מהפכת שבילי האופניים של תל אביב יוצאת לדרך
תכנית העירייה לרישות העיר בשבילי אופניים הוצגה הבוקר. בין המהלכים: הכפלת שבילי האופניים ל-300 ק"מ, יצירת שבילי ניסיון טקטיים, התקנת מסילות לירידה במדרגות ומתקני עגינה בחצרות הבניינים

- Facebookhttps://www.facebook.com/sharer/sharer.php?u=https%3A%2F%2Ftimeout.co.il%2F%25d7%259e%25d7%2594%25d7%25a4%25d7%2599%25d7%259b%25d7%25aa-%25d7%25a9%25d7%2591%25d7%2599%25d7%259c%25d7%2599-%25d7%2594%25d7%2590%25d7%2595%25d7%25a4%25d7%25a0%25d7%2599%25d7%2599%25d7%259d%2F%3Futm_source%3DFacebook%26utm_medium%3DMessenger%26utm_campaign%3DShare_Button
- https://api.whatsapp.com/send?text=%D7%98%D7%99%D7%99%D7%9D%20%D7%90%D7%90%D7%95%D7%98:%20%D7%9E%D7%94%D7%A4%D7%9B%D7%AA%20%D7%A9%D7%91%D7%99%D7%9C%D7%99%20%D7%94%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%9D%20%D7%A9%D7%9C%20%D7%AA%D7%9C%20%D7%90%D7%91%D7%99%D7%91%20%D7%99%D7%95%D7%A6%D7%90%D7%AA%20%D7%9C%D7%93%D7%A8%D7%9A%20https://timeout.co.il/%d7%9e%d7%94%d7%a4%d7%99%d7%9b%d7%aa-%d7%a9%d7%91%d7%99%d7%9c%d7%99-%d7%94%d7%90%d7%95%d7%a4%d7%a0%d7%99%d7%99%d7%9d/%3Futm_source%3DWhatsapp%26utm_medium%3DMessenger%26utm_campaign%3DShare_Button
- Twitterhttps://twitter.com/intent/tweet?text=%D7%9E%D7%94%D7%A4%D7%9B%D7%AA+%D7%A9%D7%91%D7%99%D7%9C%D7%99+%D7%94%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%9D+%D7%A9%D7%9C+%D7%AA%D7%9C+%D7%90%D7%91%D7%99%D7%91+%D7%99%D7%95%D7%A6%D7%90%D7%AA+%D7%9C%D7%93%D7%A8%D7%9A&url=https%3A%2F%2Ftimeout.co.il%2F%25d7%259e%25d7%2594%25d7%25a4%25d7%2599%25d7%259b%25d7%25aa-%25d7%25a9%25d7%2591%25d7%2599%25d7%259c%25d7%2599-%25d7%2594%25d7%2590%25d7%2595%25d7%25a4%25d7%25a0%25d7%2599%25d7%2599%25d7%259d%2F%3Futm_source%3DTwitter%26utm_medium%3DMessenger%26utm_campaign%3DShare_Button&via=TimeOutTA
- Emailhttps://timeout.co.il/#
עד סוף 2025, תכפיל עיריית תל אביב את היקף שבילי האופניים בעיר לכ-300 ק"מ, מתוכם יותר מ-30 ק"מ יסללו עוד בשנה הנוכחית.
העירייה הציגה היום (שלישי, 26.5) את התוכנית לרישות העיר בשבילי אופניים במטרה להכפיל את היקף הנסיעות בכלים אישיים עד שנת 2025 מ-11% ל-25%, ולהגיע ליעד של 20% מהנסיעות העירוניות בכלים חד-גלגליים.

עיקרי התוכנית כוללים את הצעדים הבאים:
המשך רישות העיר בשבילי אופניים, כולל בצירים מרכזיים וברחובות שעד כה לא היו בהם שבילי אופניים. בין השאר יסללו עשרות ק"מ של שבילי אופניים ברחובות הבאים: הרצל, דיזנגוף, קרליבך, הוברמן-מרמורק (אבן גבירול-כיכר התרבות), רידינג וברודצקי – רידינג, ארלוזרוב (מבן יהודה דרך הירקון עד למרינה), מבצע קדש (פנחס רוזן-רפידים), דבורה הנביאה (דיסנצ'יק-פנחס רוזן), הרצל (בן צבי- רוטשילד), רחוב נמל יפו, ריינס-אדם הכהן-מאנגר, שדרות ההשכלה, יאיר רוזנבלום (גרינברג-פרופס), אורי צבי גרינברג (רוזנבלום-שץ פרסיץ'), מוזס (יגאלון אלון-מנחם בגין), סשא ארגוב, מגדל שרשן, יורדי הסירה, יהודה הימית, ירמיהו, הארבעה (מנחם בגין-קרליבך). רחובות נוספים נמצאים כרגע בבחינה (לרבות בוגרשוב, חלקים מיגאל אלון ורחוב העלייה).
מהלך נוסף שמבצעת העירייה הוא סימון שבילי אופנים "טקטיים" – סימון זמני של שבילים במטרה לבדוק את הדרישה להם, ולאחר מכן קבלת החלטה אם במקום נחוץ שביל אופניים בהתאם לביקוש ולנוחות השימוש בו. שבילים אלו יסומנו בשלב ראשון ברחובות פינסקר וסולומון.
בנוסף, החלה העירייה בסלילת שביל אופניים דו-סטרי באורך 1.2 ק"מ בצדו המערבי של רחוב בן יהודה, מרחוב ארלוזורוב צפונה עד רחוב התערוכה. העבודות על השביל צפויות להימשך כשישה חודשים שבמהלכם תתאפשר תנועת כלי רכב ויישמר מעבר בטוח להולכי רגל.
במטרה להקל על החזקת אופניים בבתים משותפים ולפנות את הרחובות מחניות של כלים דו גלגליים, תתקין העירייה מתקנים לעגינת אופניים בחצרות של כ-240 בניינים בשכונות לב תל אביב והצפון הישן, ובשכונות נוספות ברחבי העיר בהמשך.
כמו כן יותקנו מסילות אופניים לירידה במדרגות ציבוריות. מיקומן של המסילות ייקבע בשיתוף עם התושבים בהתאם לצורך ולביקוש. שתי מסילות ראשונות הותקנו בכיכר אתרים וברחוב גרשון שץ.

- הבועה https://timeout.co.il/topic/%d7%94%d7%91%d7%95%d7%a2%d7%94/
- שבילי אופניים https://timeout.co.il/topic/%d7%a9%d7%91%d7%99%d7%9c%d7%99-%d7%90%d7%95%d7%a4%d7%a0%d7%99%d7%99%d7%9d/
- עיריית תל אביב https://timeout.co.il/topic/%d7%a2%d7%99%d7%a8%d7%99%d7%99%d7%aa-%d7%aa%d7%9c-%d7%90%d7%91%d7%99%d7%91/
- תחבורה בתל אביב https://timeout.co.il/topic/%d7%aa%d7%97%d7%91%d7%95%d7%a8%d7%94-%d7%91%d7%aa%d7%9c-%d7%90%d7%91%d7%99%d7%91/