ניטרוי, השכנה ממול

ניטרוי, העיר ששוכנת מול ריו דה ז'נרו, מציעה מוזיאון אמנות מעוצב להפליא וגם אדריכלות מודרנית, תצפיות קלאסיות וחופים טובים

מוזיאון האמנות של ניטרוי (צילום: shutterstock)
מוזיאון האמנות של ניטרוי (צילום: shutterstock)

העיר ניטרוי (Niterói), שכנתה של ריו דה ז'נרו, שוכנת מולה מעבר למפרץ גואנברה. היא ידועה בעיקר בזכות המוזיאון לאמנות עכשווית, יצירתו של האדריכל נימייר, המפארת את קו המים שלה. אולם יש בה גם חיי לילה תוססים וסצינת מוזיקה לא רעה, וחופי ניטרוי מצטיינים בתצפיות יפות על ריו. לאורך האוקיינוס, בחלקה הדרומי של ניטרוי, משתרעים כמה חופים יפהפיים וריקים למדי.

ההגעה לניטרוי ממרכז ריו פשוטה – מעבורת או אוטובוס ואתם שם. האוטובוס והמעבורת, היוצאת מ-Praça XV כל 15 דקות 24 שעות ביממה, מגיעים לאותו מסוף. כדי להגיע לחופי האוקיינוס של ניטרוי, פשוט פנו ימינה ותמצאו אוטובוסים. מחוץ לטרמינל פועל מרכז מידע לתיירים (פתוח כל יום 18:00-9:00).

האטרקציה שפרסמה את ניטרוי – המוזיאון לאמנות עכשווית (Museu de Arte Contemporânea, ובקיצור MAC) – היא עוד יצירה של האדריכל הברזילאי אוסקר נימייר, שנחשב לאחד השמות החשובים כיום באדריכלות המודרנית הכלל-עולמית (הוא האחראי למראה של הבירה ברזיליה). המוזיאון מתרומם על בסיסו העגול, שקוטרו תשעה מטרים בלבד, מתוך בריכת השתקפות שנמצאת על קו המים. המבנה כולו מזדקר מעל צוק, ונראה כמרחף מעל מימי המפרץ. תערוכות האמנות המוצגות בתוכו מחווירות לעומת ייחודו של המבנה, ובכל זאת, קשה לצאת מאוכזבים (כתובת Mirante Boa Viagem טלפון 2620-2481 אתר www.macniteroi.com.br).

מכאן יש תצפית יפה על החופים מסביב, אבל גם אם הם נראים מזמינים, המים בהם לא כל כך מתאימים לשחייה, וכדאי להתאפק עד שמגיעים לחופים הדרומיים יותר. אפשר להמשיך לאורך המפרץ עם Praia de São Francisco (פלאיה דו סאו פרנסיסקו), הרצוף מסעדות וברים – ומשם תוכלו לקחת מונית ולעלות אל הפארק Parque da Cidade שבמעלה ההר. מכאן תזכו לתצפית יפה על כל ניטרוי, על המפרץ ועל ריו. זהו מקום נפלא לראות ממנו את השמש שוקעת מאחורי הר לחם הסוכר.

חוף Itaipu (צילום: shutterstock)
חוף Itaipu (צילום: shutterstock)

חופי האוקיינוס של ניטרוי מספקים מפלט נהדר מהחופים העמוסים לעייפה של ריו. הם מתאפיינים ברצועות ריקות ובלתי נגמרות של חול נקי, ומאחוריו צמחייה ירוקה ומעט בתי מגורים של עשירי ריו. חופי Piratininga ו-Camboinhas נמתחים לאורך כחמישה קילומטרים יחדיו, ואפשר להגיע אליהם באוטובוס מספר 39 ממסוף המעבורת שבמרכז ניטרוי. בקצה Camboinhas, מעבר לאגם, נמצא חוף Itaipu, חוף נהדר לשחייה המוקף בכפר דייגים קטן ונחמד, ולפיכך אפשר להתענג פה על ארוחה של דגים טריים. ההגעה לפה היא באוטובוס מספר 38, היוצא גם הוא ממסוף המעבורת או מ-Praia de São Francisco (בצומת שדרות Avenida President Franklin Roosevelt).