אוכלונדון: המסעדות הטובות ביותר שיש לבירת אנגליה להציע

עטורות כוכבי מישלן, טרנדיות, ישראליות, כשרות או כאלה שמגישות אוכל רחוב משובח – המסעדות הבאות יקלעו לכל חך. תביאו ביס

shutterstock
shutterstock

כוכבי מישלן

Nobu

נובו היא חלק מרשת מסעדות יפניות אקסלוסיביות בינלאומית עטורת כוכב מישלן. האווירה סקסית וחשוכה, בין שמתמקמים בקומת הבר או בקומת המסעדה העליונה. בתפריט שפע של דגים ופירות ים איכותיים, סושי, מנות טמפורה ועוד. מקום אידאלי להגיע עם חברים לארוחת sharing מלווה בבקבוק סאקה או בירה יפנית המוגשת במקום.

15 Berkeley St, W1J 8DY
+44 20 7290 9222

nobu. יח"צ
nobu. יח"צ

Dinner by Heston Blumenthal

המסעדה בעלת שני כוכבי מישלן מתמחה באוכל מולקולרי עם הרבה כבוד למסורת הבריטית. בלומנטל, המחזיק בארבע מסעדות ומככב בלא מעט תכניות בישול, משתמש בטכניקות שונות כמו עישון, הקצפה, אידוי ומה לא כדי לתעתע בחוש הטעם ולהפתיע את הסועדים עם מגוון טעמים ומרקמים. חוויה חושית ומפתיעה לחובבי אוכל אמיתיים.

Mandarin Oriental Hyde Park, 66 Knightsbridge
+44 20 7201 3833

 

St. John

למרות יחסי הציבור הגרועים שיצא לאוכל האנגלי, ארוחה במסעדת סיינט גחון מתהדרת בכוכב מישלין היא חוויה תרבותית מלאה ומרתקת. כאן מקפידים על בישול מנות עממיות בטכניקות מסורתיות ומקפידים על כל שלב בתהליך. המסעדה נמצאת בחלל גרגוריאני ששימש בתקופות חיים שונות כמעשנת בשר, חממה ואפילו חנות לממכר בירות סיניות. זה המקום לגלות את הקולינריה הבריטית במיטבה. כן, יש דבר כזה.

26 st. John Street
EC1M 4AY
+44 20 7251 0848

 

תמונה: shutterstock
תמונה: shutterstock

Hakkasan

קשה לשים באותה קטגוריה את שפע המסעדות הזולות בצ'יינה טאון עם מסעדת הקסן עטורת כוכב המישלן, שמציעה את הטופ של המטבח הסיני באיכות מעולה ובאווירה לונדונית תוססת. חובבי דים סאם לא ירצו לפספס את החגיגה המתחוללת פה לצד מגוון בשרים ופירות ים המתבשלים בטכניקות שונות ועם תוספות מפתיעות כמו ארומה של תה יסמין או שמפניה. הבר כולל מבחר מרשים של קוקטיילים, יינות ולא מעט סוגי תה.

8 Hanway Place
W1T 1HD
+44 20 7927 7000

 

רוקה

למי שרוצה ליהנות ממטבח יפני עדכני שזכה לכוכב מישלן – זה המקום. כל מנה נראית כמו יצירת אמנות על הצלחת ומלאה בטעמים מקוריים וטקסטורות מפתיעות. מי שרוצה להתפנק באמת מוזמן ליהנות מארוחת הטעימות הכוללת שבע מנות, מנות ביניים וקינוחים שלוקח שעה להבין איך הנדסו אותם לגובה.

37 Charlotte St
+44 20 7580 6464

[tmwdfpad]

אוכל רחוב

Kim's Pho

דוכן המרק הווייטנאמי של קים ממוקם בשוק האוכל של קמדן טאון ומציע מרק פו טעים ומהביל. ציר רותח ועשיר בירקות נשפך למכל קלקר עם אטריות אורז או ביצים לבחירה, ולאלה אפשר להוסיף ירקות, דגים, כיסוני ון טון, חזיר, עוף או בקר. כל התענוג הזה יעלה לכם חמישה ליש"ט בלבד.

Camden Lock, Camden Town

 

Kerb

שווה לעקוב אחר המיקומים המשתנים של שוק אוכל הרחוב הנודד Kerb. בימים שלישי עד שבת הוא ממוקם בכיכר גראנרי שליד תחנת הרכבת קינגס קרוס כאשר בכל יום מגיעות לככר חמש־שש משאיות אוכל רחוב משתנות. עבור תשלום של ארבע־שש ליש"ט תוכלו ליהנות מאחד הבוריטוס הכי טובים בעיר, מגיירוס יווני, מאוכל מאיי סיישל וגם מפיצה בתנור לבֵנים, מהמבורגר קצוץ ומה לא. זה כיף, זה טעים, זה זול ולרוב אפילו לא צריך מזלג.

kerbfood.com

 

