צ'לסי: אמנות, אוכל, שופינג ובילוי

האטרקציה האורבנית המרהיבה ששינתה את האזור המוזנח של מערב צ'לסי

הטיילת הירוקה. Highline
הטיילת הירוקה. Highline

שכונת צ'לסי הטרנדית שוכנת במיד טאון במערב מנהטן למרגלות טיילת High Line ונהר ההדסון. בצידה הצפוני היא נושקת לרחוב 34 הסואן והגדוש בחנויות דגל רבות ובצידה הדרומי היא מסתיימת באיזור המיטפקינג. בצ'לסי בתי מגורים נמוכים והאווירה היא פמיליירית, צעירה, היפסטרית וגאה. האזור מציע למבקרים חוויה אורבנית הלקוחה מעולם החיים הטובים.

להזמנת מלון כהה

צ'לסי מרקט

שוק צ'לסי (שלא תתבלבלו עם מה שאתם יודעים על המושג "שוק") מלא סטייל. תמצאו בו מסעדות בסגנונות שונים, מאפיות ובתי קפה משובחים, קאפקייקס צבעוניים, בוטיק יין, מאכלי ים, פירות וירקות, חנויות כלי מטבח, חנות האופנה והלייף סטייל Anthropologie ואחרות; והכל במתחם סגור השוכן בתוך מבנה שבעבר היה מפעל לעוגיות.

צ'לסי מרקט (צילום: shutterstock)
צ'לסי מרקט (צילום: shutterstock)

רצפת הבטון והעיצוב האחיד של המקום המשלב אופי מתועש עם סגנון ביתי התאימו לשימור המבנה ולהסבתו למקבץ חנויות קטנות ועדכניות. האווירה חמימה, מזמינה מאוד ובעלת שיק מיוחד. ניחוחות הקפה, המאפיות והמסעדות גורמים לך לעצור ליד כל חנות וליד כל דוכן. סמוך לאחת הכניסות מתוארת ההיסטוריה של השוק בתמונות ובהסברים. גם אם לא תרצו לקנות דבר, כי המקום בהחלט אינו זול, כדאי להתיישב באחד מבתי הקפה או המאפיות ולטעום משהו קטן: כריך או מאפה, מיץ פירות סחוטים טריים – ולהמשיך.

כתובת:   9th Ave., between 15th and 16th Sts

אתר: chelseamarket.com

הגלריות של צ'לסי

אם תרדו מטיילת היי ליין במערב צ'לסי ברחובות 26-21 תמצאו עשרות גלריות באזור הטרנדי של האמנות בניו יורק. הגלריות, המציעות חוויה עכשווית באמנות, מציגות באולמות מרשימים עבודות צילום, ציור, אמנות על מראות בטכניקות שונות, פופ ארט בנגיעות עכשוויות, שילובי טכניקות על קנווס ועוד. מפתיע לגלות יצוג נכבד של אמנים ישראלים כמיכה נס, ניר עברון, ניר הוד ואחרים. אין טעם להמליץ דווקא על גלריות מסוימת, כיוון שהן רבות, לכן כדאי לעבור מגלריה לגלריה, לנשום אמנות, להתרשם ולספוג חוויה תרבותית כמה שאפשר. זוהי דרך טובה ליהנות מאמנות עכשווית בלי להעיק על הכיס, שכן הכניסה לגלריות חינם. מומלץ ושווה ביקור.

בילוי טרנדי

לחוויה נוצצת ואופנתית במיוחד מומלץ להגיע לבר הנוצץ – Le Bain – הנמצא במלון Strandard שבטיילת היי ליין . כבר במעליות החשוכות, בהן מוצבים מסכי טלוויזיה קטנים המשדרים מעין הולוגרמות הלקוחות מהעולם הבדיוני, תרגישו כי הגעתם למקום בעל אווירה אחרת.

המארחות החינניות בלבוש אלגנטי ומינימלי יקבלו את פניכם בכניסה, ולפני שהתחלתם לבלות תגלו כי הבר מתהדר בנוף פנורמי מרהיב, עוצר נשימה המשקיף על כל העיר.

הבר היוקרתי מעוצב כמו בסצנה בסרט של ג'יימס בונד: צינורות מתכת עד התקרה הגבוהה, מסביב בר עגול ולצדו כיסאות עץ בסגנון רטרו, ללא משענת. כל המקום מעוצב בסגנון רטרו המשולב בנצנוץ אופנתי ועכשווי בגוני חול וזהב. ספות העור המפנקות בצבע בז' מוצבות לצד שולחנות זכוכית סמוך לחלונות הגדולים כדי שאפשר יהיה לצפות בנוף. השטיחים באותו גון חול מנצנץ מוסיפים תחושה של רכות מלטפת ואלגנטית. המקום מזמין את כל המי ומי בסצנה האופנתית של ניו יורק: סלבס, דוגמניות וכל מי שמוכן לשלם (לא מעט) על משקה. ולא צריך יותר מזה. המקום יקר אך שווה ביותר.

אגב, אל תתאפקו. אפילו בשירותים האפלוליים בצבע שחור אפשר להשקיף על כל העיר מן הקומה ה-18, לחזות באורותיה הנוצצים של ניו יורק, להתפעל וליהנות.
כתובת: 848 Washington St

 טיילת High Line

טיילת High Line במערב מנהטן – המתחילה מדרום לרחוב 14 ונמשכת עד רחוב 34 – נבנתה במקומה של מסילת רכבת נטושה שהייתה למפגע סביבתי. ביוזמת עיריית ניו יורק וחברת הרכבות הוחלט על פיתוח המקום, שהפך לפארק וטיילת המבטאים את השכבות ההיסטוריות של המקום, לצד אדריכלות נוף מודרנית, יפהפייה, הקולעת בייחוד לטעמם של חובבי הסגנון האורבני, המודרני והמינימליסטי.

הטיילת מצדה האחד משקיפה על ההדסון, ומצדה האחר – על בניינים ורחובות בשכונה, ששופצו ללא היכר (ומחיריהם נסק בהתאם). ספסלי עץ שמראם פשוט ונקי מאוד מוצבים לכל האורך, לצד מדרגות מקורות עץ בצבע אפור טבעי שעליהן מונחים כיסאות עץ (הדומים לכיסאות שיזוף).

אמפיתיאטרון קטן, ממש מעל הכביש הסואן, מאפשר הצצה מבעד לזכוכית על הכביש לצורכי צילום ומוצגים בו מופעי רחוב קטנים. סככות מטפסים וצמחייה שנראית כאילו גדלה באופן טבעי מקשטות את הטיילת לכל אורכה. הצמחייה מתאימה היטב לקונספט העיצובי המינימליסטי של האזור ומשתלבת היטב עם גוני האפור והאדום של הבניינים שמסביב.

האודיטוריום הקטן (צילום: shutterstock)
האודיטוריום הקטן (צילום: shutterstock)

המקום הפך במהרה לסוג של אטרקציה ביום ובלילה. כיום מטיילים רבים פוקדים את הטיילת, בתי קפה עם כיסאות צבעוניים צצים מבעד לעיקולים השונים, וביום שמש חורפי או קיצי כיף ומשמח להלך בה. במהלך המסלול ניתן לרדת בגרמי מדרגות אל הרחובות שמתחת ולפקוד את אזור המיטפקינג (Meatpacking) והגלריות המשובחות של צ'לסי.