מה אכלנו במשלוח: 5 ארוחות שריפדו לנו את השבוע באוכל טוב

קח את הבורגר ביד, ותביא לכאן. Big Yves, פוד טרמינל (צילום בועז לביא)
קח את הבורגר ביד, ותביא לכאן. Big Yves, פוד טרמינל (צילום בועז לביא)

במהלך כל השבוע אנחנו אוכלים לכם את הראש על מה ממש כדאי לאכול, וגם השבוע נאספו לנו המלצות משלוחי אוכל משמחות כל כרס. הקבב הכי טוב בעיר (לפחות במשלוח), המבורגר הגורמה והמקום שמחזיר את הכבוד למטבח האשכנזי

1. סון רון

יש המון מקומות שמדברים גבוהה גבוהה על שילובי אוכל שמותאים לחיך הישראלי, אבל בסון רון מיישמים – גוטמן לקחה את הפרגית בלאפה, החליפה לפילה עוף במרינדה ותבלינים הודים, ארזה בנאן עם רוטב יוגורט וטחינה והמציאה מנה פשוט נהדרת. גם הנאן שפונדרה ונאן הקבב מצליחים להמציא מחדש את הגלגל, ואפילו הסלטים שלהם נדירים וטעימים במיוחד – וזה לא דבר שאנחנו אומרים בקלות. קשה לפספס.

יש אחד לכל אחד. סון רון. צילום: מתוך האינסטגרם של סון רון
יש אחד לכל אחד. סון רון. צילום: מתוך האינסטגרם של סון רון

מנה מומלצת? עוד לא טעמנו מנה בסון רון שלא אהבנו, אבל יש משהו במנת הנאן סון רון עוף (48 ש"ח) ששמור בלב שלנו, כמו הנשיקה הראשונה. הנאן מספק פחמימה פריכה, העוף רך ברמות מלחיצות, הירקות והרטבים מפתיעים בדיוקם והתוצאה היא אחת המנות האהובות עלינו בעיר.
יש אופציה לטבעונים? יש שתיים מרכזיות: נאן סון רון טופו (48 ש"ח, עם טופו במרינדה משגעת) ונאן סון רון כרובית (48 ש"ח, על בסיס כרובית ובטטה צלויים).
איך מזמינים? אפשר לנסות בוולט, אבל יותר סביר שתצליחו באתר שלהם

2. גורמה 26

כמה כמה שנים עברו מאז שגורמה התמקמו בשלהי דרום העיר, ואנחנו מודים שדי הופתענו שהם שרדו כל כך הרבה זמן, בעיקר כי לא מדובר בהמבורגר זול. אבל מאז שוק ההמבורגרים התחלף, וגורמה 26 הפכו לאופציה ממוצעת במחיר, וגבוהה מאוד בכל הנוגע לטעם. ההמבורגרים המדוקדקים שלהם, כל אחד עם תוספות איכותיות וגישה שמנסה לעלות אותו מעל לממוצע בתחום. הכל מתאסף לביס עסיסי ומיוחד כמו שרק המבורגר יכול לתת, אבל עם שאיפה לגורמה. זה אומר כנראה שאפשר לאכול אותו בחליפה.

מנה מומלצת? יש המון אופציות מאוד ייחודיות ומדויקות בגורמה 26, אבל המבורגר הכמהין (69 ש"ח) הוא אחד מההמבורגרים הכי מלאי אומאמי שאכלנו בעיר. כולל חזה אווז מעושן, איולי כמהין וטוויל גבינת פרמז'ן. יאמי.
יש אופציה לטבעונים? טבעונים לא ימצאו פתרון לרעב שלהם כאן, כי בכל זאת, זה צרפתים פה ולכן כל מאכל חייב לכל הפחות להכיל איזה גבינה או חמאה. לצמחונים, לעומת זאת, יש המבורגר על בסיס "סטייק גבינת מוצרלה" (54 ש"ח).
איך מזמיניםמשלוחהתןביס או וולט

