מהדורה לילית: מועדון חדש ייפתח הלילה בבית מעריב

מועדון חדש בשם "בית מעריב" עומד להיפתח במבנה ההיסטורי המיועד להריסה. בעליו מאמינים שדווקא המיקום על שלל בעיותיו יהיה סוד ההצלחה

בית מעריב. צילום: דוד שי
בית מעריב. צילום: דוד שי
18 באוגוסט 2016

אחת מתוצאות עזיבתה של מערכת עיתון "מעריב" את בניין מעריב לפני שלוש שנים הייתה הפיכתו למבנה המיועד להריסה. היו תוכניות להפוך אותו למגדל בן 55 קומות ואפילו למתחם אמנים, אבל אנשי חיי הלילה דווקא ראו פוטנציאל במבנה הקיים – והיום (חמישי) ייפתח במקום מועדון חדש.

עוד שלושה מקומות שנפתחו לאחרונה:
הפסאז' חזר לפעילות לאחר הפסקה ארוכה
הוויניל לא מת: חנות תקליטים חדשה נפתחה בבית רומנו
נמצא מחליפו של קרטל תל אביב: הכירו את החלל

למי שהספיק לשכוח: עיתונאי "מעריב" עזבו את הבניין ההיסטורי, שנבנה בשנות ה־50, על רקע מכירת העיתון שיצרה טלטלה בעולם התקשורת. בשנה שאחרי אישרה העירייה את הריסתו, והוצגו תוכניות חלופיות לאכלוס מתחם הרפאים. בינתיים עבודות הרכבת הקלה הבריחו משם בעלי עסקים, והנה התגלה הפוטנציאל: מועדון בית מעריב – מבית היוצר של יוצאי האומן 17 ומי שאחראים על ליינים אבדון, קליקה וברזילי – עומד לפתוח שם את שעריו.
"אנחנו עושים הכל בהתאם לעובדה שהזמן לא ידוע. לקחנו סיכון כמו רוב העסקים בעיר הזאת", אומר דניאל פרנקל, אחד מבעלי הליין אבדון ויוצא בר הרסק ז"ל.

למה לא ללכת על מיקום בטוח?

"בגלל העבודות והעובדה שאנחנו פה על זמן שאול, קיימת לגיטימציה לייצר אזור של פעילות תרבותית בתוך כל הבלגן", מסביר פרנקל. "זה הופך את המקום לקצת פופ אפי ונוצר עיצוב אנדרגראונד שמתכתב עם המקום".

הווייב שמתוכנן למקום החדש הוא אקלקטי. ימי חמישי ושישי יתאימו לאוהבי טכנו והאוס, ויכללו בין השאר את הרזידנטים יותם אבני וריי הראל. בשאר השבוע יוכלו הבליינים ליהנות מליינים חיצוניים, השקות והופעות.

מה שאולי יעבוד לטובת בית מעריב הוא העובדה שלאחרונה בלייני העיר מלאים בתלונות: הברקפסט קטן מדי, הקיי צר מדי, התקרה של הבוטלג נמוכה מדי והבלוק יקר מדי. אם הם יצליחו לייצר אלטרנטיבה ראויה – השמועות מספרות על מפלסים רחבי ידיים, מתן כבוד למקומות הישיבה ולבר ודגש על שירות אישי – זה יכול לעבוד. "אנחנו אפטר אולטימטיבי כי אנחנו דקת הליכה מרוטשילד", מסכם פרנקל, "אבל היופי הוא שגם לערב מוקדם אפשר לבוא אלינו בגלל הצורה שבנינו את המקום. אנחנו סיבה להגיע לכאן".

 

"בית מעריב", קרליבך 2 תל אביב, חמישי־שישי-שבת 23:00־אחרון הלקוחות (לתקופת ההרצה שתימשך עד אמצע ספטמבר)