איפה לישון בבייג'ינג

בייג'ינג מציעה לשוהים בה מגוון רחב של מקומות לינה החל ממלונות בוטיק ועד למלונות פאר

מלון הילטון בייג'ינג (צילום: טיים אאוט)
מלון הילטון בייג'ינג (צילום: טיים אאוט)

עושה רושם שאין ענף כלכלי שמרוויח יותר מהאולימפיאדה הצפויה מאשר ענף בתי המלון. גורדי שחקים שהם בתי מלון עצומים מוקמים בזה אחר זה, והבנייה לא עוצרת לרגע. עד לשנות ה-70 של המאה ה-20, לא היו בתי מלון בבייג'ינג כמעט בכלל. הפתיחה למערב בשנות השמונים שינתה את המגמה, והתחזיות שסין עומדת לעקוף את ארה"ב ואת שאר העולם כיעד התיירותי מספר 1 עד לשנת 2020, הופכת את העיר למקום אטרקטיבי מאוד להשקעה בעסקי הלינה.

מגוון אפשרויות הלינה בעיר מרשים, והוא נע בין חדרים בבתים פרטיים מסורתיים, דרך ארמונות קיסריים לשעבר ועד למלונות בוטיק מודרניים. למרות זאת, ניתן לומר שההיצע אינו פונה לכל הטעמים והיכולות. היצע חדרי המלון בעיר מיועד בעיקרו לאנשי עסקים. עבור תיירים מסוגים אחרים, עשויה חוויית הלינה בבייג'ינג להיות בלתי מספקת בלשון המעטה. תרבות שירות בלתי קיימת בשילוב עם מחסור באנשים בעלי ניסיון ודוברי שפות זרות, הופכים את ההתקדמות לאיטית מאוד בתחום הזה. בכל זאת, העניינים משתנים ומשתפרים, אף אם לא בקצב הרצוי.

לפני ביקור בעיר כדאי מאוד להזמין מקום לינה מראש – בעיקר בעונות השיא של תנועת התיירים (אפריל ומאי, וספטמבר-אוקטובר). בתי המלון הטובים ביותר נמצאים, לא מפתיע, במרכז העיר באזור כיכר טיינאנמן והעיר האסורה, בעוד באזורים כמו Qianmen, Gulou ו-Houhai תמצאו אופציות אותנטיות ומסורתיות יותר באווירה תיירותית פחות. כל בית מלון שתמצאו באזור Chaoyang תמיד יהיה סמוך לבר, מסעדה או אזור קניות טובים.

בתי מלון מדרגות מחיר נמוכות ואף בינוניות עשויים שלא להחזיק אנשי צוות דוברי אנגלית בקו ההזמנות שלהם, לכן הקפידו לעשות את הזמנותיכם בפקס או לקבל אישור כתוב כלשהו על הזמנתכם בכל מקרה.

China World Hotel

שייך לרשת המלונות שנגרילה ונחשב לאחד הטובים שבמלונות בייג'ינג. שוכן במתחם הסחר העולמי הכולל גם בנייני משרדים, דירות פאר וחנויות יוקרה. האזורים הציבוריים מעוצבים בפאר רב ובכמויות מסחריות של שיש. החדרים, בעיצוב מודרני, נוחים ומרווחים ומצוידים בחדרי אמבטיה בעלי אמבטיות שיש אלגנטיות. במלון 6 מסעדות, 2 ברים, ספא, חנויות מועדון ריקודים וכל השירותים שאפשר לצפות ממלון יוקרה מודרני.

כתובת: 1 Jianguomenwai Dajie

להזמנת מקום במלון»

China World (צילום: טיים אאוט)
China World (צילום: טיים אאוט)

Grand Hyatt

מלון היאט בייג'ינג המרשים הוא חלק מקומפלקס Oriental Plaza – מתחם קניות ומשרדים ענק השולט על שדרת צ'אנג'אן. החדרים נעימים ומעוצבים בסגנון מודרני, ובית המלון מתפאר בבריכת שחייה אולימפית וסביבה גן טרופי מלאכותי הכולל מפלים ושמיים מלאכותיים המחקים מזג אוויר מסוגים שונים. המלון שוכן במרחק הליכה מכיכר טיינאנמן והעיר האסורה.

כתובת: 1 Dong Chang'an Jie, Dongcheng

להזמנת מקום במלון»

מלון גראנד הייאט (צילום: טיים אאוט)
מלון גראנד הייאט (צילום: טיים אאוט)

Peninsula hotel

מלון פאר אמיתי, השוכן במרכז רובע הקניות והעסקים ההומה של בייג'ינג ובמרחק הליכה קצרה מהעיר האסורה וכיכר טיינאנמן. בבית המלון חדר כושר מצויד היטב ובריכה, מרכז עסקים ואולמות כנסים, ומרכז קניות מן המשובחים בעיר בו תמצאו את מיטב הרשתות והמותגים מרחבי העולם. החדרים מרווחים ומפוארים, ומצוידים בכל טוב.

כתובת: 8 Jinyu Hutong, Dongcheng

להזמנת מקום במלון»

מלון peninsula (צילום: טיים אאוט)
מלון peninsula (צילום: טיים אאוט)

Bamboo Garden

בוודאי שלהיות סריס בעת העתיקה לא היה עניין נוח ונעים במיוחד, אבל לפחות הם זכו להתגורר במקומות קסומים כמו זה. זהו ביתו של הסריס הראשי בתקופת שושלת צ'ינג, וחדרי המלון ניצבים כולם סביב גינת במבוק מרכזית שופעת. המיקום לא רע, קרוב למרכז המסעדות של Houhai, והחדרים פשוטים, מסורתיים ונקיים מאוד.

