מהשורה הראשונה: האושיות ואתרי האופנה ששווה לעקוב אחריהם

שבועות האופנה הגדולים שוטפים את העולם, ואם גם מכם נבצר לשבת בשורה הראשונה בניו יורק, בפריז ובמילאנו – המדריך הבא יאפשר לכם להרגיש כאילו העברתם את הלואי ויטון שלכם בנתב"ג. קבלו את האושיות והאתרים ששווה לעקוב אחריהם כדי לדעת בדיוק מה הפסדתם

3 בספטמבר 2014

האוטוריטות

סוזי מנקס

עיתונאית מוערכת, אישה של יושר וביקורת ובעלת התסרוקת הבלתי נשכחת עם הפוני הקופץ. מאז עשתה מנקס את המעבר המתוקשר שלה מהארלד טירביון הבין לאומי לווג היא התחילה להיכנס גם לעניינים ברשתות החברתיות עם חשבונות טוויטר ואינסטגרם פעילים. יחסית למבקר של תופעת הסטריט סטייל והתיעוד העצמי, הפיד הויז'ואלי שלה מכיל הרבה מאוד סלפיס אך אין ספק שיהיה ניתן לסמוך עליה לביקורות חדות בזמן אמת.

ליסה ארמסטרונג

העורכת משוננת הלשון אך גם מלאת החמלה של מדור האופנה של הטלאגרף הבריטי. אישה שאפשר לצפות ממנה לוואן-ליינרס שיהפכו לכותרות בעיתונים של מחר אבל גם לביקורת על צדדים פחות מדוברים בזמן התצוגות, כמו דיון על משקלן של דוגמניות המסלול. חשבון האינסטגרם שלה בוודאי יציג תקריבים של הפריטים שאותם היא נוהגת לבחון בחדרי הקניינים.

פני מרטין

אם אתן קוראות קבועות של הג'נטלוומן אין צורך להצדיק את המעקב אחרי חשבון הטוויטר של העורכת פני מרטין. אם עדיין לא פגשתן בגיליון של המגזין שקשה יחסית להשיג בתל אביב – עשו את המאמץ- מדובר באחד ממגזיני האופנה המעשירים בהיסטוריה של הפרינט. מרטין לא מצייצת כל דקה, אך כשהיא כן עושה זאת המילים שלה מדוייקות וחושפות דברים קטנים אך משמעותיים שמעניקים לאופנה המוצגת קונטקסט רחב יותר.

כתבי סטייל.קום למינהם

מאז פנה סיקור האופנה לאינטרנט התרבו גופי התקשורת, הבלוגרים והמדווחים האחראים. אך בזמן שבועות האופנה יש אתר אחד שמנצח על החגיגה – סטייל.קום. חשבון הטוויטר של האתר המרכזי מכיל דיווחים חיים מהתצוגות כמו ציטוטים ממבקרי האופנה השונים שלו. חשבון האינסטגרם מכיל גם הרבה תיעודים של אופנת רחוב שסובבת את התצוגות מכל ארבע הערים.

הקולות החדשים

אלכס פיורי

הכוכב הצעיר המבטיח ביותר של עיתונות האופנה הבריטית והבינלואמית, שבגיל 31 כבר הספיק לכהן כעורך התוכן של האתר שואוסטדיו, מגזין LOVE וכעת של מדור האופנה של האינדיפנדנט הבריטי. פיורי הוא שילוב נדיר בין אנציקלופדיית אופנה מהלכת, מכונת ביקורת משומנת בעלת יכולת תגובה מהירה, רהיטות וחוש הומור שקשה להישאר אדישים אליו, דבר שהופך את חשבון הטוויטר שלו לכזה ששווה לעקוב אחריו. בנוסף ליכולת הכתובה מדובר באחד המתלבשים מלאי התשוקה של התעשייה, גבר שאינו חושש להתהדר במלבושי נשים, שלא בקטע דראגי, בעיקר כשהם מגיעים עם תווית של פראדה או של דיור בימי ג'ון גליאנו.

סוזי באבל

סוזאנה לאו, הידועה יותר בכינוי סוזי באבל על שם הבוג שלה, הפכה לנערת הפוסטר של התפוצצות הבלוגספירה. זה לא נעשה בחסד – לאו היא כותבת טובה שכמעט כל פוסט שלה יכול להחזיק כתבת מגזין, צלמת לא רעה בכלל שמצליחה ללכוד בעדשת האייפון שלה תמונות מוצלחות מהמקום ששמור לה בשורה הראשונה ובעלת תשוקה לתחום שמבטיחה את נוכחותה כמעט בכל תצוגה.

