הרומנטיקה שולטת בכל: אטרקציות בפריז

מגדל, אי, מוזיאון, כנסייה ומרכז אמנותי - 5 האתרים שאסור לפספס בפריז

נוטררדאם (צילום: shutterstock)
נוטררדאם (צילום: shutterstock)
29 באוקטובר 2013

 Louvre

הלובר הוא המוזיאון הגדול בעולם, ומכיל כ-35,000 פריטים. המקום הוא פסיפס מבריק של גלריות, חדרים, גרמי מדרגות ופינות נסתרות. תרבויות מצרים, רומא ויוון, וגם תרבויות האסלאם והמזרח התיכון מוצגות בגלריות מפוארות, המוקדשות במיוחד להן וגם האמנות המערבית, מימי הביניים ועד המאה ה-19 זוכה למקום של כבוד. פירמידת הזכוכית ואגף רישלייה, שנבנו בתקופת מיטראן, הפכו את המוזיאון לתופעה עולמית ייחודית, אך כל אלה כמובן מתגמדים אל מול יחסי הציבור שעשה "קוד דה-וינצ'י" למוזיאון המפורסם ביותר בתבל. כך או כך, אם תבקרו במוזיאון אחד בלבד בחייכם, זו צריכה להיות בחירתכם. תמצאו פה יצירות פאר כדוגמת דוד, מונה ליזה, ונוס ממיילו והכתרת נפוליאון הראשון, וזה רק חלקיק ממה שמצפה לכם.

כתובת: cour Napoléon רובע 1

אתר: www.louvre.fr

הלובר (צילום: shutterstock)
הלובר (צילום: shutterstock)

 Centre Pompidou (Musée National d'Art Moderne)

הצבעים הבוהקים וצינורות הענק החשופים הפכו את המוזיאון, שחגג לאחרונה 30 שנה, לאחד האתרים המוכרים ביותר בעיר. הוא מכיל את האוסף הגדול ביותר באירופה של אמנות מודרנית, כדוגמת הקומה הרביעית המוקדשת לאמנות שלאחר שנות השישים, והתצוגות החולפות מצליחות תמיד לרתק. אל תפספסו את העלייה במדרגות הנעות דרך צינורות הפלסטיק השקופים שבחזית המבנה עד הקומה העליונה, כך שהנוף הפריזאי נחשף בהדרגה וזה רבותיי, שווה כל דקה.

כתובת: rue Saint-Martin רובע 4

אתר: www.centrepompidou.fr

מרכז פומפידו (צילום: shutterstock)
מרכז פומפידו (צילום: shutterstock)

Tour Eiffel

מגדל אייפל מתנשא לגובה של 324 מטר. המגדל נבנה בשנת 1889 בשאן דה מארס, ליד נהר הסן והוא אחד האתרים המפורסמים ביותר בעיר. המגדל נקרא על שם המהנדס גוסטב אייפל שבנה אותו. כשישה מיליון מבקרים פוקדים את האתר מדי שנה.

אתר: http://www.tour-eiffel.fr

חגיגות יום הבסטיליה (צילום: shutterstock)
חגיגות יום הבסטיליה (צילום: shutterstock)

כנסיית נוטרדאם

הכנסייה המפורסמת בעולם (כפי הנראה) נבנתה בין השנים 1163-1345 על קרקע בה עמד בעת העתיקה מקדש גאלו רומי ויותר מאוחר, בזיליקה נוצרית. בשער הכניסה תמצאו פיסולים ותבליטים נהדרים, והכנסייה כולה היא מופת של אדריכלות גותית מרשימה.

כתובת: Place Jean Paul-Parvis Notre-Dame

אתר:  http://www.notredamedeparis.fr

Ile de la Cité

Ile de la Cité הוא המקום שבו נולדה פריז. סביב 250 שנה לפנה"ס, ייסד כאן שבט קלטי-גאלי יישוב חדש. בימי הביניים הפך האזור למרכז כוח פוליטי ודתי: השלטון המלוכני מצד אחד, והכנסייה בצד השני ליד נוטרדאם.

אולי הנקודה הכי מקסימה באי היא הקצה המערבי, היכן שניצב Pont Neuf (בצרפתית "הגשר החדש"), שנבנה בשנת 1607. לאורך הקשתות שלו מפוסלים פרצופים הקפואים בעוויתות משונות. לפי האגדה, אנשי החצר של הנרי ה-3 שימשו השראה לפסלים. הגומחות, המתאימות לנשיקות אוהבים לאור שקיעה, שימשו בעבר למסחר ולעסקים מפוקפקים של עוקרי שיניים, מוכרי ספרים ודומיהם.