כתובת: 24 Xiaoshiqiao Hutong, Xicheng

להזמנת מקום במלון»

Hilton Beijing

חדרי בוטיק במחירים נוחים, מבחר מגוון ונופלא של מסעדות וגם בר ה_Zeta Bar מושכים לכאן קהל מעודכן ואוהב מסיבות. מדיהם של אנשי הצוות הם עדות להקפדה על כל פרט, ומיני נגיעות סיניות בעיצוב בכל פינה משלימות חוויה שלמה ונהדרת. החדרים מעוצבים בסגנון נהדר, ואלה שבקומת העסקים מצוידים בטלוויזיות רחבות מסך, מכשירי די.וי.די ועוד.

כתובת: 1 Donfang Lu, Dongsanhuan Bei Lu

להזמנת מקום במלון»

מלון Hilton (צילום: טיים אאוט)
מלון Hilton (צילום: טיים אאוט)

Kapok Hotel

המבנה מצטיין בחזית מיוחדת במינה עם תאורת שתי וערב ייחודית. מיקום מעולה בשדרה עטוית עצים בין Wanfujing לעיר האסורה. בפנים העיצוב נעים ומזמין, עם חצר פנימית מקסימה. החדרים מעט כהים, אבל בכל זאת נעימים אם כי שונים מאוד זה מזה – חלקם מסוגננים מאוד וחלקם נראים כמו דף מן הקטלוג של איקאה. האבזור בכל החדרים מעולה, ובכולם תמצאו למשל טלוויזיות פלזמה. במקום חדר כושר קטן, סאונה, מרכז עסקים ומסעדה קטנה וחביבה.

כתובת: 16 Donghaumen Dajie, Dongcheng

להזמנת מקום במלון»

מלון Kapok (צילום: טיים אאוט)
מלון Kapok (צילום: טיים אאוט)

Lu song yuan

המקום שימש כביתו של גנרל בתקופת שושלת צ'ינג, והיום משמש כמקום לינה למי שמחפש משהו עם אופי. חלק מהאורחים מתאכזבים מעט ממצב החדרים שיכול להיות יותר טוב, אבל ניתן בהחלט להתנחם בגן המקסים עם ציפורי השיר התלוליות בכלוביהן ברחביו. החדרים שונים זה מזה בעיצובם ובאיכותם, אז בקשו לראות חדר לפני שאתם מתחייבים.

כתובת: 22 Banchang Hutong, Kuan Jie

להזמנת מקום במלון»

Trader's Hotel

אנשי עסקים שלא מעוניינים להיות פזרניים מדי במחירי הלינה שהם משלמים נוהגים ללון פה בדרך קבע. המקום צמוד למלון China World המפואר הצמוד אליו, ובמחיר החדר כלול גם גישה לחלק ממתקניו של השכן היוקרתי – בכלל זה כניסה לחדר הכושר המפואר. בית המלון בעל 570 החדרים מעט חסר אופי ושוכן במבנה מרובע וחסר ייחוד, אבל הצוות עושה כל שביכולתו לתת לאורחים להרגיש מעט מיוחדים. גם החדרים חסרי אופי, אבל הם מצוחצחים ומאובזרים היטב (כולל אינטרנט מהיר). מי שמעדיף פונקציונאליות, מחיר ונוחות על פני אופי וייחוד, זה המלון עבורו.

כתובת: 1 Jianguomenwai Dajie

להזמנת מקום במלון»

לא לאנשי עסקים בלבד (צילום: טיים אאוט)
לא לאנשי עסקים בלבד (צילום: טיים אאוט)

Raffles Beijing Hotel

המבנה בו שוכן המלון הוקם ב-1901 והוא אחד המבנים בעלי ההיסטוריה הצבעונית והמרתקת ביותר בעיר. לאחר שנקנה על ידי רשת Raffles העולמית ושופץ באופן מאסיבי, נפתח בית המלון ב_2006 וחזר לו ההדר והפאר הראויים למבנה חשוב והיסטורי כל כך. חלק מהחדרים אמנם אינם מקיימים את ההבטחה של הלובי המרהיב, אבל הם כולם מודרניים ונוחים.

כתובת: 33 Dong Chang'an Jie

להזמנת מקום במלון»

מפואר והיסטורי. מלון Raffles (צילום: טיים אאוט)
מפואר והיסטורי. מלון Raffles (צילום: טיים אאוט)

Kempinski Hotel Beijing Lufthansa Center

המלון האופנתי הזה מהווה חלק ממרכז לופטהנזה, הכולל מרכז קניות, בתי דירות ומשרדים. הוא שוכן בסמוך לאזור מסעדות וברים הומה, ובמרחק הליכה ממתחם השגרירויות. במלון מסעדה גרמנית מצוינת ולה מבשלת בירה עצמאית וטובה, וגם מעדנייה שרבים מהזרים תושבי בייג'ין נוהגים לפקוד דרך קבע. חדר הכושר והבריכה ממוקמים בקומה ה-18. במלון גם שני ברים וחנויות.

כתובת: 50 Liangmaqiao Lu

להזמנת מקום במלון»

מלון קמפינסקי (צילום: טיים אאוט)
מלון קמפינסקי (צילום: טיים אאוט)