מאחורי הקלעים

קייטי גראנד

העורכת הראשית של מגזין LOVE היא גם אחת הסטייליסטיות המובילות בעולם, שאחראית בין היתר על סגנון התצוגה המשפיעה של שבוע האופנה של ניו יורק ולמעשה של לוח המציגים בכלל – מארק ג'ייקובס.

מרי אמילי סאווי

אשת סודו, המוזה והסטייליסטית של אחד ממעצבי האופנה המשפיעים של ימנו, ניקולא גסקייה, תספק את ההצצה המעניינת ביותר לתצוגה המצופה שסוגרת את שבוע האופנה של פריז, זו שתציג את הקולקציה השנייה שיעצב גסקייה לבית לואי ויטון. חשבון האינסטגרם שלה עתיד לחשוף את הצדדים השיקיים ביותר של שבוע האופנה הפריזאי.

קייטי הילר

המעצבת הבריטית הרב תחומית, שמונתה בשנה שעברה יחד עם עמיתתה לואלה ברטלי לראש מחלקת העיצוב של קו המשנה של מארק ג'ייקובס, הצליחה להרעיד את סיקור האופנה המנומנם של האירוע הניו יורקי. העונה, מלבד תיעוד של באות התצוגות שיהיו לבושות בקולקציית הבכורה בחתימתה, יהיה מעניין לעקוב אחר צעדיה בשביל לראות איך נראים חייה של וורקהולקית אופנתית בתקופה העמוסה ביותר שלה.

הדוגמניות

קארה דלווין

האיט גירל, הדגומנית הגדולה ביותר של העשור וללא ספק זו שהולכת להיות העסוקה ביותר בשבוע התצוגות הנוכחי. קארה אוהבת להשתטות ולא בוחלת בלעוות את הפרצוף המתוק והעכברי שלה, גם כשהיא לבושה בשמלת ערב מושקעת. מלבד תמונות מאחורי הקלעים של כל התצוגות הנחשבות היא גם בוודאי תספק את רגעי האוף-דיוטי המבדרים ביותר של החודש.

קנדל ג׳נר

הבאז שסובב כרגע את אחותה של קים קארדשיין הוא כזה שמלציח להתחרות אפילו בזה של גברת דלווין. הפיד שלה הולך לספק תשובה מיידית לשאלה החמה של הרגע התוהה על אילו מסלולים היא עתידה לפסוע ,כמו גם לדווח על מעלליהן של הקארדשיאנס והחבורה שסובבת אותן בשבוע האופנה של ניו יורק.

אידי קמפבל

בעונות הקודמות היה נראה שהדוגמנית הבריטית עתידה להגיע למעמד של סופרמודל, אך איכשהו, אולי בגלל ההעדפה שלה להתמקד גם בתחומי עניין אחרים, היא נותרה נישתית למדי. היופי והגישה שלה עדיין יבטיחו לה עבודה רבה בכל המסלולים הגדולים, וחשבון הטוויטר של הדוגמנית (שהיא גם בעלת תואר ראשון בהיסטוריית האמנות ורוכבת סוסים עטורת שבחים) יספק רגעים שנונים ומודעים על הטירוף של חודש התצוגות.

למעמיקים – הפאנלים החיים של שואוסטודיו

את האתר פורץ הדרך שואוסטודיו הקים צלם האופנה האייקוני ניק נייט עוד בסוף שנות התשעים, תקופה שבה סיקור האופנה המקוון היה בחיתוליו, מתוך רצון לתעד ולסקר אופנה בתנועה. מדובר במרחב וירטואלי שדורש תשומת לב ונכונות – כזה שלא נכנסים אליו רק בשביל לבהות בתמונה יפה ולהמשיך הלאה אלא גם בשביל הטקסטים והסרטונים שדורשים מחוייבות והקשבה. מי שבעניין של אופנה בראי של שופינג וטרנדים יבהל ממנו, אבל עבור מי ששואף להבין את התחום יותר – מדובר בהשכלה הטובה ביותר שאפשר לקבל בחינם. הפאנלים החיים של האתר, בהם משתתפת קבוצה משתנה של אנשי מקצוע מובילים מהתחום, הם ככל הנראה כלי הסיקור המהפכני והמעשיר ביותר שניתן למצוא בכל מדיה.