סיבוב גלריות בסידני

מודרני, קלאסי, עכשווי ואבוריג'יני מתערבבים יחדיו בסצנת האמנות בסידני

אמנות אבוריג'ינית עכשווית (צילום: טיים אאוט)
אמנות אבוריג'ינית עכשווית (צילום: טיים אאוט)

קשה להגדיר את סצנת האמנות הוויזואלית של סידני. גלריות גדולות ומסחריות מתחרות על תשומת הלב בגלריות צנועות ונסיוניות. גם הכיוון האמנותי מתנדנד בין ציור קונבנציונלי ובין אמנות אבוריג'ינית או מדיה חדשה. כל זה קורה תוך תחרות סמויה עם מלבורן על תואר "בירת האמנות האוסטרלית".

מרכז הגלריות המסחריות בעיר הוא Paddington, אזור עמוס בהשקות חגיגיות ובפתיחות מלאות סלבס. אם יש לכם כמה שעות, תוכלו לעשות כאן סיור מרוכז בין כמה מהגלריות החשובות בעיר. מדרום ל-CBD, גם Waterloo מתחיל להסתמן כאזור אמנותי, וכמובן, במרכז העיר עצמו יש כמה גלריות חשובות.

רוב הגלריות סגורות בימי שני, וחלקן סגורות לרגל חופשה בחג המולד, אז מומלץ להתקשר לוודא את שעות הפתיחה. הכניסה חינם, למעט אם צוין אחרת. למידע עדכני על תערוכות ופתיחות, היכנסו לאתר טיים אאוט סידני www.au.timeout.com/sydney.

2 Danks Street

מחסן שהפך למגה-גלריה ומציע שבע תצוגות קבועות ושלוש מתחלפות. בתצוגות: Aboriginal & Pacific Art (עבודות אבוריג'יניות מסורתיות וחדשות), Utopia Art Sydney (שמקדמת אמנים אבוריג'ינים מהטריטוריה הצפונית של אוסטרליה), גלריה Conny Dietzschold (עבודות בינלאומיות) ו-Brenda May Gallery (עבודות מודרניות ונסיוניות במגוון סוגי מדיה).

כתובת: 2 Danks Street, at Young Street, Waterloo

אתר: www.2danksstreet.com.au

ריכוז גלריות בשכונת ווטרלו ורחוב דאנקס (צילום: shutterstock)
ריכוז גלריות בשכונת ווטרלו ורחוב דאנקס (צילום: shutterstock)

Aboriginal Art Print Network

האוצר מייקל קרשאו טוען שזהו האוסף הגדול בעולם של הדפסים אבוריג'יניים במהדורה מוגבלת. כמה מהאמנים הילידים הידועים במדינה מציגים פה, בהם רובר תומס וסאלי מורגן. ההדפסים הממוספרים והחתומים הם דרך מצוינת (וזולה יחסית) להיכנס לתחום האמנות האבוריג'ינית האיכותית. אתר האינטרנט של הגלריה מציג רשימה מפורטת של העבודות.

כתובת: 68 Oxford Street, between Crown & Riley Streets, Darlinghurst

אתר: www.aboriginalartprints.com.au

ArtHouse Hotel

פאב ותיק ואהוב שמשמש גם כגלריה לאמנות, ומעלה כ-30 תצוגות בשנה – החל בצילום, דרך פיסול וכלה במיצבים. בימי שני מתקיימים פה שיעורי ציור בחינם, כולל מודל – רק תביאו חומרים.

כתובת: 275 Pitt Street, between Park & Market Streets, CBD

אתר: www.thearthousehotel.com.au

גלריית ArtHouse Hotel (צילום: טיים אאוט)
גלריית ArtHouse Hotel (צילום: טיים אאוט)

Australian Centre for Photography

גלריה מרשימה לצילום ולניו-מדיה, לאמנים מקומיים וזרים כאחד, שמציגה גם עבודות וידיאו חדשניות. צלמים מתחילים יכולים להירשם פה לקורסים, או להשתמש בחדר החושך או במעבדת המחשבים. הגלריה מוציאה מגזין צילום נחשב "Photofile".

כתובת: 257 Oxford Street, between Ormond & William Streets, Paddington

אתר: www.acp.au.com

Martin Browne Fine Art

גלריה של שתי קומות המציגה מבחר גדול של עבודות מודרניות, אוסטרליות ובינלאומיות. אבל הסיפור מאחורי הבניין מעניין לא פחות מהתוכן – "הבית הצהוב" שימש כבית מגורים לאמנים אוסטרלים דגולים כמו ברט וייטלי ומרטין שארפ, וצבעו אמור לייצג את השאיפה הלא ממומשת של ואן גוך לביטוי אמנותי.

כתובת: 57-59 Macleay Street, at Challis Avenue, Potts Point

אתר: www.martinbrownefineart.com

גלריית Martin Browne Fine Art (צילום: טיים אאוט)
גלריית Martin Browne Fine Art (צילום: טיים אאוט)

Roslyn Oxley9 Gallery

אחת הגלריות היפות בסידני, ואולי אחת הטובות בכל המדינה. מתארחות פה עבודותיהם של מיטב האמנים האוסטרלים, חלקם אבוריג'ינים, כמו גם אמנים מוכרים מכל העולם. הגלריה גם משקיעה בגידול אמנים מקומיים, והצוות משכיל ואדיב.

כתובת: 8 Soudan Lane, off Hampden Street, Paddington

אתר: www.roslynoxley9.com.au

גלריית Roslyn Oxley9 Gallery (צילום: טיים אאוט)
גלריית Roslyn Oxley9 Gallery (צילום: טיים אאוט)

Collins & Kent Fine Art

גלריה יוקרתית, חלק מה-Opera Quays, אזור קניות ומסעדות בין בית האופרה ל-Circular Quay. הגלריה מציגה עבודות של מאסטרים אירופים, כמו שאגאל, דאלי, מירו, פיקאסו ומאטיס.

כתובת: Shop 25, Opera Quays, 7 Macquarie Street, Circular Quay

אתר: www.collinskent.com.au