם של הוגוורטס, מכלי השחמט האדירים או סתם לשבת ולנוח.

לכל אורך המסלול מסתובבים אנשי צוות שתרמו את חלקם לסרט, ואפשר לשאול אותם שאלות על מאחורי הקלעים. לפעמים אפשר להיתקל גם ב"אוכל מוות" שמתהלך ומפחיד את הנוכחים. גם אם תנסו לדבר איתו, הוא לא יענה לכם, רק יבהה בכם במבט מקפיא דם. הסיור חושף את כל הסודות של הסרט, וגם סוד אחד ענק שלא נציין כדי לא להרוס את ההפתעה, וכולל כמה סטים שמוצגים בשלמותם. אגב, הסרט לא צולם כאן, והפירוק של התפאורה פוגם מעט בחוויה שכדאי להשלים עם סיור בעקבות הארי פוטר ברחובות לונדון. בכל זאת, זה סיור מרגש ומרתק למעריצים בכל הגילאים.

לפרטים נוספים וכרטיסים

מוזיאון טייט מודרן

אחד המוזיאונים הידועים והאהובים בעולם ואחד מסמלי התרבות של לונדון היה במרכזה של סערה לפני מספר שנים אז נוסף לו אגף שהעלה את חמתם של זקני העיר שלא אוהבים שינויים. המוזיאון הוא למעשה הגרלייה הלאומית של בריטניה ומצגות בה עבודות של גדולי האמנים הבריטיים משנת 1900 ואילך. מדובר בתחנת חובה תרבותית למבקר בלונדון ולכל חובב אמנות בכלל.

כתובת: Bankside, London SE1 9TG, בריטניה

גשר לונדון 

שהתפרסם גם בזכות שיר הילדים הידוע "גשר לונדון מתמוטט" קיים כמעט אלפיים שנה – מאז בנו אותו הרומאים בשנת 46 לספירה. מאז הוא התמוטט ונשרף מספר פעמים, ויש מי שטוענים שבגללו הגדירו את כיוון הנהיגה בבריטניה, בגלל הצורך לנתב עליו את התנועה. "חווית גשר לונדון" (London Bridge Experience) מציעה לכם סיור מרתק, מומחז ואיטראקטיבי מאוד בהיסטוריה של הגשר, שמתאים לילדים ולמבוגרים. צד נוסף של החוויה מאפשר לכם לרדת למרתפי הגשר, שבו תמצאו את מה שהוגדר "האטרקציה המפחידה ביותר בלונדון" – סיור מרהיב (ומפחיד!) בין שלדים ורוחות.

כתובת: לונדון SE1 9DD, בריטניה

רחוב אוקספורד

חובבות השופינג התאחדו! זארה, פרימרק, אייץ' אנד אם, אינספור בוטיקים וכמובן גולת הכותרת – שלוש קומות מטריפות של סניף טופשופ עצום – אלו הן רק חלק קטנטן מפיתויי הקניות שנמצאים ברחוב הזה שתמיד עמוס באנשים עמוסי שקיות שממהרים לטיוב ולתחנה הבאה. טיפ: גשו קודם למחלקת הסייל – היכן שהפריטים ספורים וכבר נמצאים במחירי רצפה.

בריק ליין מרקט

בריק ליין מרקט הוא לא רק אחד מהאיזורים הכי קוליים בלונדון – הוא גם מלא באנשים שנראים כמו חלק מהפקת אופנת רחוב של ווג בריטניה או במילים אחרות – בריטים מעצבנים עם סטייל הורס. בין אם אתם מחפשים מוזיקה נדירה, פריטי שוק פשפשים וכמובן פריטי יד שנייה שיפילו לכם את הלסת (ואת חשבון הבנק) – הכל נמצא בבריק ליין והכל עושה חשק לחיות בסטייל נצחי.

כתובת: 91 Brick Ln, London E1 6QR, בריטניה

London Zoo

בתוך פארק ריג'נט הקסום, נמצא גן החיות הזה, שהוא אחד הגדולים בעולם ובו כ-600 זנים של חיות (150 מתוכם בסכנת הכחדה). עכבישים, ועקרבים, דובים, ופינגווינים יקדמו את פניכם, בנוסף לאזור ליטופים פופולרי, שבו הילדים מוזמנים ללטף עזים, נחשים לא ארסיים ולהתיידד עם גמלים. שימו לב לשעות האכלת החיות ולאירועים אחרים, המפורטים בחוברת שאפשר לקבל בכניסה.

כתובת: Regents Park, NW1

ארמון בקינגהאם

הזדמנות טובה לאחל הרבה מזל טוב לנסיך הארי ובחירת ליבו מייגן מרקל וקוות שאולי ייצא לכם לחזות בהם מנופפים לכם לשלום (סתם, זה כנראה לא יקרה לעולם). הבית הצנוע של המלכה אליזבת' הוא גם אתר תיירותי ביותר שכולל כמובן את משמר המלכה המפורסם ואת מיליוני האנשים שמנסים לגרום לחייליו לזוז – ללא הצלחה.

כתובת: וסטמינסטר, לונדון SW1A 1AA, בריטניה

הייד פארק

הפארק הפופולרי השתרע על פני שטח של 1,400 דונם, הוא הידוע ביותר בלונדון, בעיקר בזכות פינת הנואמים המפורסמת שלו, שהחלה את חייה בשנת 1872 בעקבות מהומות קשות בלונדון. מדי יום ראשון, כל מי שברשותו ארגז עץ (או כל דבר אחר שאפשר לעמוד עליו) מוזמן להביע דעות בכל נושא.

