פראג עם ילדים

בניתם על חופשה רומנטית בפראג אבל לא הצלחתם למצוא סידור לילדים? עם תכנון נכון גם אתם וגם הילדים יכולים לחזור מרוצים ועמוסי חוויות. הנה כמה המלצות

בן זוגי ואני היינו זקוקים לחופשה. הקוסמוס, לעומת זאת, חשב אחרת. הסבתות לא היו פנויות לבייביסיטר, אתרי הדילים לא האירו לנו פנים וגם הבוסים לא ממש שמחו לאשר את החופשה. החלטנו לא לוותר, בעבודה הסברנו שאין מצב, והזמנו כרטיסי טיסה לכל המשפחה לפראג.

חברים ובני משפחה ששמעו על התכנון הרימו גבה ואמרו שאנחנו עושים טעות, שפראג היא מקום רומנטי, שהילדים יטפסו על הקירות משעמום. למרבה השמחה החליטה גם אחת מחברותיי לקפוץ למים, והצטרפה לטיול עם בעלה והילדים. וכך, עם התיקים (שהכילו הרבה לבוש חם כיוון שהטיול תוכנן לחודש דצמבר) ארזנו גם תינוק אחד, ילד אחד בן שלוש, ועוד אחד בן שבע, ויצאנו לדרך.

גבעת פטרין | רכבל ומבוך

כמעט מכל פינה בפראג אפשר לראות את גבעת פטרין (Petřín), שבראשה מתנוסס בניין דמוי מגדל אייפל. אם יש לכם זאטוטים, מדובר באתר חובה בפראג. את הדרך אל ראש הגבעה אפשר לעשות ברגל או ברכבל. למטיילים עם עגלה מוטב לבחור באפשרות השנייה. מי שרוצה יכול לעלות (ברגל או במעלית) עד לראש המגדל וליהנות מתצפית יפהפייה על העיר. בפארק שבראש הגבעה אפשר לטייל או לערוך פיקניק וליהנות ממבוך מראות משעשע – אם כי למען האמת מה שכבש את לבם של הילדים היה בעיקר הרכבל.

התיאטרון השחור | משחקים בין אור לחושך

מופע התיאטרון השחור (černé divadlo) היה אחד האירועים שהשאירו חותם על הילדים. מדובר במופע המשלב קטעי אנימציה ופנטומימה והרבה משחקים בין אור לחושך, וכל זה כשהשחקנים שעל הבמה הם בלתי נראים. אנחנו בחרנו במופע ששמו "Afrikania", בעיקר בשל אהבת הילדים לבעלי חיים. המופע לוקח את הקהל לטיול ביבשת השחורה ולמפגש עם חיות אקזוטיות, עם מוזיקה סוחפת וריקודים. היה מפתיע לראות איך באמצעות משחקי תאורה השחקנים נראים כמו חיות אמיתיות שדוהרות או משוטטות ברחבי הסוואנות של אפריקה. המופע כולו הוא בלי מילים, כך שאין חשש שהילדים לא יבינו את העלילה. בהתחלה הם שאלו המון שאלות, אבל לאט-לאט הם התהפנטו למתרחש על הבמה ונהנו מכל רגע.

מוזיאונים | צעצועים גדולים ומוצגים קטנטנים

אי אפשר להיות באירופה בלי לבקר במוזיאון אחד לפחות, אבל כשעושים זאת עם ילדים צריך שהחוויה תהיה מהולה גם בכיף. מוזיאון הצעצועים (Muzeum hraček) מציג את האוסף השני בגודלו בעולם של צעצועים, מתקופת יוון ועד היום. גולת הכותרת של המוזיאון היא תצוגת ענק של בובות ברבי מכל התקופות והטרנדים, כולל ברביות לבושות בבגדי מעצבים. הבנות התעכבו ליד ברבי וקן, ואילו הבנים העדיפו להתמקד בצעצועי מלחמת הכוכבים ובשלל הרובוטים.

עוד מוזיאון מעניין הוא מוזיאון המיניאטורות (Muzeum miniatur). מדהים מה אפשר ליצור, למשל, על גבי גרגיר אורז. בכניסה למוזיאון תצוידו בזכוכית מגדלת, ורק באמצעותה תוכלו לחזות בפלא המיניאטורי שלפניכם. הילדים התלהבו בעיקר מדגם של ספינה המוצג על כנף של יתוש ומדגם של רכבת המוצג על שערה של בן אדם.

תיאטרון בובות (צילום: shutterstock)
תיאטרון בובות (צילום: shutterstock)

פיקניק וטיול | על גדת הוולטבה

במרכז פראג זורם הנהר וולטבה (Vltava). לאורך גדת הנהר אפשר לערוך פיקניק, לשחק עם הילדים, ואפילו לצאת לשיט על הנהר בסירות מאורגנות, המציעות לעתים גם ארוחה ומוזיקה מקומית. בקרבת גשר קארל (Karlův most) יש פארק על גדת הנהר, ובו מגוון פינות ישיבה מוצלות, גינות ומתקני משחק לילדים. אם אתם צריכים קצת מנוחה – זה המקום האידיאלי.

מידע מעשי

המלצה: אם אתם מגיעים לעיר בחורף, מומלץ להלביש את הילדים בכמה שכבות, כך שיהיה אפשר לקלף מהם חלק מהבגדים במקומות סגורים. כפפות, צעיפים ואביזרי חורף כדאי לקנות דווקא בארץ, כי בפראג מחירם גבוה.

גבעת פטרין

כתובת: Mala Strana, Prague 5

הגעה: לנקודת העלייה לרכבל אפשר להגיע מכל רחבי העיר בקווי הטראם 6, 9, 12, 20, 22, 23. הנסיעה ברכבל כלולה במסגרת כרטיס הנסיעות היומי שתקף ברכבת, בטראם וברכבל.

מתי: נובמבר-מרס 22:00-9:00. הרכבל יוצא מהתחנה כל 15-10 דקות. בנובמבר-פברואר התצפית מראש המגדל פתוחה מדי יום בשעות 18:00-10:00.

מחיר נסיעה ברכבל: 32 קורונות (כ-6.5 שקלים)

טלפון: 420-257-320-112

אתר: www.tinyurl.com/477em

התיאטרון השחור

כתובת: Pařížská 4

מחיר: 480 קורונות לכרטיס

טלפון: 420-222-314-448

אתר: www.imagetheatre.cz/he

הערה: המושבים בתיאטרון אינם מסומנים, והדלתות נפתחות כחצי שעה לפני תחילת המופע. אם אתם באים עם ילדים, מוטב לתפוס מושבים בקרבת הבמה. משך המופע כשעה וחצי בלי הפסקה.

מוזיאון הצעצועים

כתובת: Jirská 4, Prague 1. מתחם מצודת פראג

פתוח: מדי יום 17:30-9:30

מחיר: 60 קורונות למבוגר, לילדים מתחת לגיל 15 הכניסה חינם

טלפון: 420-243-71111, 420-243-72294

אתר: www.prague.net/toy-museum

מוזיאון המיניאטורות

כתובת: Strahovské nádvoří 11, Prague 1

פתוח: מדי יום 17:00-9:00

מחיר: 70 קורונות למבוגר, 50 קורונות לילד

טלפון: 420-233-352-371

אתר: www.muzeumminiatur.com/en