ניו יורק עם הילדים

מפינת ליטוף בגן חיות ועד דינוזאורים במוזיאון הטבע. ילדים יאהבו את ניו יורק

גן החיות בברונקס (צילום: טיים אאוט)
גן החיות בברונקס (צילום: טיים אאוט)
21 באוקטובר 2013

ניו יורק היא עיר לכולם, וזה אומר כמובן גם לילדים. כיאה לעיר שמציעה לכל אחד משהו לפי טעמו, כך גם לילדים לא חסר כאן מה לראות, לעשות ולאכול. הרבה נאמר כבר על אזור הטיימס סקוור, שהפך למתחם המכיל אינספור פעילויות ואטרקציות לילדים, אבל הורים – אל תגבילו את עצמכם לאזור מרכז העיר. גם לפרבריה הרחוקים של ניו יורק, כדוגמת ברוקלין והברונקס, יש הרבה מה להציע לזאטוטים שלכם.

Central Park Wildlife Center Zoo

אחת האטרקציות המרכזיות של הסנטרל פארק היא גן החיות, שבו 130 זנים שונים של בעלי חיים. אפשר לראות כלבי ים משחקים מעל ומתחת לפני המים, תנינים, קופים ודובי קוטב ענקיים.

כתובת:  5th Ave. at 64th St.

Madame Tussauds New York

אם אתם אוהבים את הז'אנר – זוהי הגרסה הניו יורקית למוזיאון השעווה הלונדוני הידוע. האוסף מתעדכן מדי כמה חודשים ומתאים עצמו לסלבס המקומיים כמו גם הבינלאומיים.

כתובת: 234 W 42nd St., bet Seventh & Eighth

אתר: www.nycwax.com

גן החיות בברונקס (צילום: טיים אאוט)
גן החיות בברונקס (צילום: טיים אאוט)

Chelsea  Piers

קומפלקס ספורט מאסיבי המשתרע על פני שישה בלוקים לאורך נהר ההדסון באזור צ'לסי וכולל מועדון גולף, באולינג, זירת החלקה על הקרח, מועדון כושר ענקי ועוד. שעות הפתיחה משתנות באופן תדיר ומומלץ לבקר באתר האינטרנט לקבלת מידע עדכני.

כתובת: Piers 59-62, W 17th to 23rd Sts., at Eleventh Ave.

אתר: www.chelseapiers.com

Bronx Zoo

בתוך גן החיות של הברונקס ישנו אזור ייעודי לילדים – גן הברונקס – ובו יש חיות מבויתות שהילדים יכולים ללטף ועוד. אל תפספסו את ההאכלה היומית של אריה הים.

כתובת:  Bronx River Pkwy at Fordham Rd., Bronx

American Museum of Natural History

המוזיאון כולל את האוסף הגדול והנהדר ביותר בעולם של מאובני דינוזאורים. כבר בכניסה למוזיאון נתקלים בברוזאורוס המתנשא על רגליו האחוריות כדי להגן על צאצאיו מפני אלוזאורוס תוקף – קבלת פנים מרשימה למוזיאון הגדול בעולם מסוגו. באמצע שנות התשעים שופץ המוזיאון, תוך כדי ניצול ההזדמנות לשילוב גילויים מדעיים חדשים בתצוגה. שאר המוזיאון דרמטי לא פחות. אולם השונות הביולוגית (Biodiversity) בוחן את המערכות הביולוגיות בעולם, ובאולם ה-Ocean Life מוצג דגם בגודל אמיתי של הלוויתן הכחול. ה-Rose Center for Earth & Space המרהיב, שבנייתו עלתה 210 מיליון דולרים, הוא כדור ענק שבו אפשר לגלות את היקום במופעי תלת מימד ב-Hayden Planaterium, וליהנות ממופעי אורות ב-Big Bang Theater. קולנוע IMAX מקרין תוכניות טבע גדולות מהחיים.

כתובת: Central Park West, at 79th St

אתרwww.amnh.org

Museum of Natural History (צילום: טיים אאוט)
Museum of Natural History (צילום: טיים אאוט)

Sony Wonder Technology Lab

מעבדת הטכנולוגיה של סוני היא מקום נהדר ובחינם המאפשר לילדים מכל הגילים ללמוד על טכנולוגיה באמצעות תערוכות אינטראקטיביות. למרות התור בכניסה (יש להצטייד בכרטיסים מהדוכן שבתוך הבניין לפני שעומדים בתור), מדובר באחת החוויות המוצלחות לילדים. רובוט חביב ישעשע אתכם בעת ההמתנה. לאחר קבלת כרטיס מגנטי עם תמונה יוכלו הילדים לגשת לעמדות המשחק, הכוללות את ה-Image Lab המאפשרת משחק בדמויות ותמונות, ה-Sound Lab למשחק עם צלילים, עמדה למשחק במכשור רפואי מתקדם, אולפן טלוויזיה ממוחשב וגם אולם קולנוע קטן עם טלוויזיה בגודל 72 אינץ'. ילדים מתחת לגיל 8 יזדקקו אולי להסברים נוספים.

כתובת: 550 Madison Ave

אתר: www.sonywondertechlab.com

Sony Wonder Technology Lab (צילום: טיים אאוט)
Sony Wonder Technology Lab (צילום: טיים אאוט)

 Central  Park

בפארק אינספור גני משחקים לילדים, שבילי הליכה, ריצה ואופניים, אגמים ואפילו קולנוע מתחת לפני השמיים. ילדים יתלהבו מקרוסלת Friedsam  הנמצאת מרחק הליכה קצר מרחוב 54 והשדרה החמישית, ובחורף יכולים חובבי ההחלקה על הקרח להחליק ב-Wollman Rink. בין הרחובות 66 ו-72 תמצאו את ה-Mall, שבו מגרשי כדורעף והרבה מאוד מחליקי רולרבליידס. מזרחה משם נמצא מתחם ההופעות, המארח בים השאר גם את ה-Summerstage Central Park, ניתן  לשכור גם סירת משוטים או גונדולה ולצאת ולשוט באגם. ה-Great Lawn היא המדשאה הגדולה ביותר בפארק, והיא משמשת גם כמקום כינוס פוליטי וגם כאתר להופעות אופרה בקיץ.