במשך השבוע נעים מאד לטייל בניחותא בשבילים הארוכים, לפרוש שמיכה על הדשא הירוק או לנוח על ספסל אל מול האגם. המקום מספק מתקנים למגוון פעילויות ספורט ופעילויות לילדים ובין מוקדי העניין הקבועים פה תמצאו את קשת השיש של האדריכל ג'ון נאש, פסלים של הנרי מור וג'ייקוב אפשטיין וגלריית סרפנטיין לאמנות בת-זמננו. מדי שנה נערכים בו פסטיבלים כמו Party in the Park, BBC Proms ומופעים חד-פעמיים.

הייד פארק בלונדון. צילום: שאטרסטוק
הייד פארק בלונדון. צילום: שאטרסטוק

מגדל לונדון

המקום, ששימש במשך 900 שנות קיומו כארמון, כמבצר ובסופו של דבר כבית כלא, מלא בסיפורים מרתקים על בגידות, עינויים והוצאות להורג. תוכלו לראות כאן את המקום שבו נשמרים יהלומי הכתר הבריטי, לבחון את הנשקייה העתיקה שבמגדל הלבן ולצפות בהצגות המשחזרות את ההיסטוריה של המקום עם תלבושות ססגוניות וסיפורים מסמרי שיער. כמו כן, ישנן תערוכות זמניות הנוגעות להיסטוריה של בריטניה. רצוי לסייר במגדל בצורה מאורגנת באחד הסיורים הניתנים בחינם במקום.

כתובת: The Tower of London, EC3N 4AB

Tower of London (צילום: טיים אאוט)
Tower of London (צילום: טיים אאוט)

London Eye

גלגל ענק בגובה 135 מטרים שנפתח בשנת 1999 ומהווה נקודת תצפית על כל העיר באמצעות הקרונות השקופים שלו. אורך הסיבוב כמחצית השעה ואם התמזל מזלכם והראות טובה, אזי הנופים עוצרי נשימה.

כתובת: County Hall, Westminster Bridge Road, London SE1 7PB

כנסיית ווסטמינסטר

הבניין היפהפה הזה הוא מקום קבורתם של מלכי אנגליה, וכן של משוררים וסופרים, מהידועים במדינה (רודיארד קיפלינג, צ'רלס דיקנס ועוד). בספטמבר 1997 נערך שם טקס הלוויה של הנסיכה דיאנה, אשר שודר לכל העולם. מאז גדל מספר המבקרים בכנסייה ב-300 אחוז, וכעת הביקור בכנסייה מוגבל למדי. חלק מהאזורים מצויים מחוץ לתחום למבקרים, אך אל תפספסו את אולם האסיפות או את קפלת הנרי השביעי.

כתובת: Westminster Abbey, 20 Dean's Yard SW1P

The South Bank

אזור הגדה הדרומית של נהר התמזה, The South Bank, הוא מוקד משיכה לתיירים זה מאות שנים, אלא שנושאי הבילוי השתנו במידה מסוימת. נכון, תאטרון ה-Shakespeares Globe זכה לחיים מחודשים, אבל תזדקקו למכונת זמן כדי למצוא את הזונות, המהמרים ומאלפי הדובים שמשכו לכאן קהל מבקרים במשך שנים רבות. במקום זאת תוכלו ליהנות ממקבץ מוסדות תרבות לאומיים, הכולל את South Bank Centre המשופץ. בנוסף למתחם בתי קולנוע, תוכלו גם לצאת לטיולי הליכה על הטיילת הרחבה לאורך גדת הנהר והלאה. בדרך תיהנו מנופים של אתרים שכדאי לבקר בהם, כמו מוזיאון לאמנות עכשווית Tate Mobern, גלגל הענק הצופה אל העיר ה-London Eye והגשרים המרהיבים/ מקומות חדשים צצים באזור חדשות לבקרים, אולם השוק הנפלא Borough Market שומר על מעמדו הבלתי מעורער – דוכני המזון שלו ממשיכים להקסים את התיירים והוא אהוב במיוחד גם על התושבים המקומיים.

תה במלוץ ריץ'

בתפריט של מלון ריץ' הלונדוני קיימים 17 סוגי תה לבחירה, בהם דרג'ילינג (Darjeeling), אסאם (Assam), ציילון (Ceylon), ארל גריי (Earl Grey) ויסמין (Jasmine). בחרתי בלפסנג (Lapsang), תה מעושן קלות. אולם הסעודה מעוטר בפיתוחים מוזהבים, התקרה כיפת שקופה-למחצה מעבירה פנימה במשורה את האור הקלוש של לונדון המעוננת, ובחדר מרחפים צלילי תזמורת שניגנה מעדנות. לאירוע שכזה נדרש דרסינג קוד מוקפד – עניבה, ג'קט ונעליים ראויות. אם אינכם מהזן המעונב, המקום יספק לכם אחת שכזאת. התה מוגש בקנקן כסף ולצדו קנקן חלב וקנקן מים רותחים למהילת התה אם התכהה יתר על המידה. על מגש בצד מונחים כריכים קטנים ונחמדים.

כתובת: 150 Piccadilly, St. James's, London W1J 9BR, בריטניה