לא רק תה: הכירו את בתי הקפה הטובים בלונדון

לונדון אמנם נחשבת לממלכת התה, אך בבירה האנגלית תוכלו למצוא בתי קפה לא פחות ממעולים. הנה עשרת בתי הקפה שיגרמו לכם לפתוח את היום ברגל ימין

בית קפה בלונדון. shutterstock
בית קפה בלונדון. shutterstock

Bar Italia

בר איטליה שבלב הסוהו נפתח כבר ב־1949 אבל זכה לתהילת עולם ב־1995 כאחד מנושאי השירים המוצלחים ביותר של פאלפ. כשג'ארביס קוקר שר "יש רק מקום אחד שנוכל ללכת אליו, הוא מעבר לפינה, בסוהו", הוא מתכוון לאחד המקומות היחידים בלונדון שנסגרים רק בחמש בבוקר ונפתחים מחדש בשבע בשביל להגיש למקיצים את הקפוצ'ינו האגדי של המקום.

22Frith Street, Soho, West End, London, W1D 4RF

+442074374520

 

Flat White

על שם משקה הקפאין שמייצג את תרבות ההיפסטרים קם בית הקפה המתמחה בסוהו, שהיה אחד ממבשרי תרבות הקפה החדשה של לונדון. תערובת הקפה איכותית, הבריסטות בטוחים בעצמם, החטיפים והעוגות מספקים והשירות זריז דיו בשביל להתגבר בהצלחה יחסית על התור שמשתרך במקום בכל ימות השנה.

17Berwick St, London W1F 0PT

+442077340370

 

Wild and Wood

לסיים ביקור במוזיאון בקפה טוב – משימה לא פשוטה בלונדון שבה מרבית מוקדי העלייה לרגל עדיין "נאמנים" למסורת הקפה האיום ששררה בממלכה עד לפני פחות מעשור. בית הקפה החמים שמרוהט כולו בריהוט כנסיות ישן מעץ כבד וכהה הוא יוצא דופן, לא רק בזכות הקפה המוצלח אלא גם בזכות שוקו חם טעים והיצע נרחב של מיצים טבעיים ושל עוגות מנחמות.

New Oxford Street 1 unit 19 WC1 A1BA

+447525155957

 

[tmwdfpad]

Climpson and sons

כיאה למעמדו של אחד הרחובות הטרנדיים ביותר באיסט אנד צריך יותר מיד אחת בשביל לספור את בתי הקפה המשתרעים על ברודויי מארקט. לקלימפסון ובניו יש מה שאין לאף אחד מהם – צמד ספסלים חיצוני שעליו יושבים כמעט תמיד התושבים היפים ביותר והלבושים הכי נכון בשכונה. גם הקפה נהדר ועל כך מעידה העובדה שהוא מסופק לבתי קפה נחשבים בבירה כולה.

67 Broadway Market, E8 4PH

 

The Wet Fish Café

לשם הלא מפתה שלו – "קפה הדג הרטוב" – זכה המקום מאחר שהוקם במקום חנות דגים ישנה, אך אל דאגה – מלבד אריחי החרסינה העתיקים לא נותר זכר לניחוחות הדיג בחלל. את אלה החליפה ארומה מצוינת של קפה חזק ותפריט אוכל רציני שכולל הרבה יותר מהסנדוויץ' או מהעוגה שנהוג לחטוף ליד ההפוך.

242West End Lane NW6 1LG

+442074439222

The Wet Fish Cafe. צילום יח"צ
The Wet Fish Cafe. צילום יח"צ

46B Espresso Hut

את הקפה הקטנטנן והמקסים שבשכונת הומרטון הקים זוג צעיר – לו יש תשוקה לאוכל פשוט ובריא ולה לקפה יוצא מן הכלל ולשירות לקוחות מחויך ונעים. יחד הם יצרו את אחד מבתי הקפה שהכי נעים לחזור אליהם בשכונה הטרנדית – בשביל ללגום הפוך מוצלח ובחורפים גם מרקים מעולים כגון מרק סלק לבנדר.

46b Brooksby's Walk, E96DA

+447702 063172

 

LOVE Tea and Coffee House

במסורת האנגלית נוהגים להעדיף תה על פני קפה, והמומחיות של בתי הקפה מתפלגת ביניהם. זה לא המצב בבית הקפה השוכן על הגדה הדרומית של נהר התמזה, ממש מול הפרלמנט הבריטי. כאן מגישים קפה הרבה יותר מראוי, לצד מבחר גדול של חליטות תה ועוגות על רקע אחד הנופים האורבניים היפים של לונדון.

Albert Embankment SE1

+447894225037

 

Monmouth

הקפה הממוקם בקובנט גארדן (ובעל סניף בשוק האוכל הנהדר שליד גשר לונדון) הוא מסוג המקומות שמייחס לטוהר הקפה חשיבות עילאית שיכולה להגיע לעתים לסנוביזם. לראיה – הם לא מוכנים בשום פנים ואופן להכין קפה על בסיס חלב סויה, שעל פי פילוסופיית המקום הורס את הבלנד האיכותי שלהם שעובד הכי טוב חלב משק אורגני. אבל הקפה עצמו שווה את זה. הוא נהדר, טעים וחזק גם אם מדובר באמריקנו צנוע.

27Monmouth Street WC2H 9EU

+442072323010

 

L'Atelier

גם באזורים שורצי הפרילנסרים של לונדון קשה למצוא קפה שיסכים שתשבו בו עם הלפטופ למשך שעות. הקפה הדולסטוני הוא יוצא מבורך מהכלל – עם ספייס מעולה שמכיל שולחנות רבים, קפה טוב, אוכל הגון וסוג האווירה שדרוש לסוג הרביצה הזה – סוג של מיזונטרפיות שמתורגלת באווירה מעודכנת שבה אפשר להרגיש שהכל קורה מסביב.

31Stoke Newington Road N16 8BJ

+442072543238

 

Pacific Social Club

בבית הקפה הנינוח הזה שוררת אווירה שהיא תמהיל של עשורים אחרים – ריהוט וינטג' מהסיקסטיז ומהסבנטיז, מוזיקה המנוגנת בפטיפון שמקורה בעיקר משנות ה־50 וצעירים מעודכנים שלבושים במיטב מחלצות הניינטיז. אבל לא רק לשם האווירה שווה להרחיק לקפה המוצלח, אלא בעיקר בשביל התפריט ובעיקר סנדוויץ' הטוסט המעולה שמשלב בין גבינת מונצ'גו, פלפלים קלויים ואבוקדו.

8Clarence Road, London E5 8HB

02085258957