3. אבו חלווה

בשבוע שעבר ערכנו במערכת טעימה עיוורת של קבבים (קשה להיות אנחנו, ברור), במסגרתה בדקנו שישה קבבים ידועים במשלוח מבלי לדעת מי שלח מה. התוצאות היו חד משמעתיות, וכולנו בחרנו בפה אחד (שעדיין לועס) את הקבב של אבו חלווה. המחיר שלו היה הגבוה מבין השישה, אבל רק בגלל שהקצבייה שולחת כמות גדולה של קבבים, וכל קבב שווה את משקלו בזהב. הנה מה שחבר השופטים שלנו כתב עליו: "הטעם היה עילאי, מידת העשייה היתה יותר ממושלמת (האדמדמות העדינה במרכז עדיין עולה לנו בחלומות) ותערובת הבשר הגסה, עמוסה בבצל, תיבול מדויק ובשר באיכות בלתי רגילה. זה היה קבב חלומי, אוורירי, עסיסי וכל מה שאנחנו רוצים כשאנחנו מזמינים קבב".

הקבב של אבו חלווה. צילום: מתוך וולט
הקבב של אבו חלווה. צילום: מתוך וולט

4. פוד טרמינל

על פניו זה לא אמור לעבוד – מקום שמאחד בין ארבעה סוגי מטבחים שונים, שמציע גם המבורגר, גם אוכל ויאטנמי, גם סושי ופשוט היצע משגע של אוכל. הרי תפסת מרובה לא תפסת, לא? אז לא, כי בפוד טרמינל הצליו לפצח את האתגר, ולא לפספס באף מנה (ממה שאנחנו טעמנו). ההמבורגרים ראויים להיכנס לרשימת הטובים בעיר, המנות האסייתיות מרעננות וטריות, הרטבים מדויקים והרפתקניים והכל מתוקתק במקצועיות של פס יצור איכותי. למעשה, זה כמעט ולא נתפס אצלנו בראש שזה באמת עובד, אבל תזמינו ותגלו בעצמכם. לא יהיו אכזבות.

את הכל בבקשה. פוד טרמינל. צילום: יח"צ, מתוך וולט
את הכל בבקשה. פוד טרמינל. צילום: יח"צ, מתוך וולט

מנה מומלצת? באמת שמדובר במקום שאמור לשרת כל אחד לפי רצונותיו, אז זה תלוי בחשק שלכם – אבל רק נרמוז שיש לנו חשק עז להמבורגר הצרפתי עם פונדו הגבינות החלומי.
יש אופציה לטבעונים? באופן מפתיע ולא מאפיין ליעד המקום, לא הרבה. יש כמה מנות ראשונות באגף האסייתי, המבורגר טבעוני וגם קומבינציית סושי טבעונת, וגם כמה מנות שאפשר לטבען בקלות יחסית, אבל אין שום תשומת לב מיוחדת לנושא.
איך מזמינים? בוולט או תןביס, דרך אתר המסעדה

5. טוליפ

יש מקום אחד בעיר שמכין מאכלים לפי המסורת ההונגרית – אולי המטבח הכי מגוון של עדות האשכנז – ואף מארגן אותו יפה יפה במשלוח: מסעדת "טוליפ", שממוקמת ביהודה הלוי מזה 14 שנים, אבל המתכונים שלהם נספרים כבר במאות השנים. גם האחרונים לעשות בדיחות "חסר להם מלח" (חלאס, זה כבר לא מצחיק אף אחד) יודעים שאוכל הונגרי מפוצץ בטעמים, ובטוליפ מצרפים לו גם תוספות אשכנזיות למהדרין, כמו נוקדלי, בלינצ'ס מלוח וכמובן, כבד קצוץ. והנה החלק המפתיע: היא גם אחת המסעדות שמדורגות הכי גבוה בוולט, כך שיש על מי לסמוך.

מנה מומלצת? אם בא לכם הונגרי בא לכם גולש הונגרי, אז לכו על הגולש האותנטי (69 ש"ח), אבל אם בא לכם אשכנזי אבל לא להתפרע, תמיד אפשר לקחת רולדת עוף (שניצל ממולא, 75 ש"ח).
יש אופציה לטבעונים? לא הרבה, אבל מה שכן מעניין – למשל, גולש פטריות הונגרי (65 ש"ח) או לצ'ו הונגרי (65 ש"ח).
איך מזמנים? בוולט או בתןביס

ואם זה לא הספיק לי?

אז אנחנו גאים בכם, כי תמיד אפשר עוד. פשוט בקרו ברשימת המשלוחים הכי טובים בתל אביב, ותמצאו פתרון לכל הבעיות שלכם (חוץ מחשבון הוולט).