קפיטליזם למתחילים: שופינג בפראג

בין אם אתם מחפשים מציאות בשווקים ציוריים או מתענגים על מיטב הפריטים של מעצבי העל המקומיים, קניות בפראג זה עדיין ניסוי בקפיטליזם חדש

לקנות וליהנות (צילום: shutterstock)
לקנות וליהנות (צילום: shutterstock)
24 באוקטובר 2013

חלפו הימים שבהם פרסומות מערביות גרסו כי בפראג אפשר להחליף זוג ג'ינס באוטו, אבל למרות זאת, פראג עדיין לא השיגה את בירות המערב בכל הקשור לקניות. שעות פתיחה מעצבנות ושירות גס רוח עדיין תמצאו בחלק מהמקומות – שריד לתקופה שבה המוכרים היו עובדי ציבור שהועסקו על ידי חברות ממשלתיות. החזר כספי הוא משהו שלא תראו כאן, ואם רציתם להחזיר את הסחורה שרכשתם תיאלצו להסתפק באפשרות של החלפתו בפריט אחר מאותה החנות. רשתות ביגוד משעממות וחנויות המוכרות פריטים זולים וסרי טעם עדיין נפוצות כאן, אבל המחירים מזכירים הרבה יותר את המערב ואינם קשורים כלל למשכורתו של הצ'כי הממוצע.

החדשות הטובות הן שהדברים הללו אכן משתנים כל העת. כרטיסי אשראי מתקבלים היום ביותר ויותר מקומות, וקניות הן תענוג אמיתי אם אתם יודעים בדיוק מה אתם מחפשים. מלבד זאת, ללכת לקניות בעיר זו דרך מצוינת להכיר אותה. ואזורי הקניות מנוקדים בברים ובתי קפה כדי להניח את שקיות השופינג שלכם וללגום משהו בין חנות לחנות.

אמנות הזכוכית והקריסטל הצ'כית, כמו גם תכשיטי ענבר וגרנט, הם עדיין גולת הכותרת של הסחורה המקומית ומהווים שיא של מאות שנים של התמקצעות. אם לא תמצאו את קראף הקריסטל או את התליון שאתם מחפשים באחת מהחנויות הרבות באזור כיכר ונצ'סלס, כנראה שפשוט לא חיפשתם מספיק טוב. חנויות לבגדים וחפצים מיד שנייה, וכן חנויות עתיקות, תמצאו כאן בשפע, והנבירה בין אלפי הפריטים שמוצגים בהן היא לא פחות מהנה מהקנייה עצמה. בוטיקים של מעצבים קטנים קצת יותר קשה למצוא, אבל מספרם הולך ועולה כל העת ושווה לחפש כדי לרכוש פריטים מקוריים באמת ובאיכות מעולה.

באופן כללי, בחנויות באזור הרדצ'אני וטירת פראג תמצאו בעיקר פריטים לתיירים ומזכרות שונות. החנויות המעניינות יותר נמצאות בעיר העתיקה, שם תמצאו בוטיקים קטנים וחביבים וחנויות עתיקות ויד שנייה. הדוכנים של הרוכלים על גשר צ'ארלס פונים בעיקר לתיירים, אולם אפשר למצוא בהם גם שכיות חמדה לא רעות. אזור השופינג העיקרי בעיר, עם זאת, הוא נובה מסטו, שם תמצאו חנויות ובתי כלבו מכל סוג. נסו את פסאג' Lucerna, בו מספר רב של חנויות מרתקות, את חנות הכלבו Tesco ואת ענקית המוזיקה Bontonland. בכל מקרה, צפויה לכם חוויית שופינג שונה ומרתקת.

Big Ben Bookstore

אם סיימתם את כל חומר הקריאה שלכם, או שאתם מעוניינים להצטייד בחומר קריאה על פראג, כאן תמצאו את כל מבוקשכם. בחנות מבחר גדול של כתבי עת ועיתונים באנגלית, וכן של ספרי ילדים בשפות שונות. הצוות מכיר היטב את ההיצע בחנות ושמח לעזור.

כתובת: Mala Stupartska 5, Stare Mesto, Prague 1

Belda Jewelry Design

מקום עם היסטוריה ארוכה והתכשיטים הייחודים שלו הם עדות ליצירתיות וסטייל. המבחר הקטן כולל פריטים של תמצאו בשום מקום אחר, והמחירים בהתאם.

כתובת: Prague 1 Nové Město, Mikulandská 10

אתר: http://www.belda.cz

Flamingo Park

החנות הזו שנוסדה ע"י זוג צ'כי-אוסטרלי, היא ללא ספק השראה למקוריות. כאן תמצאו שילוב מעניין של בגדים מאת מעצבים מקומיים, אקססוריז, צעצועים וקיטש לבית.

כתובת: Prague 3 Žižkov,  Vlkova 11

אתר: http://www.flamingopark.cz