Oliver's fish and chips

החוק הראשון בפיש אנד צ'יפס: ככל שזה יותר גריזי ופחות מפונפן ככה זה יותר טעים. אל תחפשו אותו במזנון של המלון, אל תחפשו אותו במלכודות תיירים או במסעדות טרנדיות שמציעות לו פרשנות עדכנית, העיקר שיהיה פשוט וישחה בשמן עמוק. את המסעדה של אוליבר מזהים מרחוק בגלל ריח הטיגון העמוק. וכל מי שאפילו חשב לעצמו לנסות משהו אחר שוכח מהכל ופשוט מזמין לעצמו מנה של דג (המקורי הוא קוד, דג זול ולא טעים, אבל היי, בשמן עמוק מי יכול להרגיש) במעטפת קריספית משגעת ופלחי תפוחי אדמה. מורידים את זה עם בירה ומגדירים מחדש את המושג גילטי פלז'ר.

95 Haverstock Hill
London NW3 4RL
+442075869945

 

Ham Gi Pak Cafe

להרפקתנים במיוחד, שרוצים לנצל את לונדון כדי לנסות משהו שונה מהרגיל ומוכנים להרחיק עד zone 4 כדי לאכול אוכל קוריאני מסורתי אמיתי. כל מי שהיה פה חוזר בטענה שמדובר בפינה חבויה, קסומה ואותנטית ושהפנקייק פה הוא כנראה מהטובים בעולם.

169 High St
New Malden KT3 4BH
+442089429588

Gelupo. יח"צ
Gelupo. יח"צ

Gelupo

גלידרייה איטלקית מופלאה בלב הסוהו של לונדון שמפליאה בטעמים משובחים של גלידות שמנת וסורבטים. מגוון הטעמים משתנה מיום ליום ואפשר לשלב איתם גם קינוחי גלידה, עוגות ועוגיות איטלקיות. אחד הטעמים ששווה להגיע רק בשבילם הוא סורבה אספרסו בלי טיפה של חלב שמרגיש ממש כמו גרניטה קפואה ומעוררת.

Archer St W1D 7AU7
+44 20 7287 5555

 

ישראליות או כשרות

Ottolenghi

המסעדה – שהיא פרי שיתוף פעולה יהודי־ערבי של יותם אוטולנגי וסמי תמימי – היא מזמן שם דבר בכל הקשור לאוכל ים תיכוני טעים ובריא. זה המקום ליהנות מסלטים מרעננים, קדרות עשירות וקינוחים מושחתים, והכל מוצג לראווה בקערות ענק מלאות צבע שהפכו למושג בפני עצמו כשרוצים לתאר בופה עשיר.

Ledbury Road63
W11 2AD
442074949582+

 

The Palomar. יח"צ
The Palomar. יח"צ

פאלומר

המסעדה הכי מדוברת היום בלונדון היא זו של קבוצת מחניודה הירושלמית המגישה מנות ירושלמיות וים תיכוניות עדכניות. הקהל הבריטי השמרן יחסית נחשף פה לא רק לאוכל שחורג מהסטריאוטיפ הישראלי אלא גם לאווירה המשוחררת כמו שרק הצוות של מחניודה יודע להרים. מבחינת התפריט – קובנה תימנית, הפולנטה הירושלמית האהובה (אין מי שלא מדבר עליה כשהוא יוצא מפה), סלט פטוש עם לבנה תוצרת בית (איזה כיף לאכול לבנה בלונדון), תבשיל חומוס עם תרד ויוגורט, בורקס חצילים ועוד .

34Rupert St
+44207 439 8777

 

Roni's (כשר)

למי שחייב חלה בשישי בבוקר, רוגעלך של אחר הצהריים וסנדוויץ' מבייגל רך וטעים לפחות כמו בברוקלין, בתי הקפה של רוני'ס מציעים בדיוק את זה ואף הרבה יותר. המאפיות מתפקדות גם כבית קפה המגיש ארוחות בוקר מפנקות, סלטים וכריכים לצהריים ושפע מאפים לכל שעות היום.

37A Belsize Ln, NW3 5AS
442079981477+

 

The Kitchen (כשר)

למי שלא יכול לוותר על סושי, אבל גם לא יכול לוותר על תג כשרות. מסעדה בשרית כשרה המציעה גם דגים ומאפשרת לבחור בין בר סושי לבין תפריט בשרים עשיר. בשעות הצהריים אפשר דווקא להתפנק כאן על סנדוויץ' עשיר, עם כל הדליקטסים והסלטים שמגיעים כתוספת.

The Promenade, Hale Ln, Edgware HA8 7JZ16-17
+44 20 8905 4488

 

Bevis Marks (כשר)

בלונדון היא מוכרת בתור המסעדה שלוקחים אליה את ההורים בשל האווירה החגיגית ובשל העובדה שהיא מגישה מנות יהודיות עם טאץ' מודרני. מצד אחד מרק עוף עם קניידעלך וכבד קצוץ ומצד שני, דג קוד ברוטב מיסו וקונפי אווז עם ירקות פריכים. היינות כמובן כשרים אף הם, ובהם ניתן למצוא לא מעט יקבים ישראליים.

Middlesex Street3
E1 7AA
+44 20 7247 5474