Time Out תל אביב About

Time Outתל אביב הוא חלק מרשת Time Out Global — רשת מדיה בינלאומית הפועלת ב-360 ערים מרכזיות וב-60 מדינות ברחבי העולם. Time Out הוא אחד ממקורות התוכן המקיפים והאמינים ביותר בתחומי התרבות, הקולינריה, הבילוי ותיירות עירונית. התוכן, שמתעדכן 24/7, נכתב ונערך על ידי צוות עיתונאים מקצועי מקומי בישראל, בהתאם לסטנדרטים של Time Out העולמית.
טיים אאוט

מהירות הנסיעה ברוב תל אביב תוגבל ל-30 קמ"ש. יש לנו שאלות

נפרדים מהרכב הפרטי? אוקיי, ברגע שנעבור את הפקק הזה ונמצא חניה ב-2041 (צילום: שאטרסטוק)
נפרדים מהרכב הפרטי? אוקיי, ברגע שנעבור את הפקק הזה ונמצא חניה ב-2041 (צילום: שאטרסטוק)

ראש העיר רון חולדאי הכריז במפתיע על הורדת מהירות הנסיעה בתל אביב-יפו ל-30 קמ"ש, למעט צירים ראשיים, ובמרכז העיר כבר מהחודש הבא. מהלכים דומים בעולם הביאו לירידה דרמטית במספר תאונות הדרכים וקטלניותן. אבל מה זה יעשה לפקקים בעיר? איך יאכפו את הגבלת המהירות? איזה קנסות יושתו? ומתי כבר נגיע?

25 בנובמבר 2025

עיריית תל אביב-יפו ליטרלי צועדת בעקבות הטרנד האורבני העולמי: כפי שעשו כבר ערים רבות ומתקדמות בעולם – ביניהן פריז, אמסטרדם, מדריד, מינכן, וינה ולונדון – תפעל עיריית תל אביב-יפו להגבלת מהירות הנסיעה ברוב רחובות העיר (למעט צירים ראשיים), במטרה לשפר את הבטיחות בדרכים ולהפחית את מספרי הנפגעים בתאונות בתחומן (כמו גם בעוצמת התאונות ונזקיהן).

>> הראיתם איזה יופי: אמנות הרחוב החדשה והמפתיעה של תל אביב
https://timeout.co.il/%d7%90%d7%9e%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%a8%d7%97%d7%95%d7%91-%d7%91%d7%96%d7%a7-%d7%aa%d7%9c-%d7%90%d7%91%d7%99%d7%91/
>> שווה בדצמבר: שוויון בברים, שוויון במוזיאונים, שוויון בכל מקוםhttps://timeout.co.il/%d7%97%d7%95%d7%93%d7%a9-%d7%a9%d7%95%d7%95%d7%99%d7%95%d7%9f-%d7%9e%d7%95%d7%92%d7%91%d7%9c%d7%95%d7%99%d7%95%d7%aa-2025/

בכנס הבטיחות בדרכים השנתי של עיריית תל אביב-יפו שהתקיים היום (שלישי, 25.11) במרכז ברודט לתרבות יהודית ,בהשתתפות סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק התחבורה והבטיחות בדרכים מיטל להבי וסגן מפקד מחוז תל אביב תת ניצב ג'האד חסן, הכריז ראש העירייה רון חולדאי כי מהירות הנסיעה ברוב רחובות העיר (למעט צירים ראשיים) תוגבל בקרוב ל-30 קמ"ש בלבד.

לאט לאט. ראש העיר רון חולדאי בכנס הבטיחות בדרכים של עיריית ת"א-יפו (צילום: גיא יחיאלי)
לאט לאט. ראש העיר רון חולדאי בכנס הבטיחות בדרכים של עיריית ת"א-יפו (צילום: גיא יחיאלי)

מדובר על שינוי מהותי שיתרחש עוד במהלך 2025 בחלק משמעותי מהעיר, כשכבר בחודש הבא יהפוך מרכז-מערב העיר כולו לאזור ממותן תנועה שהמהירות המקסימלית שתותר בו היא 30 קילומטרים לשעה. מדובר בשטח הנרחב שבין הרברט סמואל (לא כולל הרברט סמואל, על פי המפה המצורפת) ממערב עד אבן גבירול במזרח ובין נחל הירקון בצפון לדרך יפו בדרום

תתחילו להאט. אזור המהירות המוגבלת שייכנס לתוקף בדצמבר 25' (צילום באדיבות עיריית ת"א-יפו)
תתחילו להאט. אזור המהירות המוגבלת שייכנס לתוקף בדצמבר 25' (צילום באדיבות עיריית ת"א-יפו)

לטענת העירייה, הפיכת רחובות העיר לממותני תנועה עם הגבלת מהירות של 30 קמ"ש תתרום משמעותית לבטיחות הציבור, שכ היא מפחיתה את הסיכון לתאונות קטלניות ומשפרת את הבטיחות למשתמשים הפגיעים. נתונים בינלאומיים מהשנים האחרונות מצביעים על כך כי הגבלת מהירות הנסיעה ל-30 קמ"ש ברחבי ערים מביאה לירידה של שלושים אחוז בכמות התאונות, ואולי בעיקר להפחתת חומרת הפגיעה וסיכוי הישרדות של 90 אחוז לעומת 10 אחוז להולכי רגל ורוכבי דו-גלגליים, כשהעיכוב הממוצע בהגעה ליעד עומד על כ-45 שניות בהגעה.

בעיריית תל אביב-יפו מקווים כי המצב החדש יאפשר לרוכבים להשתלב בבטחה בתנועה על הכביש ביחד עם הרכבים, כך שהולכי הרגל יחשפו פחות לרכיבה בלתי חוקית על מדרכות. בנוסף, טוענים בעירייה, תשתפר איכות החיים העירונית על ידי צמצום רעש התחבורה וזיהום האוויר, מה שיהפוך את המרחב לאטרקטיבי יותר עבור הליכה ורכיבה על אופניים ויעודד תחבורה מקיימת.

גם ככה נוסעים פה 30 קמ"ש בקושי. נתיבי איילון (צילום: גטי אימג'ס)
גם ככה נוסעים פה 30 קמ"ש בקושי. נתיבי איילון (צילום: גטי אימג'ס)

"המהירות הורגת – ולכן אנו ממשיכים לפעול בנחישות לשיפור הבטיחות בדרכים, בין היתר על ידי תיעדוף הולכי רגל, רוכבים ותחבורה ציבורית", אמר בכנס ראש העיר רון חולדאי. "צעד משמעותי נוסף עליו הכרזתי היום הוא שעד סוף השנה יהפוך כל מרכז העיר לאזור מיתון תנועה עם מהירות מרבית של 30 קמ״ש. במהלך השנה הבאה נרחיב לכל רחבי תל אביב-יפו, למעט הצירים הראשיים, ובכך נהפוך לעיר העברית הראשונה שמיישמת מדיניות מתקדמת, הנהוגה בערים מובילות ברחבי אירופה".

בשלב זה השאלות לגבי המהלך רבות מהתשובות. טרם נמסר מה יהיה גובה הקנסות שיקבלו מי שלא יצייתו לרף המהירות החדש וכיצד יאכפו התקנות החדשות, אולם יש להניח כי מדובר באכיפה אלקטרונית באמצעות המצלמות החכמות שפרשה העירייה בכל רחבי תל אביב כדי לאכוף את נת"צים, קורקינטים ושאר מרעין בישין. יש לציין גם כי במרבית חלקי מרכז העיר הפקוקים, מהירות הנסיעה הממוצעת גם כך אינה גבוהה בהרבה (ולעיתים אף נמוכה) מ-30 קמ"ש, ולא ברור איך תסתדר הגבלת המהירות עם הפקקים המתארכים והאם תתרום להחרפתם, כאילו שלא מספיק קשה להתנייד כאן גם ככה. נמשיך לעקוב.

רוצים לקבל את ״טיים אאוט״ למייל? הירשמו לניוזלטר שלנו
popup-image

רוצה לקבל גיליון טרי של TimeOut עד הבית ב-9.90 ש"ח בלבד?

(במקום 19.90 ש"ח)
כן, אני רוצה! https://shop.timeout.co.il/timeout_special/?utm_source=website&utm_medium=popup